Η τεχνητή νοημοσύνη αναδεικνύεται ως η κυρίαρχη δύναμη στην ανακάλυψη ταξιδιωτικών εμπειριών, ξεπερνώντας για πρώτη φορά τα social media και τις online ταξιδιωτικές πλατφόρμες, σύμφωνα με νέα έρευνα της Accenture

 

Η τεχνητή νοημοσύνη δεν αλλάζει μόνο την καθημερινότητα, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζουμε τα ταξίδια μας. Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα Consumer Pulse της Accenture, η γενετική τεχνητή νοημοσύνη (gen AI) έχει αναδειχθεί ως το νούμερο ένα κανάλι για ανακάλυψη ταξιδιωτικών προορισμών μεταξύ των χρηστών που χρησιμοποιούν AI τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα για προσωπικούς ή επαγγελματικούς σκοπούς.

Τα βασικά ευρήματα της παγκόσμιας έρευνας, που πραγματοποιήθηκε σε 18.000 καταναλωτές σε 14 χώρες, δείχνουν πως:

● Πάνω από το 50% των ταξιδιωτών είναι έτοιμοι να αφήσουν την AI να οργανώσει και να κλείσει ολόκληρο το ταξίδι τους.

● Το 93% δηλώνει ότι εμπιστεύεται την gen AI για υποστήριξη στις αγοραστικές του αποφάσεις.

● Το 80% των ταξιδιωτών που έκλεισαν πτήσεις, διαμονές ή πλατφόρμες, χρησιμοποίησε εργαλεία AI.

Η αλλαγή είναι εντυπωσιακή σε σύγκριση με την περσινή έκδοση της έρευνας, όταν οι ταξιδιώτες περιέγραφαν τη διαδικασία κράτησης ως τόσο περίπλοκη όσο η αγορά αυτοκινήτου ή η επιλογή στεγαστικού δανείου. Το 73% δήλωνε πως εγκατέλειπε τελείως μια κράτηση λόγω «πληθώρας πληροφοριών και επιλογών».

Σε αυτό ακριβώς το σημείο επεμβαίνει η AI, λύνοντας το πρόβλημα της υπερφόρτωσης πληροφοριών και επιλογών, προσφέροντας προτάσεις προσωποποιημένες και ανθρώπινες, βασισμένες σε προηγούμενες εμπειρίες, τοποθεσία, προτιμήσεις και ακόμα και σε δεδομένα σε πραγματικό χρόνο.

Η Emily Weiss, επικεφαλής του τομέα Travel της Accenture, σημειώνει:

«Μέσα σε έναν χρόνο, η AI κατάφερε να αποκαταστήσει τη χαρά στην ανακάλυψη και την αγορά αξέχαστων ταξιδιωτικών εμπειριών».

Tι σημαίνουν όλα αυτά για τους παραδοσιακούς ταξιδιωτικούς πράκτορες

Η Tara Minson, πρόεδρος της InteleTravel – δικτύου με χιλιάδες ταξιδιωτικούς συμβούλους σε ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο και Ιρλανδία – ξεκαθαρίζει: Η AI δεν θα αντικαταστήσει τους ταξιδιωτικούς πράκτορες, αλλά θα τους ενισχύσει.

«Η AI μπορεί να σας δώσει ένα ωραίο πλάνο για ταξίδι στη Ρώμη, αλλά δεν θα καταλάβει ποτέ τι πραγματικά σημαίνει “πολυτελές” για εσάς. Δεν γνωρίζει ότι θέλετε μπάτλερ, επιλογή μαξιλαριών και κρατήσεις στα καλύτερα εστιατόρια με θέα θάλασσα», τονίζει χαρακτηριστικά.

Η τελική διαπίστωση της Minson είναι ξεκάθαρη: ο ταξιδιωτικός πράκτορας του μέλλοντος θα επιβιώσει μόνο εάν αγκαλιάσει την τεχνητή νοημοσύνη.

«Ένας πράκτορας δεν θα αντικατασταθεί από την AI, αλλά από άλλον πράκτορα που χρησιμοποιεί AI», καταλήγει.