Περισσότερα από ένα εκατομμύριο επιβάτες επηρεάστηκαν – 200.000 δεν ταξίδεψαν καθόλου
Σοβαρές επιπτώσεις είχε για την ευρωπαϊκή αεροπορική βιομηχανία η διήμερη απεργία των Γάλλων ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας στις 3 και 4 Ιουλίου, με συνολικό κόστος που ανήλθε στα 120 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με την Eurocontrol.
Αναλυτικά, το κόστος καθυστερήσεων εκτιμάται στα 47 εκατ. ευρώ, ενώ τα κόστη ακυρώσεων υπολογίζονται στα 73 εκατ. ευρώ.
Η απεργία επηρέασε πάνω από 1 εκατομμύριο επιβάτες, εκ των οποίων 200.000 δεν κατάφεραν να ταξιδέψουν λόγω ακυρώσεων. Κατά μέσο όρο, 3.713 πτήσεις καθυστέρησαν κάθε μέρα απεργίας (10,7% του συνόλου), ενώ 1.422 πτήσεις ακυρώθηκαν ημερησίως (4,7%).
Οι πτήσεις που πραγματοποιήθηκαν παρουσίασαν μέσο όρο καθυστέρησης στην άφιξη 24 λεπτών, δηλαδή 10 λεπτά περισσότερα από το συνηθισμένο.
Σημαντικές επιπτώσεις και σε γειτονικές χώρες
Η απεργία δεν επηρέασε μόνο τις πτήσεις από και προς τη Γαλλία – όπου η ακρίβεια αφίξεων έπεσε από το 73% στο 50% – αλλά και γειτονικές χώρες όπως η Ισπανία, η Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Μάλιστα, το 94% των επηρεασμένων πτήσεων της Ισπανίας ήταν υπερπτήσεις από τον εναέριο χώρο της Γαλλίας.
Χιλιάδες λεπτά καθυστερήσεων και σοβαρή επιβάρυνση στο περιβάλλον
Η Eurocontrol υπολόγισε συνολικά 354.000 λεπτά καθυστερήσεων λόγω άμεσης διαχείρισης κυκλοφορίας (ATFM), ανεβάζοντας τον μέσο όρο καθυστέρησης ανά πτήση στα 41 λεπτά. Περίπου 425 πτήσεις καθυστέρησαν πάνω από δύο ώρες.
Οι αεροπορικές εταιρείες που επηρεάστηκαν περισσότερο ήταν:
● Ryanair με 718 πτήσεις ημερησίως με καθυστερήσεις λόγω της απεργίας
● easyJet με 407 πτήσεις
● Air France με 275 πτήσεις
Η Volotea είχε το υψηλότερο ποσοστό επηρεασμένων πτήσεων (34%), ακολουθούμενη από Air France (33%), easyJet (25%), Ryanair (21%) και Vueling (20%).
Τα πιο επηρεασμένα αεροδρόμια ήταν: Πάλμα, Βαρκελώνη, Σαρλ ντε Γκωλ (Παρίσι), Μαδρίτη, Μάλαγα, Μασσαλία, Ορλί (Παρίσι), Λισαβόνα, Αλικάντε και Λυών.
Κίνδυνοι και για το περιβάλλον
Η απεργία είχε και περιβαλλοντικό αποτύπωμα, με επιπλέον καύση 18.000 τόνων καυσίμων και πάνω από 60.000 τόνους επιπλέον εκπομπών CO₂, λόγω αναδρομολογήσεων και καθυστερήσεων.
Η Eurocontrol υπογραμμίζει ότι, παρότι η Γαλλία διαθέτει κανονισμούς ελάχιστης εξυπηρέτησης που διασφαλίζουν τη λειτουργία του εναέριου χώρου της, δεν προστατεύονται οι υπερπτήσεις, σε αντίθεση με την Ιταλία και την Ισπανία όπου εφαρμόζονται αυστηρότερα πλαίσια προστασίας των διερχόμενων πτήσεων.
Όπως σημειώνεται στην έκθεση:
«Οι πανευρωπαϊκοί κανόνες ελάχιστης εξυπηρέτησης που προστατεύουν τις υπερπτήσεις θα παρείχαν καλύτερη ασφάλεια στους επιβάτες από τέτοιες διαταραχές».

























