Εξήντα χιλιόμετρα είναι περίπου αυτά που χωρίζουν το Βόλο από τη Λάρισα.

Οι δυο πόλεις πάντα είχαν ανταγωνισμό, αλλά το έργο που απειλεί να μεγαλώσει την αντιπαλότητα, φέρνοντας έντονη πολιτική, οικονομική και κοινωνική διαμάχη, είναι η διεκδίκηση του Εμπορευματικού Κέντρου.

Δεν πρόλαβε καλά καλά το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να αναπτύξει τα σχέδια του για την δημιουργία Εμπορευματικού Κέντρου στις εγκαταστάσεις της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης στην Λάρισα και οι αντιδράσεις τόσο σε πολιτικό επίπεδο, όσο και σε επίπεδο φορέων, από το Βόλο ήταν μεγάλες.

Δεν είναι τυχαίο ότι, σε πρόσφατη συνάντηση που είχε Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής με τον βουλευτή Μαγνησίας και κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο Ν.Δ. Χρήστο Μπουκώρο, ξεκαθάρισε ότι δε έχουν ληφθεί αποφάσεις γα το εμπορευματικό κέντρο στην Κεντρική Ελλάδα.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη σε συνάντηση με το βουλευτή Ν. Μαγνησίας της Ν.Δ. Θανάση Λιούπη.

Υπενθυμίζεται ότι, το αναπτυξιακό δίπολο Βόλου- Λάρισας είναι στις προτεραιότητες του Υπουργείου, το οποίο προχώρησε στη δημοπράτηση του έργου της ηλεκτροκίνησης στο σιδηροδρομικό δίκτυο μεταξύ των δυο πόλεων, ύψους 67 εκατ. ευρώ.

Μπορεί λοιπόν 60 χιλιόμετρα δρόμου να ενώνουν την Λάρισα με το Βόλο, πολλά πράγματα όμως τις χωρίζουν.

Αξιο αναφοράς, όπως επισημαίνουν με νόημα παράγοντες φορέων από το Βόλο είναι ότι, ετοιμάζεται η πρόσκληση ενδιαφέροντος για το λιμάνι του Βόλου.

Το λιμάνι έχει δυο μεγάλα αβαντάζ, διασύνδεση με Συρία(γινόταν στο παρελθόν) και κατ’ επέκταση Μέση Ανατολή και Τουρκία, αλλά κυρίως ενδιαφέρον από Αμερικάνους, οι οποίοι στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας έχουν σχέδια.

Σε μια ακτίνα 200 χιλιομέτρων, δημιουργούν χερσαίες και αεροπορικές βάσεις και θέλουν οπωσδήποτε και μια ναυτική. Μάλιστα, όπως τονίζουν, στην πραγματικότητα, ο Βόλος θυμίζει κάτι από Αλεξανδρούπολη, καθώς αρχικά εμπορικά μπορεί σε πρώτη φάση να μην έχει τόσο μεγάλο ενδιαφέρον, όμως στρατηγικά είναι κομβικός.

Γι’ αυτό και για την συγκεκριμένη περίπτωση αναμένεται να υπάρξει επενδυτικό ενδιαφέρον, κυρίως, από τις ΗΠΑ, αλλά με Έλληνες partners.

Οι βουλευτές μετέφεραν στην ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών την ανησυχία των φορέων, της τοπικής αυτοδιοίκησης αλλά και της κοινωνίας της Μαγνησίας για το ενδεχόμενο της δημιουργίας του Εμπορευματικού Κέντρου εκτός του νομού, καθώς σθεναρή βούληση είναι η δημιουργία του εν λόγω Κέντρου στη Μαγνησία, μετά και την πρόθεση του Δήμου Ρήγα Φεραίου για παραχώρηση έκτασης 2,5 χιλιάδων στρεμμάτων δημοτικής έκτασης στο ύψος του Στεφανοβικείου.

Πρόκειται για μια έκταση που γειτνιάζει με τη σιδηροδρομική γραμμή που πλέον θα είναι σύγχρονη (μόλις 700 μέτρα απόσταση), είναι εγγύτερα στο λιμάνι του Βόλου από οποιαδήποτε άλλη περιοχή και εξυπηρετεί ολόκληρη την Κεντρική Ελλάδα.

Επανέλαβαν δε ότι η χωροθέτηση ενός Εμπορευματικού Κέντρου (logistics) θα πρέπει να συνυπολογίζει την εγγύτητα προς το λιμάνι, όπως είναι του Βόλου, αλλά και σύνδεσή του με το σιδηροδρομικό και Εθνικό Οδικό Δίκτυο.

Όλα αυτά τα πλεονεκτήματα τα συγκεντρώνει η πρόταση της Μαγνησίας, που μπορεί να αξιοποιήσει το λιμάνι του Βόλου, τη σιδηροδρομική σύνδεση, με την προώθηση και της ηλεκτροκίνησης, το αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου, αλλά και το Εθνικό Οδικό Δίκτυο.

Τέλος, οι βουλευτές επέμειναν στο γεγονός ότι προκειμένου να επέλθει η πολυπόθητη ανάπτυξη θα πρέπει να αξιοποιηθούν σωστά και έξυπνα όλα τα εργαλεία και το εν λόγω ζήτημα αποτελεί στρατηγικής σημασίας τόσο για τον Βόλο και τη Μαγνησία όσο και για το εθνικό σύστημα μεταφορών, υπογραμμίζοντας πως η δημιουργία του Εμπορευματικού Κέντρου στη Μαγνησία συγκεντρώνει όλα τα πλεονεκτήματα.