
Παρά τις οικονομικές πιέσεις, οι δαπάνες για τον τρόπο ζωής παραμένουν βασικό μέρος της καταναλωτικής συμπεριφοράς των Βρετανών.
Ειδικότερα, μελέτη της εταιρείας Aqua σε 2.000 ενήλικες αποκαλύπτει ότι το 80% των κατοίκων του Ηνωμένου Βασιλείου συμφωνούν ότι οι δαπάνες τους για τον τρόπο ζωής αντανακλούν τις προσωπικές τους αξίες ή την ταυτότητά τους.
- Τα ταξίδια και οι διακοπές με ποσοστό 51% βρίσκονται στη δεύτερη θέση των δραστηριοτήτων για τις οποίες οι Βρετανοί ξοδεύουν χρήματα.
Στην κορυφή της λίστας βρίσκεται το φαγητό έξω σε εστιατόρια, με το 56% των Βρετανών να δαπανούν χρήματα σε αυτήν την κατηγορία τους τελευταίους 12 μήνες.
Τα φαγητά σε πακέτο (41%) και η ομορφιά (39%) κατατάσσονται επίσης υψηλά, αντανακλώντας μια αυξανόμενη επιθυμία για άνεση και αυτοφροντίδα.
Άντρες ή γυναίκες ξοδεύουν περισσότερα στα ταξίδια
Τα πρότυπα δαπανών ποικίλλουν σημαντικά σε ολόκληρο το Ηνωμένο Βασίλειο. Οι άνδρες ξοδεύουν ηλικίας 25-34 ετών είναι οι μεγαλύτεροι ταξιδιώτες, με μέσο όρο δαπανών τις 650 λίρες στις διακοπές.
Το 70% των Βρετανών επηρεάζεται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Περισσότερο από το 70% των ενηλίκων παραδέχεται ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν επηρεάσει τις δαπάνες τους στον τρόπο ζωής τους, καταδεικνύοντας τον αντίκτυπο που έχουν οι ψηφιακές πλατφόρμες στην καθορισμό των αγοραστικών αποφάσεων.
Το Facebook (49%) αναδεικνύεται ως η πλατφόρμα με τη μεγαλύτερη επιρροή, ακολουθούμενο από το Instagram (47%) και το TikTok (42%), αποκαλύπτοντας μια σαφή κυριαρχία του οπτικά καθοδηγούμενου περιεχομένου που βασίζεται στις τάσεις, το οποίο τροφοδοτεί τις καταναλωτικές συνήθειες.
Εν τω μεταξύ, το YouTube (37%) συνεχίζει να κατέχει ισχυρή θέση στην ανακάλυψη και την έρευνα προϊόντων, ενώ πλατφόρμες όπως το X (14%), το Pinterest (12%) και το Snapchat (9%) φαίνεται να επηρεάζουν πιο εξειδικευμένα κοινά.
Το Facebook οδηγεί τις δαπάνες για άτομα άνω των 35 ετών, αλλά όπως ήταν αναμενόμενο, το TikTok κυριαρχεί στη Γενιά Ζ, με το 78% των ατόμων ηλικίας 16 έως 24 ετών να λένε ότι έχουν επηρεαστεί από αυτά που βλέπουν στην πλατφόρμα.
Τέλος, μεταξύ των ατόμων ηλικίας 25 έως 34 ετών, το Instagram πρωτοστατεί, επηρεάζοντας το 61% αυτής της ηλικιακής ομάδας.