Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η Ιταλία και ιδιαίτερα η Ρώμη εξακολουθεί να αποτελεί πόλο έλξης για τους διεθνείς τουρίστες το 2025, που θέλουν να συνδυάσουν σε ένα ταξίδι την απόλαυση της ζωής, την κομψότητα και την ομορφιά της ιταλικής κουλτούρας σύμφωνα με μελέτη της Visa.

Οι ταξιδιώτες από το Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ, την Κίνα και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ) έχουν μαγευτεί από την dolce vita.

Ενδιαφέρονται πολύ για την ιταλική κουλτούρα, τις διάσημες πόλεις και τις luxury εμπειρίες, ξοδεύουν περισσότερα, επιλέγουν εξατομικευμένα ταξίδια, χρησιμοποιούν ψηφιακά εργαλεία και φροντίζουν για τη βιωσιμότητα.

Πολιτιστική απήχηση και αυξανόμενες ταξιδιωτικές δαπάνες

  • Ο πολιτισμός (60%) και οι εμβληματικές πόλεις (53%) είναι οι κύριοι λόγοι για τους οποίους οι άνθρωποι επισκέπτονται την Ιταλία, ακολουθούμενοι από τη χαλάρωση δίπλα στη θάλασσα ή στη φύση (44%).
  • Το 2025, οι διεθνείς τουρίστες είναι πιθανό να δαπανήσουν περίπου 2.535 ευρώ ο καθένας, με τους Αμερικανούς να ξοδεύουν τα περισσότερα (2.900 ευρώ) και τους Βρετανούς τουρίστες να δαπανούν 1.890 ευρώ.
  • Το ενδιαφέρον είναι ότι το 32% σχεδιάζει να ξοδέψει 18% περισσότερα από ό,τι το 2024, γεγονός που δείχνει ότι είναι ικανοποιημένοι με αυτά που τους προσφέρει η Ιταλία.

Ψηφιακός μετασχηματισμός στα ταξίδια

Οι ψηφιακές πληρωμές αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο ταξιδεύουν οι άνθρωποι. Ένα μεγάλο 76% των τουριστών πληρώνει ηλεκτρονικά για ξενοδοχεία, 74% για ψώνια και έως 74% για μακρινά ταξίδια.

Περίπου το ένα τέταρτο των ταξιδιωτών σκοπεύει να χρησιμοποιήσει τις ψηφιακές πληρωμές ακόμη περισσότερο στην Ιταλία από ό,τι στην πατρίδα του, κυρίως επειδή πιστεύει ότι είναι ασφαλέστερο (56%) και πιο βολικό (49%).

Η τεχνητή νοημοσύνη αρχίζει επίσης να επηρεάζει τον προγραμματισμό ταξιδιών, με το 32% των τουριστών από τα ΗΑΕ και το 21% από την Κίνα να την χρησιμοποιούν για να σχεδιάσουν τα δρομολόγια τους, να κάνουν κρατήσεις υπηρεσιών και να βρουν δραστηριότητες.

Ζήτηση για πολυτελείς και βιώσιμες εμπειρίες

Οι πολυτελείς εμπειρίες είναι πολύ σημαντικές, καθώς αντιπροσωπεύουν το 43% των ταξιδιωτικών προϋπολογισμών.

Οι τουρίστες που ξοδεύουν πολλά -ιδίως εκείνοι από την Κίνα, τα ΗΑΕ και τις ΗΠΑ- θα δαπανήσουν επιπλέον σε ιδιωτικές εκδρομές, γεύματα σε εστιατόρια με αστέρια Michelin, προσωπικές αγορές και αποκλειστική πρόσβαση σε μουσεία.

Ταυτόχρονα, υπάρχει αυξανόμενο ενδιαφέρον για τη βιωσιμότητα. Το 60% είναι διατεθειμένο να πληρώσει περισσότερα για εμπειρίες που δεν βλάπτουν πολύ το περιβάλλον, δείχνοντας ότι έχει ολοένα και μεγαλύτερη επίγνωση των ταξιδιών με οικολογικό τρόπο.

Η Ρώμη πρωτοπορεί, αλλά η ποικιλομορφία της Ιταλίας λάμπει

Η Ρώμη, με μέρη όπως το Κολοσσαίο και το Βατικανό, είναι σίγουρα ο πιο δημοφιλής προορισμός στην χώρα.

Ωστόσο, η Ιταλία διαθέτει και πολλά άλλα αξιοθέατα, από παραθαλάσσιες αποδράσεις μέχρι ιστορικές πόλεις όπως η Φλωρεντία και η Βενετία και φυσικά καταφύγια, που απευθύνονται σε διαφορετικά γούστα.

Ο συνδυασμός ιστορικής κληρονομιάς και σύγχρονων, εξατομικευμένων εμπειριών διασφαλίζει ότι η Ιταλία παραμένει κορυφαία επιλογή για ταξιδιώτες από όλο τον κόσμο.

Θετικές προσδοκίες για το 2025

Η τουριστική βιομηχανία της χώρας αναμένεται να έχει μια εξαιρετική χρονιά, ωθούμενη από τους διεθνείς επισκέπτες που ξοδεύουν πολλά, τις ψηφιακές εξελίξεις και την έμφαση στη βιωσιμότητα.

Καθώς οι ταξιδιώτες αναζητούν πραγματικές πολιτιστικές και luxury εμπειρίες και αποκλειστικές προσφορές, η ικανότητα της Ιταλίας να προσφέρει κορυφαία αξιοθέατα συμβαδίζοντας παράλληλα με τις σύγχρονες τάσεις, σημαίνει ότι είναι ηγέτης στον ευρωπαϊκό τουρισμό.

Με τις δαπάνες να αυξάνονται και τα ψηφιακά εργαλεία να διευκολύνουν τα πράγματα, η χώρα με τις απαράμιλλες ομορφιές είναι έτοιμη να εντυπωσιάσει ένα νέο κύμα επισκεπτών το 2025.