Εβδομήντα οκτώ εκατομμύρια λιγότερο από ό,τι το αγόρασε, πούλησε μέσα σε 3 χρόνια το ποντοπόρο φορτηγό Star Ypsilon η εισηγμένη στον Nasdaq ναυτιλιακή Star Bulk Carriers, συμφερόντων του εφοπλιστή Πέτρου Παππά.
Οι σημαντικές αυτές υποαξίες είναι ενδεικτικές των πιέσεων που επικρατούν στις ναυλαγορές και επηρεάζουν βεβαία το σύνολο των πλοιοκτητών, συμπεριλαμβανομένου του μεγαλομετόχου της ΑΕΚ, Πέτρου Παππά, που πριν λίγους μήνες και παρά την εικόνα αυτή από την εισηγμένη του, κατέβαλε 7 εκατομμύρια στην Morgan Stanley, αποπληρώνοντας το δάνειο της ποδοσφαιρικής ομάδας και απελευθερώνοντας έτσι το σύνολο των ενεχυριασμένων μετοχών της.
Η Star το 4ο τρίμηνο του 2011, την περίοδο δηλαδή που έγινε και η αποπληρωμή του δανείου της ΑΕΚ, διέγραψε αξία ύψους 62 εκατομμυρίων δολαρίων από τα βιβλία της για να αντικατοπτρίζει ορθότερα τις αποτιμήσεις του πλοίου που πουλήθηκε τώρα, όπως και του Star Sigma. Το Star Ypsilon ναυπήγησης 1991 και χωρητικότητας 151.000 τόνων αγοράστηκε στα υψηλά της αγοράς το 2008 έναντι 87,2 εκατ. δολαρίων.
Επωλήθη έναντι 9,12 εκατ. σύμφωνα με την ναυτιλιακή επιθεώρηση TradeWinds, ενώ ναυλομεσίτες εκτιμούν πως η αξία ανάλογων χαρακτηριστικών φορτηγών κυμαίνεται γύρω στα 11 εκατ. δολάρια. Έτσι η αγορά πιθανολογεί πως το cape size της Star Bulk, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της οποίας είναι ο Σπύρος Καπράλος, δόθηκε για scrap δηλαδή για την αξία του σε σίδερο.
Η όλη υπόθεση αποτελεί μια από τις χαρακτηριστικότερες περιπτώσεις του εύρους της πτώσης που σημειώνουν τα περιουσιακά στοιχεία των ναυτιλιακών εξαιτίας της κρίσης που τροφοδοτεί ο πολύ μεγάλος αριθμός πλοίων που ανταγωνίζονται για τις ίδιες δουλείες και των νέων που αναμένεται να παραδοθούν από τα ναυπηγεία ως αποτέλεσμα των παραγγελιών που μπήκαν υπό την εκτίμηση ότι η αγορά θα ανακάμψει.
Παρά τις διαγραφές υποαξιών στα στοιχεία του ενεργητικού της η κεφαλαιοποίηση της εισηγμένης διαμορφώνεται στα 80,36 εκατ. την ώρα που η αξία της επιχείρησης (Enterprise Value) με βάση το Bloomberg είναι της τάξης των 327,7 εκατ. Με τα συνολικά περιουσιακά της στοιχεία (total assets) να ανέρχονται στα 718 εκατ. και τις υποχρεώσεις της (total debt) στα 283 εκατ. είναι μια από τις λιγότερο μοχλευμένες ελληνικές εισηγμένες ναυτιλιακές.
Όμως, και παρά το ομολογουμένως πολύ σημαντικό εκτόπισμα του μεγαλομετόχου της Πέτρου Παππά, στον κλάδο (ελέγχει ναυτιλιακά συμφέροντα πολύ μεγαλύτερα από αυτά της εισηγμένης του όπως η Oceanbulk Maritime S.A και το UK Defense Club) η αγορά αποτιμά με σημαντικό discount τις μετοχές της. Η εταιρεία διαχειρίζεται στόλο 14 πλοίων.
Υπενθυμίζεται πως ο εφοπλιστής είναι ένας από τους επιχειρηματίες που στήριξαν την ΑΕΚ στην προσπάθειά της τα τελευταία χρόνια και ακόμα περισσότερο τώρα, με την εξόφληση των υποχρεώσεων της προς την αμερικανική επενδυτική τράπεζα. Μαζί με τον επιχειρηματία Τάκη Κανελλόπουλο, τον εφοπλιστή Πόλυ Χατζηιωάννου και τον ομόλογό του Νίκο Νοτιά αποτελέσαν τον κορμό των μετόχων που επιχείρησαν να αναστρέψουν την πορεία της ΠΑΕ.
Ηλίας Μπέλλος
Πηγή: capital.gr