Του Γιάννη Τσιρογιάννη

Είναι γεγονός πως μία προσθιοκίνητη BMW δεν αποτελεί μέχρι τώρα κάτι το συνηθισμένο, παραταύτα, από τη στιγμή που η βαυαρική εταιρεία ενέταξε τη MΙΝΙ στο χαρτοφυλάκιο της, απέκτησε πλέον κορυφαία τεχνογνωσία στο είδος και τα αποτελέσματα δεν άργησαν να φανούν.

Ούτως ή άλλως με ότι καταπιάνεται η BMW το κάνει άριστα, δεν θα μπορούσε να κάνει εξαίρεση με το μικρότερο μοντέλο της, τη σειρά 1 σε αυτή τη νέα και αρκετά ενδιαφέρουσα γενιά.

Η νέα σειρά 1, λοιπόν, είναι ένα προσθιοκίνητο χάτσμπακ (υπάρχουν και τετρακίνητες εκδόσεις) μήκους 4,319 μ., που είναι 5 χιλιοστά μικρότερο από το προηγούμενο, σπάζοντας έτσι την συνήθεια των καιρών κάθε νέο μοντέλο να είναι μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του.

Βεβαίως είναι 34 χιλιοστά φαρδύτερο κι έχει μεγαλύτερο ύψος κατά 13 χιλιοστά, έτσι ώστε να ακολουθεί την τάση βελτίωσης των εσωτερικών χώρων σε κάθε νέο μοντέλο.

Η βελτίωση είναι εμφανής στο εσωτερικό, με χώρους απολύτως επαρκείς για να καλύψεις τις οικογενειακές ανάγκες, φιλοξενώντας χωρίς πρόβλημα τέσσερις ενήλικες επιβάτες.

Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στο χώρο αποσκευών, που έχει μεγαλώσει κατά 20 λίτρα, φτάνοντας συνολικά τα 380. Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, εύκολα θα βρεις που βρίσκεται το κάθε τι.

Τώρα, από μια νεανική BMW με τη μορφή ενός συμπαγούς χάτσμπακ αναμένει κανείς εξαιρετική οδική συμπεριφορά παρέα με οδηγική απόλαυση.

Η σειρά 1 λοιπόν σίγουρα δεν θα τον απογοητεύσει, επιβεβαιώνοντας πως οι Βαυαροί φτιάχνουν αυτοκίνητα για τον οδηγό.

Εξαιρετική στο δρόμο, παρέχει κράτημα που θα ενθουσιάσει τον απαιτητικό, με αξιομνημόνευτη κατευθυντικότητα η οποία ενισχύεται από ένα τιμόνι αντάξιο τις παράδοσης της BMW, ακριβές, γρήγορο και με πολύ καλή αίσθηση.

Η άνεση, όπως συχνά συμβαίνει με τις μικρές BMW, είναι ικανοποιητική χωρίς να κουράζει τους επιβάτες σε κακοτράχαλα οδοστρώματα.

Ο δοκιμασμένος κινητήρας του 1,5 λίτρου, είτε σε βενζίνη (116i με 109 ίππους από 22.325 ευρώ) είτε σε diesel (116d με 116 ίππους από 26.156 ευρώ), προσφέρει αποδεκτή δύναμη καιαποθέματα ροπής, καλές αναλογικά με το ύφος της κατασκευής επιδόσεις, οικονομίασε καύσιμο αλλά και συνολικά λειτουργικά χαρακτηριστικά πολύ πάνω από το «μέσο όρο».

Επίλογος. Ποιοτική, εμφανίσιμη, αναλογικά σπορτίφ, η νέα σειρά 1 της BMW αναμφίβολα κλείνει πονηρά το μάτι σε νέους οικογενειάρχες που δηλώνουν πιστοί στις αρχές της γαλανόλευκης προπέλας και δεν είναι σε θέση να εκταμιεύσουν μια περιουσία για αγορά καινούργιου compact premium πεντάθυρου αυτοκινήτου.