Σε ερωτήσεις δημοσιογράφων σχετικά με την απελευθέρωση της αγοράς των ταξί και την ολοκλήρωση έκδοσης των αποφάσεων για τους ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων απάντησε ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Μαυρουδής Βορίδης.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, ο κ. Βορίδης, δήλωσε: «Επαναλήφθηκε η διατύπωση που υπήρχε στην πέμπτη επικαιροποίηση του μνημονίου και στο νέο οικονομικό πρόγραμμα με μία μόνο μεταβολή ως προς τον χρόνο ε-κτελέσεως της συγκεκριμένης υποχρεώσεως. Επομένως η απελευθέρωση θα γίνει σύμφωνα με ό,τι έχουμε πει, δηλαδή με την εφαρμογή συγκοινωνιακών και περιβαλλοντικών κριτηρίων. Έχει υποβληθεί ένα προσχέδιο νόμου του οποίου ορισμένα σημεία, τα οποία αφορούν τον Ν. 3919 για την απελευθέ-ρωση των επαγγελμάτων, πρέπει να συζητήσουμε. Περιμένουμε παρατηρή-σεις, θα γίνει ένας διάλογος ώστε να διαμορφωθεί το τελικό σχέδιο».
Σε ερώτηση σχετικά με το αν υπάρχει η περίπτωση οι παρατηρήσεις αυτές να αλλάξουν το περιεχόμενο του σχεδίου νόμου, διευκρίνισε πως «πάντοτε όταν γίνεται μια συζήτηση ανταλλάσσονται απόψεις. Είναι δυνατόν να υπάρξουν αλλαγές. Θα υπάρξει συζήτηση με την τρόικα η οποία έχει στη διάθεσή της το προσχέδιο εδώ και περίπου ένα μήνα και εν συνεχεία θα υπάρξει διαβούλευ-ση τόσο με το συνδικάτο όσο και με τα κόμματα. Πρόκειται για μια διαδικασία επεξεργασίας νομοσχεδίου «ζωντανή», ώστε όταν έρθει στη Βουλή να έχει πλέον τη μεγαλύτερη δυνατή σύγκλιση που μπορεί να υπάρξει. Η υποχρέωση θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2012».
«Το μνημόνιο δεν αναφέρει κάτι τέτοιο αλλά ότι θα πρέπει να προχωρήσουμε στην απελευθέρωση της αγοράς των ταξί αίροντας τους περιορισμούς που υπάρχουν και κάνει μία αναφορά στα θέματα του αριθμού των αδειών και των εδρών σύμφωνα όμως με τις καλύτερες διεθνείς πρακτικές», ανέφερε σχετικά με τη μελέτη του Πολυτεχνείου σύμφωνα με την οποία υπάρχει η αναλογία 4,5 ταξί ανά 1000 κατοίκους όταν το μνημόνιο λέει 2,5.
Τέλος, όσον αφορά τις αποφάσεις για τους ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφό-ρων, ο υπουργός απάντησε: «Η απόφαση σε ό,τι αφορά το διοικητικό κόστος έχει εκδοθεί. Απομένει μία υπουργική απόφαση η οποία θα ρυθμίζει τις λε-πτομέρειες της εφαρμογής της οικονομικής βιωσιμότητας και κάποια εφαρμο-στική εγκύκλιος η οποία θα αναφέρεται σε διαδικαστικά ζητήματα για την έκ-δοση των αδειών».
Πηγή:www.capital.gr