
Υπερδιπλασιάστηκαν το 2018 οι καθυστερήσεις στην εναέρια κυκλοφορία στην Ευρώπη σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA), η οποία κάλεσε τις κυβερνήσεις και τις ευρωπαϊκές αεροπορικές να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά την κατάσταση εν μέσω της θερινής σεζόν.
Τα δεδομένα της Eurocontrol δείχνουν ότι το πρώτο εξάμηνο του 2018, οι πτήσεις καθυστέρησαν περισσότερο από το διπλάσιο (47.000 λεπτά την ημέρα) που μεταφράζεται σε 133% περισσότερο από ότι την ίδια περίοδο πέρυσι.
Οι περισσότερες από αυτές τις καθυστερήσεις οφείλονται σε έλλειψη προσωπικού, κακές καιρικές συνθήκες και απεργίες.
Η μέση καθυστέρηση των πτήσεων ήταν 20 λεπτά τον Ιούλιο και η μεγαλύτερη καθυστέρηση να φθάνει τις 5μιση ώρες.
Η εναέρια κυκλοφορία στην Ευρώπη αυξάνεται χρόνο με το χρόνο δημιουργώντας μεγαλύτερες απαιτήσεις στον εναέριο χώρο της ηπείρου.
Επιπλέον, η IATA κάλεσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τα κράτη μέλη και τους παρόχους υπηρεσιών αεροναυτιλίας (ANSP) να λάβουν επείγουσα δράση με το ακόλουθο σχέδιο τεσσάρων σημείων:
- Εκσυγχρονισμός υποδομών και υλοποίηση της Έρευνας εναέριας κυκλοφορίας του ενιαίου ευρωπαϊκού ουρανού (SESAR), για την οποία οι αεροπορικές εταιρείες ήδη πληρώνουν.
- Μεταρρυθμίσεις στις παρωχημένες πρακτικές εργασίας ούτως ώστε το προσωπικό να αναπτύσσεται όταν απαιτείται.
- Ενδυνάμωση του Ευρωπαίου Διαχειριστή Δικτύου, ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των επιβατών.
- Να ενισχυθεί το σύστημα επιδόσεων και τελών έτσι ώστε οι πάροχοι υπηρεσιών αεροναυτιλίας (ANSP) που δεν ανταποκρίνονται να υπόκεινται σε σημαντικές κυρώσεις.
Οι καθυστερήσεις έχουν επιπτώσεις στην οικονομία, σε μια εποχή που η ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης θα πρέπει να βελτιωθεί επειγόντως καθιστώντας εντελώς απαράδεκτες τις καθυστερήσεις στις διαδικασίες εναέριας κυκλοφορίας.