Η SAS στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης συνέπειας πτήσεων – Ποιες άλλες αεροπορικές και ποια αεροδρόμια ξεχώρισαν

Η σκανδιναβική αεροπορική εταιρεία SAS αναδείχθηκε η πιο συνεπής αεροπορική του κόσμου για τον Μάιο, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Cirium, της κορυφαίας εταιρείας ανάλυσης δεδομένων για τις αερομεταφορές.

Συγκεκριμένα, η SAS σημείωσε εντυπωσιακή επίδοση με 89,72% των πτήσεών της να φθάνουν στην ώρα τους, κατακτώντας την πρώτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης ακρίβειας πτήσεων. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Saudia με 89,18%, ενώ την τριάδα συμπλήρωσε η Aeromexico με ποσοστό 89,06%.

Την πρώτη πεντάδα ολοκλήρωσαν η Qatar Airways και η Avianca, με ποσοστά 87,48% και 85,81% αντίστοιχα.

Οι κορυφαίες στην Ευρώπη

Όσον αφορά την Ευρώπη, η SAS αναδείχθηκε και η πιο συνεπής ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία, με την Iberia Express να ακολουθεί με 89,52% των πτήσεων στην ώρα τους. Στην ευρωπαϊκή πεντάδα ξεχώρισαν ακόμη οι Austrian, Norwegian και Iberia, με περισσότερες από 84% των πτήσεων να εκτελούνται χωρίς καθυστερήσεις.

Αξιοσημείωτη είναι και η παρουσία της British Airways, η οποία ήταν η μοναδική εταιρεία από το Ηνωμένο Βασίλειο που μπήκε στην πρώτη δεκάδα της Ευρώπης, καταλαμβάνοντας την 10η θέση με ποσοστό συνέπειας 79,43%.

Τα πιο συνεπή αεροδρόμια

Στα αεροδρόμια, κορυφαίο σε συνέπεια ήταν το Oslo Gardermoen Airport, το οποίο εξυπηρετεί την πρωτεύουσα της Νορβηγίας. Το αεροδρόμιο σημείωσε 91,22% αναχωρήσεις στην ώρα τους, κατακτώντας την πρώτη θέση παγκοσμίως στην κατηγορία μεγάλων αεροδρομίων. Ακολούθησε το Riyadh King Khalid International Airport στη Σαουδική Αραβία.

Αυξημένες ακυρώσεις πτήσεων στην Ευρώπη

Στο μεταξύ, η Cirium κατέγραψε αύξηση 21,74% στις ακυρώσεις πτήσεων στην Ευρώπη τον Μάιο, με 6.466 ακυρωμένες πτήσεις έναντι 5.311 τον Απρίλιο.

Τέλος εποχής για τον όρο «Low-Cost Carrier»

Τέλος, η Cirium ανακοίνωσε ότι καταργεί την κατηγορία «Low-Cost Carrier» από τις αξιολογήσεις της. Όπως δήλωσε ο Mike Malik, μέλος της συμβουλευτικής επιτροπής της εταιρείας, «ο όρος έχει πάψει να αντανακλά τις πραγματικές επιχειρησιακές διαφορές μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών».

Πολλές αεροπορικές που ξεκίνησαν ως χαμηλού κόστους έχουν πλέον ενσωματώσει χαρακτηριστικά των παραδοσιακών αερομεταφορέων, καθιστώντας τον διαχωρισμό δυσδιάκριτο. Από εδώ και στο εξής, οι πρώην LCC θα εντάσσονται στις υπόλοιπες κατηγορίες αξιολόγησης.