Με στήριξη της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του ΛΑΟΣ, υπερψηφίστηκε επί της αρχής στην Ολομέλεια της Βουλής, το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς. Η συζήτηση του νομοσχεδίου και η παρουσία του Μάκη Βορίδη στα υπουργικά έδρανα με την ιδιότητα του μέλους της Νέας Δημοκρατίας, προκάλεσε ποικίλες αναφορές και σχόλια, που κατέληξαν και σε οξυμένη αντιπαράθεση.

Στην ομιλία του, ο υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Δικτύων, Μάκης Βορίδης, επεσήμανε πως το νομοσχέδιο αποτελεί ενσωμάτωση ευρωπαϊκής Οδηγίας και ως εκ τούτου υπήρξε υποχρεωτικό για την ελληνική κυβέρνηση, η οποία ωστόσο εκτιμά πως θα λειτουργήσει θετικά, παρέχοντας φθηνότερες και καλύτερες υπηρεσίες.

Απαντώντας στις αιτιάσεις του ΚΚΕ και του ΣΥΡΙΖΑ, πως η απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς, θα οδηγήσει σε παραχώρηση των «φιλέτων» της στους ιδιώτες, περιορίζοντας τα ΕΛΤΑ στις επιχειρηματικά «άγονες γραμμές», ο κ. Βορίδης επεσήμανε πως το κόστος της πρόσβασης όλων των πολιτών στις ταχυδρομικές υπηρεσίες («καθολική υπηρεσία»), το φέρουν όλοι οι φορείς που δραστηριοποιούνται στο χώρο της ταχυδρομικής αγοράς, καθώς και ο κρατικός Προϋπολογισμός:

«Οι φορείς της αγοράς, μας ρωτούν «γιατί μας την μετακυλύετε εμάς την υπηρεσία αυτή, αφού ενδιαφέρει το κράτος;». Και έρχεται και το υπουργείο Οικονομικών και μας λέει πως «αφήνετε πολύ ανοιχτό το θέμα της καθολικής υπηρεσίας και εφόσον ανοίγει η αγορά, εμείς δεν θέλουμε να έχουμε καθόλου εμπλοκή σ’ αυτήν και το κόστος της». ‘Αρα εδώ, η ρύθμισή μας είναι σταθμισμένη επί της αρχής: Θα πληρώσουν οι ιδιώτες (ώστε να μην έχουν αθέμιτο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι του φορέα της καθολικής υπηρεσίας), με αντάλλαγμα το δικαίωμα πρόσβασης στην ταχυδρομική αγορά» ανέφερε μεταξύ άλλων ο κος Βορίδης.

Από πλευράς ΚΚΕ, ο Σπύρος Χαλβατζής, κατηγόρησε την κυβέρνηση πως «ξεπουλά τα πάντα στα μονοπώλια και δεν θα αφήσει πέτρα για πέτρα (�) Όπου απελευθερώθηκε η αγορά, χειροτέρευσαν οι υπηρεσίες και ανέβηκαν οι τιμές: Στο Λος ‘Αντζελες η ιδιωτικοποίηση της ενέργειας οδήγησε σε πολλαπλά μπλακ άουτ – και στην Αγγλία, η ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων οδήγησε σε πολύνεκρα δυστυχήματα. Πολλές εκατοντάδες νεκροί παγώνουν στους δρόμους και πεθαίνουν, όπως και στην Ελλάδα�».

«Γιατί να πάω στο Λος ‘Αντζελες, όταν μπορώ να δω πως η απελευθέρωση της κινητής και σταθερής τηλεφωνίας προκάλεσε πτώση των τιμών, έως και 20%;» αντέταξε ο Μάκης Βορίδης.

Υπέρ του νομοσχεδίου τάχθηκε ο ΛΑΟΣ, με τον Αλέκο Χρυσανθακόπουλο να δηλώνει ενάντιος «σε κάθε είδος κρατισμού που ακολουθεί λογικές σπάταλου και συντεχνιακού κράτους: Εμείς θέλουμε ανάπτυξη της αγοράς με όρους υγιούς ανταγωνισμού» δήλωσε ο κος Χρυσανθακόπουλος. ’λλωστε, «ο κρατισμός συμπεριλαμβάνει και την ιδιοτέλεια του επιλεγμένου ιδιώτη, ο οποίος θα πριμοδοτείται για να βγάζει άκοπα κέρδη�».

«Με το νομοσχέδιο διαλύετε τα ΕΛΤΑ» σημείωσε ο Π. Λαφαζάνης (ΣΥΡΙΖΑ): «Ποια είναι η απελευθερωμένη αγορά; Να παίρνω εγώ την Αγουλινίτσα και οι άλλοι τα φιλέτα; Αυτό κάνατε με την ακτοπλοΐα: Οι άγονες γραμμές πληρώνονται αδρότατα απ’ τον έλληνα φορολογούμενο. Φτάσαμε οι επιδοτήσεις να αυξάνονται και δρομολόγια να μην υπάρχουν. Θα εγκαταλειφθούν ταχυδρομικές υπηρεσίες στην ακριτική και αγροτική Ελλάδα – οι ιδιωτικές εταιρείες δεν υπάρχει περίπτωση να βάλουν το χέρι στην τσέπη – και ο φορολογούμενος θα πληρώνει τον ιδιώτη ΕΛΤΑ. Αυτά κάνατε και στις αεροπορικές εταιρείες» παρατήρησε ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ.

«Στις τηλεπικοινωνίες και την αγορά ενέργειας, δεν βάζουν το χέρι στην τσέπη οι ιδιώτες;» αντέταξε ο υπουργός Μεταφορών. «Πόσο στοιχίζουν στο Δημόσιο οι άγονες αεροπορικές γραμμές και πόσο στοίχιζε η επιδότηση της Ολυμπιακής;» συμπλήρωσε.

«Είμαστε σε μιαν ώρα που δεν πρέπει να ψαρεύουμε ψήφους. Δεν πρέπει να παρασύρουν ορισμένους οι δημοσκοπήσεις: Όποιος φορά μεγαλύτερο παπούτσι απ’ το νούμερό του, στο τέλος δεν θα μπορέσει να περπατήσει» απάντησε στον ΣΥΡΙΖΑ, ο Κ. Μουσουρούλης (ΝΔ). «Το ζήτημα δεν είναι ποιος θα καταψηφίσει τις συνέπειες, αλλά ποιος θα τις αποτρέψει» συμπλήρωσε.

«Έχουμε τρία κόμματα στη συσκευασία της μιας πολιτικής. Ιδιαίτερα η ταύτιση του ΠΑΣΟΚ με την ΝΔ είναι πλέον εξόφθαλμη» απάντησε ο Π. Λαφαζάνης. «Ακούω ότι διαπραγματεύεστε πολύ σκληρά στο Γιούρογκρουπ. Δίνετε μάχη για να βάλετε τη θηλιά στο λαιμό της χώρας. Αν εγκριθούν αυτά που είναι υπό έγκριση στο Γιούρογκρουπ, η χώρα οδηγείται σε πραγματική πτώχευση» παρατήρησε ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, επαναλαμβάνοντας τις αιτιάσεις του περί «δοτού Πρωθυπουργού» και «επανειλημμένων κοινοβουλευτικών πραξικοπημάτων».

«Η ομιλία του κου Λαφαζάνη, υπήρξε αμετροεπής» παρατήρησε ο υπουργός Μεταφορών. «Επειδή όντως οι στιγμές είναι δύσκολες, όποιος σκέφτεται την πατρίδα και το λαό, θα πρέπει να αντιληφθεί την ανάγκη της αποκλιμάκωσης και αποδραματοποίησης – να κυριολεκτούμε και να συζητούμε έλλογα».

«Η νομιμοποίηση της κυβέρνησης αυτής, στηρίζεται σε κοινοβουλευτική πλειοψηφία. Ο Πρωθυπουργός ψηφίστηκε απ’ αυτό το Κοινοβούλιο και εγκρίθηκε απ’ τα τρία κόμματα που στηρίζουν την κυβέρνηση και αποτελούν πρωτοφανή κοινοβουλευτική πλειοψηφία» διατράνωσε ο Μάκης Βορίδης.

«Ο ΛΑΟΣ δεν συμμετέχει στην κυβέρνηση. Εμείς αποχωρήσαμε – κι αυτό είναι ξεκάθαρο και διαυγές» παρενέβη ο Αλέκος Χρυσανθακόπουλος (ΛΑΟΣ). «Η απουσία του ΛΑΟΣ απ’ την κυβέρνηση, της στερεί την νομιμοποίηση για πρωτοβουλίες στα εθνικά θέματα, όπως η επιστολή του Πρωθυπουργού προς τον κο Γκρούεφσκι».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ