
του Χάρη Ντιγριντάκη
Τροχοδρομούν οι εξελίξεις στο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου η λειτουργία του οποίου είναι ante portas τις δοκιμαστικές πτήσεις του οποίου να τοποθετούνται στο ή εξάμηνο του 2027.
Ήδη τα έργα από την ΤΕΡΝΑ προσεγγίζουν το 70% του κατασκευαστικού έργου και όπως σημειώνει ο Διευθύνων Σύμβουλος του νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης κ. Νίκος Αναστασίου το project κατασκευαστικά θα έχει ολοκληρωθεί στα τέλη του 2026, ενώ ο αυτοκινητόδρομος 18 χλμ που προσεγγίζει το Καστέλι από τον ΒΟΑΚ προχωρά με γοργούς ρυθμούς.
Αγκάθι προς ώρας αποτελεί η ολοκλήρωση των 2 τούνελ που δεν α είναι έτοιμα πριν τις αρχές του 2028, αφού το έργο άργησε να ξεκινήσει, όμως το πρόβλημα θα ξεπεραστεί προς ώρας με ειδική παράκαμψη.
Βέβαια για τους παροικούντες την Ιερουσαλήμ είναι γνωστό ότι ο μεγαλύτερος σκόπελος για το εναρκτήριο λανσάρισμα κτίσμα λειτουργίας του υπερσύγχρονου αεροδρομίου είναι το Ραντάρ αφού παραμένει η σκληρή αντίδραση της αρχαιολογίας, γεγονός που πιστεύεται από την κοινοπραξίες ότι θα ξεπεραστεί
Όπως επισημαίνει ο κ Αναστασίου ήδη o νέος διεθνής αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης (ΔΑΗΚ) βρίσκεται σε επαφή με αεροπορικές εταιρείες τόσο από ΗΠΑ και Καναδά όσο και με Ινδία για ξεκινήσουν πτήσεις προς την Κρήτη εξέλιξη που δείχνει ότι οι ιθύνοντες του αεροδρομίου δεν ορρωδούν προ ουδενός και ετοιμάζουν την επόμενη ημέρα.
Υπογραμμίζεται ότι το όλο έργο αναπτύσσεται από την εταιρεία Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης, με μετόχους το ελληνικό Δημόσιο (45,9%), τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (32,46%) και τον ινδικό Όμιλο GMR (21,64%).
Κατασκευάζεται από την ΤΕΡΝΑ Α.Ε., τον κατασκευαστικό βραχίονα του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Σε ό,τι αφορά την πρόοδο της κατασκευής, τείνουν προς την ολοκλήρωσή τους οι κύριες κατασκευαστικές εργασίες του αεροδρομίου, το οποίο θα εκτείνεται σε 6.030 στρέμματα, με την πρόοδο υλοποίησης να ξεπερνάει το 65% έως την 31/10/2025. Οι φέροντες οργανισμοί του πύργου ελέγχου και του Αεροσταθμού, καθώς και της πλειονότητας των υπολοίπων κτιρίων έχουν ολοκληρωθεί.
Επίσης:
Η διάστρωση της τελικής επιφάνειας των ειδικών οδοστρωμάτων προσγείωσης / απογείωσης / στάθμευσης αεροσκαφών βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη με ποσοστό υλοποίησης της τάξεως του 96%. Επίσης ο Πύργος ελέγχου έχει ολοκληρωθεί κατά 60 %
Ακόμη το Terminal 7 επιπέδων συνολικής επιφάνειας 93.000 τ.μ. έχει ολοκληρωθεί κατά 60%, τα δε καταστρώματα του διαδρόμου προσγείωσης-απογείωσης μήκους 3.200 μέτρων κατηγορίας κατά ICAO 4E και του τροχόδρομου εμφανίζει ποσοστό προόδου 96%. Η κατασκευή των οικοδομικών & ηλεκτρομηχανολογικών εργασιών βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη στην πλειονότητα των κτιρίων. Η πρόοδος υλοποίησης των εργασιών της νέας οδικής σύνδεσης με τον ΒΟΑΚ βρίσκεται στο 85 % (εκτός του τμήματος 3+800 – 7+020 για το οποίο δόθηκε εντολή κατασκευή σήραγας 3,0 χλμ).
Το έργο θα περιλαμβάνει:
- 1 διάδρομο προσγείωσης-απογείωσης μήκους 3.200 μέτρων κατηγορίας κατά ICAO 4E *
- 1 παράλληλο τροχόδρομο κίνησης αεροσκαφών ίσου μήκους *
- 8 συνδετήριους τροχόδρομους του διαδρόμου με τον παράλληλο τροχόδρομο
- 2 συνδετήριους τροχόδρομους με τον διάδρομο του Στρατιωτικού Αεροδρομίου
- Χώρο στάθμευσης αεροσκαφών (Αpron) που αποτελείται από 5 σταθερές θέσεις κατηγορίας Ε (ή 10 κατηγορίας C), 27 απομακρυσμένες θέσεις κατηγορίας C και 2 κατηγορίας C (ή 1 θέση κατηγορίας Ε), 16 θέσεις για Γενική Αεροπλοΐα και 3 θέσεις για ελικόπτερα *
- Κτίριο Αεροσταθμού (Terminal Building) 7 επιπέδων συνολικής επιφάνειας 93.000 τ.μ.
- Πύργο Ελέγχου 4.850 τ.μ. και ύψους 44 μ.
- 10 Κτίρια/Εγκαταστάσεις απαιτήσεων λειτουργίας αεροδρομίου: Πυροσβεστική, Αστυνομία, Συντήρησης Αεροδρομίου, Εγκατάστασης εταιρειών επίγειας εξυπηρέτησης, Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας, Υποσταθμός 150kV, Δεξαμενές Νερού, Εγκατάσταση Βιολογικού Καθαρισμού, Εγκατάσταση αποθήκευσης καυσίμων και ανεφοδιασμού αεροσκαφών μέσω υπόγειου συστήματος Hydrant, Εγκατάσταση συλλογής απορριμμάτων αεροδρομίου
- Χώρους στάθμευσης και εξυπηρέτησης 1.378 οχημάτων, 206 μοτοσυκλετών, 168 Ταξί και 96 Λεωφορείων.
- Χώρο ανάπτυξης Εμπορικής Ζώνης επιφάνειας 400στρεμμάτων
- Κλειστό αυτοκινητόδρομο σύνδεσης Αεροδρομίου με τον ΒΟΑΚ στο ύψος του οικισμού Χερσονήσου, μήκους περίπου 18 χλμ., 2 κλάδων με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και παράπλευρο δίκτυο σε όλο το μήκος
- Αρτηρία σύνδεσης Αεροδρομίου με την Οδό Αρκαλοχωρίου-Βιάννος μήκους περίπου 6 χλμ., με 1 λωρίδα κυκλοφορίας και διευρυμένη ΛΕΑ ανά κατεύθυνση και παράπλευρο δίκτυο σε όλο το μήκος
- Περιμετρική οδό Καστελίου μήκους 1,5 χλμ.
- Εξωτερικό περιμετρικό δίκτυο Αεροδρομίου με την αναβάθμιση των χαρακτηριστικών των υφιστάμενων οδών που επηρεάζονται εκτιμώμενου συνολικού μήκους 20 χλμ.


























