Το τελευταίο διάστημα πολύς λόγος γίνεται στη Ελλάδα για το πως θα ξεκινήσει και πάλι το τρένο της Ανάπτυξης. Η εκθεσιακή βιομηχανία θα μπορούσε κάλλιστα να είναι ένας από τους τομείς εκείνους που θα βοηθήσουν δραστικά και άμεσα τη χώρα μας να πρωταγωνιστήσει στην Νοτιοανατολική Ευρώπη και στο σύνολο των χωρών της Ανατολικής Μεσογείου, αξιοποιώντας τα πολλά πλεονεκτήματα που διαθέτει.
Για να γίνει αυτό, οι έλληνες διοργανωτές εκθέσεων -και κυρίως εκείνοι που δραστηριοποιούνται σε εξωστρεφείς κλάδους- θα πρέπει να αλλάξουν δραστικά το μέχρι σήμερα μοντέλο των εκθέσεων.
Η μαγική λέξη δεν είναι άλλη από την εξωστρέφεια!
Κλάδοι με συγκριτικό πλεονέκτημα, όπως ο Τουρισμός, τα σκάφη αναψυχής, τα Τρόφιμα και Ποτά, τα Δομικά υλικά, μπορούν και πρέπει να αποκτήσουν πραγματικά διεθνή διάσταση συγκεντρώνοντας εκθέτες και επισκέπτες από όλες τις προαναφερόμενες περιοχές.
Η ύπαρξη του υπερσύγχρονου εκθεσιακού κέντρου Metropolitan Expo με τις άρτιες υποδομές του, αλλά και η θέση του δίπλα στο Διεθνές Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» μόνο ως ένα ακόμη πλεονέκτημα μπορεί να χαρακτηριστεί.
Για να γίνει όμως μια έκθεση πραγματικά διεθνής απαιτείται μια σειρά συγκεκριμένων ενεργειών απόλυτα στοχευμένων.
Πρέπει να αποκτήσουμε διεθνείς συμμετοχές χωρών (που θεωρούνται η βάση για να αποκτήσει μια έκθεση επιρροή εκτός συνόρων). Πρέπει για κάθε βιώσιμο κλάδο να έρθουμε συντονισμένα σε επαφή με τους Διεθνείς Αντιπροσώπους των χωρών που μας ενδιαφέρουν και να τους παρουσιάσουμε ένα πλήρες και ρεαλιστικό bussiness plan. Πρέπει, επίσης, να αποκτήσουμε πρόσβαση στις λίστες διεθνών hosted byers και να ετοιμάσουμε ένα ελκυστικό πρόγραμμα κινήτρων για να εξασφαλίσουμε την επίσκεψή τους στην έκθεσή μας.
Αν τα πετύχουμε αυτά τότε θα πείσουμε και το υγιές κομμάτι των εξωστρεφών ελληνικών επιχειρήσεων να εκθέσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους και στην ίδια τη χώρα τους. Αυτονόητη θεωρείται και η ανάγκη διαφημιστικής προβολής, με όλα τα σύγχρονα μέσα, στις χώρες εκείνες από τις οποίες θέλουμε να προσελκύσουμε είτε εκθέτες είτε επισκέπτες. Θα πρέπει, τέλος, η Πολιτεία να πειστεί πως πρέπει να σταθεί αρωγός με όλες της τις δυνάμεις σε μια τέτοια προσπάθεια. Είναι προφανές ότι η ενδυνάμωση της βιομηχανίας των εκθέσεων στην Ελλάδα θα επιφέρει ευεργητικά αποτελέσματα και σε πάρα πολλούς άλλους τομείς.
Η τόσο πετυχημένη πρόσφατη διοργάνωση της διεθνούς έκθεσης 7ης HORECA 2012 από την εταιρεία μας, απέδειξε στην πράξη και πέραν κάθε αμφιβολίας ότι οι σωστά στοχευμένες και μεθοδικά οργανωμένες εκθέσεις μπορούν να αποτελέσουν αντίδοτο στην κρίση και να λειτουργήσουν ως εφαλτήριο οικονομικής ανάπτυξης σε πείσμα των καιρών.
Νίκος Χουδαλάκης
Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος FORUM AE*
*H FORUM AE διοργανώνει τις διεθνείς εκθέσεις ΑRΤΟΖΑ και ΗORECA