Kάμψη καταγράφεται στα ξενοδοχεία στην ζήτηση από το εξωτερικό.
Αυτό ισχύει όχι μόνο για την πρωτεύουσα αλλά και για τους υπόλοιπους προορισμούς της χώρας.
Το μεγάλο στοίχημα των ξενοδόχων ,εκτός από το να αυξηθεί η πληρότητα,είναι να μην γίνουν μειώσεις στις τιμές κράτησης.
Τη χρονιά που πέρασε, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής και Αργοσαρωνικού, η μέση τιμή δωματίου έφτασε τα 105 ευρώ από 97 το 2017, ενώ η πληρότητα ήταν πάνω κατά 1,5%, αγγίζοντας το 80%.
Το μέσο έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο ήταν 84 ευρώ το 2018, σημειώνοντας αύξηση 10%.
Τα δεδομένα αντιστράφηκαν το φετινό Ιανουάριο.
Ο μήνας έκλεισε με σημαντική πτώση της τάξης του 8,7% στην πληρότητα, 10,1% στο RevPar και του 1,8% στη μέση τιμή δωματίου.
Έντονο προβληματισμό προκαλεί επίσης το γεγονός πως η Αθήνα σημειώνει τη μεγαλύτερη πτώση πληρότητας και τη μεγαλύτερη πτώση RevPar σε σχέση με τους ανταγωνιστές της.
Βρίσκεται κάτω από άλλες ευρωπαϊκές πόλεις όπως η Βιέννη, το Λονδίνο, το Παρίσι, το Βερολίνο, το Μόναχο, τη Ρώμη, τη Βαρκελώνη, τη Μαδρίτη και το Άμστερνταμ.
Επιχειρηματίες της ξενοδοχειακής αγοράς σημειώνουν πως το ζητούμενο είναι να μην πέσουν οι τιμές και να διατηρηθούν όσα αποκομίστηκαν κατά την προηγούμενη τουριστική σεζόν.
Με την ζήτηση όμως να είναι μέχρι στιγμής μειωμένη από τις βασικές για τον ελληνικό τουρισμό αγορές και τον ανταγωνισμό από την Τουρκία να γίνεται όλο και πιο έντονος, θεωρείται δύσκολο να διατηρήσουν τα ξενοδοχεία την ανταγωνιστικότητά τους.
Σύμφωνα με την ένωση ξενοδόχων της Αθήνας, έχει προστεθεί πλήθος νέων τουριστικών κλινών, διαφόρων τύπων και κατηγοριών.
Κυρίως μέσα από πλατφόρμες ενοικίασης ακινήτων (τύπου Airbnb), μεγαλώνει η ψαλίδα μεταξύ αφίξεων στο αεροδρόμιο της Αθήνας και πληρότητας των ξενοδοχείων.
Όπως σημειώνουν οι ξενοδόχοι, τα προηγούμενα χρόνια και λόγω της κάμψης της τουριστικής κίνησης, η χαμηλή τιμολογιακή πολιτική των ξενοδοχείων της Αθήνας οδήγησε στην άνοδο του αριθμού των επισκεπτών για την Αθήνα και σταδιακά και στην άνοδο του check-in.
Με την ζήτηση όμως να μειώνεται και την προσφορά επιλογών στα καταλύματα να ανεβαίνει, παράγοντες της αγοράς διαπιστώνουν τα πρώτα σημάδια κάμψης, που κατά περίπτωση φτάνει έως και 30%.