
Σε επιστολή προς τους Δημάρχους Πάτρας, Αμφίκλειας-Ελάτειας, Στυλίδας και Φλώρινας, το Πανευρωπαϊκό Σωματείο Μηχανοδηγών ζητά συνάντηση για την επανεκκίνηση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας στις περιοχές αυτές, αλλά και για την επίλυση προβλημάτων που αφορούν κυρίως την αδράνεια της Hellenic Train.
Το Σωματείο καταγγέλλει ότι, ενώ η εταιρεία επιδοτείται με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ ετησίως για την παροχή συγκοινωνιακού έργου στην περιφέρεια, δεν εκτελεί δρομολόγια σε γραμμές όπου η υποδομή έχει ήδη κριθεί κατάλληλη – όπως στη Στυλίδα και τη σύνδεση με τον Δήμο Αμφίκλειας-Ελάτειας.
Αντιθέτως, σύμφωνα με την καταγγελία, η Hellenic Train αντικαθιστά τα δρομολόγια με λεωφορεία, χωρίς ωστόσο να μειώνεται η κρατική επιδότηση που ανέρχεται στα 50 εκατ. ευρώ ετησίως.
«Όχι στην απαξίωση της δημόσιας περιουσίας»
Οι Μηχανοδηγοί προειδοποιούν πως δεν πρόκειται να παραμείνουν αμέτοχοι απέναντι στην υποβάθμιση της δημόσιας περιουσίας, και ιδιαίτερα της σιδηροδρομικής υποδομής και του τροχαίου υλικού. Τονίζουν ότι ο σιδηρόδρομος παραμένει ο πιο βιώσιμος τρόπος μετακίνησης και πως η εγκατάλειψη ενεργών γραμμών συνιστά σοβαρό πλήγμα για τις τοπικές κοινωνίες και την περιφερειακή ανάπτυξη.
Ανοικτή απειλή για επανακρατικοποίηση
Το Σωματείο αφήνει σαφείς αιχμές και για το υπό συζήτηση νομοσχέδιο για τον σιδηρόδρομο. Όπως αναφέρει, πρόκειται να καταθέσει αναλυτικά τις προτάσεις του για την αναδιοργάνωση του τομέα, ενώ διαμηνύει ότι εάν επιβεβαιωθούν τα σενάρια για περαιτέρω αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης προς ιδιώτες operators, τότε «θα πρέπει να θεωρείται αυτονόητη η επανακρατικοποίηση της Hellenic Train».
Η παρέμβαση των Μηχανοδηγών έρχεται σε μια περίοδο που η δημόσια συζήτηση για το μέλλον του σιδηροδρόμου είναι ιδιαίτερα έντονη, μετά και τα τραγικά γεγονότα των τελευταίων ετών. Το αίτημα για επανεκκίνηση δρομολογίων σε κρίσιμες γραμμές της Περιφέρειας αποκτά βαρύνουσα σημασία ενόψει και της θερινής περιόδου, όπου η ανάγκη για ασφαλείς και προσβάσιμες μεταφορές είναι αυξημένη.