
Η Ισπανία στρέφεται στις Ηνωμένες Πολιτείες ως στρατηγική αγορά για τη μετάβασή της σε ένα πιο βιώσιμο και ποιοτικό μοντέλο τουρισμού, σύμφωνα με τα όσα παρουσιάστηκαν στο 5ο Συνέδριο της Turespaña που πραγματοποιήθηκε στην Κάθερες.
Ο Magí Castelltort, σύμβουλος τουρισμού της Turespaña στη Νέα Υόρκη, τόνισε ότι η αμερικανική αγορά μπορεί να λειτουργήσει ως μοχλός για τη μετάβαση της Ισπανίας σε ένα μοντέλο χαμηλότερου όγκου και υψηλότερης αξίας, με ταξιδιώτες που παραμένουν περισσότερο και ξοδεύουν περισσότερο. Όπως εξήγησε, αυτό συνάδει με τη στρατηγική του ισπανικού υπουργείου Τουρισμού για την αποσυμφόρηση δημοφιλών προορισμών και την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας μέσω ποιοτικού τουρισμού.
«Η αμερικανική αγορά είναι στρατηγικής σημασίας και πρέπει να εξετάζεται ξεχωριστά από τη βραχυπρόθεσμη μεταβλητότητα. Είναι μια σταθερή και υψηλής αξίας αγορά που μπορεί να οδηγήσει την Ισπανία σε ένα νέο τουριστικό μοντέλο», δήλωσε ο Castelltort.
Το δολάριο ως ευκαιρία για πιο ισορροπημένο τουρισμό
Ο Castelltort επεσήμανε ότι η πιθανή υποτίμηση του δολαρίου μπορεί να λειτουργήσει ως «φίλτρο» για την προσέλκυση λιγότερων αλλά πιο δαπανηρών ταξιδιωτών. «Η οικονομική συγκυρία στις ΗΠΑ ευνοεί μια μετατόπιση προς την ποιότητα αντί για την ποσότητα, κάτι που ωφελεί τη στρατηγική μας για βιώσιμο τουρισμό», ανέφερε.
Παράλληλα, σημείωσε ότι η ισπανική κοινωνία και η τουριστική αγορά «φαίνεται να ευθυγραμμίζονται» γύρω από την ανάγκη για μεγαλύτερη κερδοφορία με μικρότερη γεωγραφική πίεση, με την Ισπανία να απομακρύνεται σταδιακά από το παραδοσιακό μοντέλο του μαζικού τουρισμού.
Ανάγκη για σταθερότητα και μακροπρόθεσμο σχεδιασμό
Ο Ισπανός αξιωματούχος κάλεσε σε ψυχραιμία απέναντι στις διεθνείς οικονομικές διακυμάνσεις, υπογραμμίζοντας ότι η αμερικανική αγορά προσφέρει μακροπρόθεσμη προοπτική και σταθερότητα.
«Οι συνθήκες είναι ευνοϊκές για τη μετάβαση σε ένα νέο μοντέλο τουρισμού – πιο επικερδές και λιγότερο εξαρτημένο από τα παραδοσιακά τουριστικά πακέτα», δήλωσε.
Διαφορετικές εικόνες στις ευρωπαϊκές αγορές
Αντίθετα, οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές παρουσιάζουν μεικτές προοπτικές.
● Από το Ηνωμένο Βασίλειο, ο Manuel Butler σημείωσε μειωμένη καταναλωτική εμπιστοσύνη και περισσότερες κρατήσεις της τελευταίας στιγμής.
● Η Γαλλία, σύμφωνα με τη María José Gómez, διατηρεί σταθερή ζήτηση, κυρίως για κοντινούς προορισμούς, κάτι που «ευνοεί εμμέσως την Ισπανία».
● Στη Γερμανία, ο Álvaro Blanco περιέγραψε μια δύσκολη συγκυρία με αυξημένο κόστος ταξιδιών (30-40% πάνω από το 2019) και συγκρατημένη καταναλωτική διάθεση.
Η Ισπανία επενδύει σε μακρινές αγορές
Η Turespaña επισημαίνει ότι η μεταπανδημική ανάκαμψη επιταχύνει τη στροφή της Ισπανίας από τον τουρισμό «ήλιου και θάλασσας» προς πολιτιστικές, γαστρονομικές και αυθεντικές εμπειρίες, τομείς στους οποίους οι Αμερικανοί ταξιδιώτες παρουσιάζουν ολοένα αυξανόμενο ενδιαφέρον.