Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι ταξιδιώτες θα συνεχίσουν να δίνουν προτεραιότητα στην εξερεύνηση και στις εξατομικευμένες εμπειρίες, ενώ θα μεγιστοποιούν την αξία χωρίς συμβιβασμούς στην ποιότητα, σύμφωνα με την έκθεση Virtuoso Luxe 2025.

Οι luxury τουρίστες είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν περισσότερα, αλλά προσέχουν την αύξηση του κόστους, καθιστώντας την καθοδήγηση από τον αξιόπιστο ταξιδιωτικό τους σύμβουλο ζωτικής σημασίας.

Η ψυχολογία των πολυτελών ταξιδιών

Ακόμα και το κίνητρο για ταξίδια πολυτελείας έχει αλλάξει. Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Ανώτατης Εκπαίδευσης Glion, οι luxury αποδράσεις και άλλες εμπειρίες υψηλής ποιότητας είναι κάτι περισσότερο από ένα απλό σύμβολο κατάστασης για πολλούς ταξιδιώτες.
Μάλλον, η ψυχολογία πίσω από τα πολυτελή ταξίδια είναι πολύπλευρη, καθοδηγούμενη από κίνητρα και ορμές που είναι βαθύτερα από ό,τι μπορούμε να συνειδητοποιήσουμε.

Οι σημερινοί ταξιδιώτες πολυτελείας έχουν έντονη επιθυμία για μοναδικότητα και αναζητούν εμπειρίες που τους διακρίνουν από τους τυπικούς τουρίστες.
Σκεφτείτε ιδιωτικές αποδράσεις σε νησιά, ιδιωτικά ταξίδια σαφάρι, εξατομικευμένες περιηγήσεις που επιμελούνται τοπικοί ειδικοί ή διαμονές σε προνομιακά θέρετρα.

Αλλά πολλοί αναζητούν μια νέα πτυχή του ταξιδιού πολυτελείας για να ξεκινήσουν ένα ταξίδι αυτο-ανακάλυψης και να εμπλακούν σε μεταμορφωτικές εμπειρίες που επιτρέπουν βαθιά ενδοσκόπηση και προβληματισμό.

Οι σημερινοί ταξιδιώτες πολυτελείας θέλουν περιπέτεια, πολιτιστικές εμπειρίες και καταφύγια ευεξίας για να θρέψουν το σώμα και την ψυχή τους. Εκτιμούν τα σωματικά και ψυχολογικά οφέλη που συνοδεύουν αυτό το είδος ταξιδιού.

 

Μεταμορφωτική και βιωματική πολυτέλεια

Φανταστείτε να ταξιδεύετε στα πιο αξέχαστα μέρη της γης. Μοναδικοί προορισμοί, ασυνήθιστες τοποθεσίες με μικρές ομάδες και εμπειρίες βαθιάς σημασίας.

Η Lori Allen του Focused Escapes οδηγεί επιμελημένα, μικρά ομαδικά ταξίδια σε εξαιρετικά μέρη όπως το Μπουτάν, η Ουγκάντα, το Νησί του Πάσχα, το Μαρόκο, η Ναμίμπια και άλλα.

Αυτά οι αποδράσεις είναι για όσους προτιμούν τα αντισυμβατικά ταξίδια, τις σπάνιες ευκαιρίες και τις βιωματικές, βαθιές περιπέτειες και συναντήσεις.

«Οι ταξιδιώτες πολυτελείας εκτιμούσαν πάντα τις αβίαστα εμπειρίες – αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο. Αλλά σήμερα, υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση για αυθεντικότητα. Η αληθινή πολυτέλεια δεν έχει να κάνει με τα έπιπλα επώνυμων οίκων ή το μενού μαξιλαριών πια – είναι η πραγματική περιπέτεια και η ουσιαστική σύνδεση», είπε.

Πρόσθεσε, πώς «μέχρι το 2025, η πολυτέλεια θα αποκτήσει εντελώς νέα νοήματα. Για κάποιους, είναι σαμπάνια, χαβιάρι και ένας μπάτλερ που περιμένει φιλοδώρημα 100 δολαρίων.
Για άλλους, είναι ένας υπνόσακος, μια φωτιά και κάποιος που κουβαλάει τον εξοπλισμό σας για να έχετε μια αξέχαστη νύχτα κάτω από τα αστέρια. Όλο και περισσότεροι άνθρωποι επιλέγουν τα αστέρια».

 

Καταρρίπτοντας τους μύθους των πολυτελών ταξιδιών

Αν και βασικός παράγοντας στην απότομη αύξηση των ταξιδιών πολυτελείας είναι η απότομη αύξηση του αριθμού των ατόμων παγκοσμίως με καθαρή περιουσία μεταξύ 1 και 30 εκατομμυρίων δολαρίων, η βάση των επίδοξων ταξιδιωτών πολυτελείας με καθαρή αξία μεταξύ 100.000 και 1 εκατομμυρίου δολαρίων έχει διευρυνθεί σύμφωνα με την McKinsey & Company. Αυτό καταρρίπτει την εικόνα ότι όλοι οι ταξιδιώτες πολυτελείας είναι πολύ πλούσιοι.

Ένας άλλος διαδεδομένος μύθος είναι ότι οι ταξιδιώτες πολυτελείας είναι baby boomers. Αυτό αλλάζει καθώς τώρα το 80% της αγοράς πολυτελών αναψυχής περιλαμβάνει άτομα ηλικίας κάτω των 60 ετών.

Επιπλέον, ταξιδιωτικά γραφεία διαπιστώνουν αύξηση των αιτημάτων πολυτελών ταξιδιών για άτομα ηλικίας 40 έως 60 ετών μαζί με νεότερους καθώς και αυξημένη επιθυμία και ικανότητα για δαπάνες σε επίπεδο πολυτέλειας.

Αυτοί οι επίδοξοι ταξιδιώτες πολυτελείας μπορεί να ξεφαντώνουν σε ειδικές περιστάσεις, να προτιμούν πολυτέλεια με εμφανή επωνυμία, να απαιτούν αξία για τα χρήματα τους και να επωφελούνται από προγράμματα αφοσίωσης και προνόμια για να κλείσουν τις διακοπές τους.
Μπορεί επίσης να είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν πολλά σε μεμονωμένα στοιχεία του ταξιδιού τους, όπως μια περιήγηση με ελικόπτερο.