
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Ενώ οι τιμές των διηπειρωτικών εισιτηρίων economy class για το τέταρτο τρίμηνο δείχνουν σημάδια μείωσης, η αυξανόμενη ζήτηση για επαγγελματικά ταξίδια φαίνεται να ενισχύει το κόστος εισιτηρίων business class, σύμφωνα με νέα έκθεση της Advito.
Οπως προβλέπεται, οι μέσες τιμές των διηπειρωτικών ναύλων economy class για το τέταρτο τρίμηνο σε κάθε παγκόσμια περιοχή εκτός από την Ασία θα μειωθούν σε ετήσια βάση, συμπεριλαμβανομένης μιας πτώσης 5% στην Ευρώπη και μιας μείωσης 3% στη Βόρεια Αμερική, που αποδίδεται στην «γεωπολιτική αβεβαιότητα και την οικονομική επιβράδυνση».
Ωστόσο, η Advito εκτιμά ότι οι μέσες τιμές των διηπειρωτικών ναύλων business class θα αυξάνονται σε ετήσια βάση σε κάθε περιοχή του κόσμου, εκτός από τη Λατινική Αμερική και τη Βόρεια Αμερική (όπου σε κάθε περιοχή προβλέπεται στο -1%). Στην Ευρώπη, οι τιμές αυτές αναμένεται να κινηθούν στο +3% σε ετήσια βάση.
Οι εγχώριες τιμές τόσο στην premium class όσο και στην economy class αναμένεται να αυξηθούν «μέτρια» συνολικά, αν και με περιφερειακές διακυμάνσεις, καθώς «μια αυστηρή πειθαρχία χωρητικότητας που οφείλεται στην έλλειψη αεροσκαφών και στον εξορθολογισμό του δικτύου συμβάλλει στην αύξηση των τιμών».
Αρκετοί αερομεταφορείς έχουν εφαρμόσει μειώσεις χωρητικότητας κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2025, μετά την υποχώρηση της ζήτησης την άνοιξη.
Η Advito προέβλεψε ότι ο συνολικός μέσος όρος των παγκόσμιων τιμών ξενοδοχείων για το τέταρτο τρίμηνο θα αυξηθεί 1% σε ετήσια βάση, συμπεριλαμβανομένης μιας αύξησης 6% στην Ευρώπη και μιας μικρής μεταβολής στη Βόρεια Αμερική.
Ανέφερε το Λονδίνο, το Εδιμβούργο, το Παρίσι, τη Νίκαια, τη Ρώμη, το Μιλάνο, το Άμστερνταμ, το Ρότερνταμ, τη Στοκχόλμη, το Σάλτσμπουργκ, τη Βαρσοβία, την Κωνσταντινούπολη, το Δουβλίνο και τις περισσότερες πόλεις στην Ελβετία και τη Γερμανία ως αγορές που εμφανίζουν «ισχυρή» άνοδο στις τιμές των ξενοδοχείων.
Οι τιμές ενοικίασης αυτοκινήτων σε όλη την Ευρώπη το τέταρτο τρίμηνο αναμένεται να αυξηθούν 2% σε ετήσια βάση, με την Advito να επικαλείται αυξημένη ζήτηση για οικονομικά, συμπαγή ή ηλεκτρικά οχήματα, καθώς οι εταιρείες επιδιώκουν να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα.
Το κόστος σιδηροδρομικών εισιτηρίων στην περιοχή αναμένεται επίσης να κινηθεί στο +4% σε ετήσια βάση, με μια «απότομη» αύξηση των ναύλων σε δημοφιλείς διασυνοριακές διαδρομές όπως το Λονδίνο-Παρίσι και οι Βρυξέλλες-Λονδίνο.