
Νομικές κινήσεις ετοιμάζουν κάτοικοι και περιβαλλοντικές οργανώσεις μετά την έγκριση του σχεδίου ύψους 2,2 δισ. λιρών για την πλήρη λειτουργία του βόρειου διαδρόμου του Gatwick, που ανοίγει τον δρόμο για 100.000 επιπλέον πτήσεις ετησίως έως τα τέλη του 2030.
Η βρετανική κυβέρνηση άναψε το «πράσινο φως» για τη μετατροπή του εφεδρικού βόρειου διαδρόμου του αεροδρομίου Gatwick σε κανονική χρήση, έπειτα από μια μακρά διαδικασία αξιολόγησης. Το έργο, ύψους 2,2 δισ. λιρών, προβλέπει τη μετατόπιση του άξονα του διαδρόμου κατά 12 μέτρα, ώστε να μπορεί να λειτουργεί παράλληλα με τον κύριο νότιο διάδρομο.
Η υπουργός Μεταφορών, Heidi Alexander, είχε ήδη προαναγγείλει την έγκριση από τον περασμένο Φεβρουάριο, υπογραμμίζοντας ότι το σχέδιο μπορεί να προσφέρει έως και 100.000 επιπλέον πτήσεις ετησίως στη Βρετανία μέσα στα επόμενα χρόνια.
Κυβερνητική πηγή τόνισε πως «με τους περιορισμούς χωρητικότητας να φρενάρουν τις επιχειρήσεις, το εμπόριο και τον τουρισμό, αυτή είναι μια απόφαση υπέρ της ανάπτυξης», ενώ σημείωσε ότι το έργο πρέπει να ευθυγραμμιστεί με τους δεσμευτικούς στόχους για την κλιματική αλλαγή.
Ο πρώην επικεφαλής του Gatwick και νυν γενικός διευθυντής Ηνωμένου Βασιλείου της Vinci Airports, Stewart Wingate, έκανε λόγο για «σημαντικό βήμα» που θα δημιουργήσει χιλιάδες θέσεις εργασίας, θα ενισχύσει το εμπόριο και θα προσφέρει νέα ώθηση στον τουρισμό της χώρας.
«Πρόκειται για μια επένδυση που χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από τους μετόχους μας και θα αποφέρει ουσιαστικά οφέλη στην τοπική και εθνική οικονομία», σημείωσε, διευκρινίζοντας ότι θα εξεταστούν λεπτομερώς οι όροι της άδειας.
Στο πλαίσιο των συμφωνιών, το Gatwick δεσμεύτηκε σε αυστηρότερα όρια θορύβου, σε βελτιωμένο πρόγραμμα ηχομόνωσης για τους κατοίκους και στον στόχο να φτάσει το 54% των επιβατών να χρησιμοποιεί δημόσιες συγκοινωνίες πριν τεθεί σε πλήρη λειτουργία ο βόρειος διάδρομος.
Ωστόσο, οι αντιδράσεις είναι έντονες. Οργανώσεις πολιτών και περιβάλλοντος, όπως το Communities Against Gatwick Noise Emissions (CAGNE), ανακοίνωσαν ότι θα κινηθούν νομικά με αίτημα δικαστικής επανεξέτασης.
«Η κυβέρνηση δείχνει να αδιαφορεί για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της αεροπορίας και την όχληση στις τοπικές κοινωνίες», ανέφερε εκπρόσωπος της οργάνωσης, κατηγορώντας το Gatwick ότι δεν αναλαμβάνει το πλήρες κόστος για τις υποδομές και τις περιβαλλοντικές επιβαρύνσεις.
Η έγκριση για το Gatwick έρχεται μετά τη στήριξη της κυβέρνησης σε ανάλογα σχέδια επέκτασης για το Luton και το London City Airport, στο πλαίσιο στρατηγικής ενίσχυσης της αεροπορικής δυναμικότητας του Ηνωμένου Βασιλείου.


























