ydroplanaΠαρά την περιπέτεια της Eldorado στην Χαλκιδική, Καναδοί επιχειρηματίες (με ελληνικό DNA) επιμένουν ελληνικά προσπαθώντας τώρα να απογειώσουν τα πρώτα υδροπλάνα. Και παρά το γεγονός ότι έχει διαμορφωθεί το νομικό πλαίσιο, έχουν εκδοθεί οι κάθε λογής απαραίτητες εγκύκλιοι, έχουν χωροθετηθεί υδατοδρόμια, έχει πάρει ΦΕΚ ακόμα και η απόφαση για την τιμολόγηση των υπηρεσιών υδατοδρομίων, έχουν διασφαλιστεί τα υδροπλάνα και πολλά νησιά ζητούν την έναρξη δρομολογίων, παραμένει ως ανυπέρβλητο εμπόδιο ένα θέμα. Αδυνατούν, όπως φαίνεται, να βρουν σημείο εκκίνησης από την παράκτια ζώνη της πρωτεύουσας.

Γνωστό ζήτημα στους παροικούντες την Ιερουσαλήμ των υδροπλάνων εδώ και χρόνια, παραμένει κρίσιμο καθώς η απουσία ενός κεντρικού υδατοδρομίου υπονομεύει τα business plan. Παράλληλα όμως αφήνει ελεύθερο χώρο σε πιθανούς εθνικούς ανταγωνιστές. Κορυφαίες διπλωματικές πηγές πληροφορούν το capital.gr πως ενώ αυτά γίνονται στην Ελλάδα, η μια εκ των δύο επιχειρήσεων που περιμένουν να ανοίξουν τα φτερά τους στο Αιγαίο, και επι του προκειμένου η καναδική, δέχτηκε πρόταση από την γειτονική Τουρκία και ειδικότερα την Σμύρνη να πετάξει από εκεί για το Αιγαίο και με κεντρικό δρομολόγιο τον άξονα Θεσσαλονίκης-Σμύρνης. Κάτι που εφόσον περιλάβει και τις άλλες εταιρείες μπορεί να μεταφέρει το σημείο εισόδου μεγάλου μέρους ποιοτικού τουρισμού στο Αιγαίο στην απέναντι πλευρά του εις βάρος της προσπάθειας ενίσχυσης της τουριστικής κίνησης στην Αθήνα, σχολιάζουν παράγοντες της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας.

Η εν λόγω καναδική εταιρεία είναι η K2 Smart Jets η οποία στο πηδάλιό της έχει έναν Έλληνα μηχανολόγο μηχανικό από τον Τορόντο με προϋπηρεσία μεταξύ άλλων στην Bombardier Aerospace και άλλους τρεις ακόμη εμπορικούς αερομεταφορείς. Ο  διευθύνων σύμβουλος και τεχνικός διευθυντής της K2 Smart Jets είναι ο Κωνσταντίνος Τζεμπελίκος. Πέρυσι το καλοκαίρι η εταιρεία του εξαγόρασε το 59% της άλλης «στημένης» αεροπορικής υδροπλάνων, της Water Airports CA ενώ έχει ήδη διασφαλίσει αεροσκάφη. Ένας ακόμα όμιλος με καναδικά αεροπλάνα και Κυπρίους συνεργάτες, η Hellenic Seaplanes δηλώνει έτοιμος να δρομολογήσει «προγραμματισμένες πτήσεις από και προς όλα τα λιμάνια ή λίμνες της χώρας όπου το ισχύον σύστημα μεταφοράς είναι ανεπαρκές ή ακόμα και προβληματικό».

Την ίδια ώρα περισσότεροι απο δέκα λιμένες και νησιά μεταξύ των οποίων Κέρκυρα, Ηράκλειο, Ρέθυμνο, Σκύρος, Ζάκυνθος, Παξοί, Λαύριο, Πάτρα, Βόλος εχουν ζητήσει άδεια να δημιουργήσουν και να λειτουργήσουν υδατοδρόμια σε μια σαφή ένδειξη του ενδιαφέροντος που υπάρχει.

Ηλίας Μπέλλος

Πηγή:www.capital.gr