Σύνταξη: tourismtoday.gr

Τον τρόπο που αντιμετωπίζουν οι τουρίστες την τεχνητή νοημοσύνη (AI), όταν σχεδιάζουν αποδράσεις αποκαλύπτει παγκόσμια έρευνα (σε 33 αγορές) της Booking.com.
Σε ένα παζλ αντιθέσων, την στάση τους διαμορφώνουν, ο ενθουσιασμός, ο δισταγμός και οι τοπικές διαφορές.

  • Το 91% είναι ενθουσιασμένο με την AI και το 79% εξοικειωμένο με την τεχνολογία, αν και σε διαφορετικό βαθμό ανάλογα με την περιοχή.
  • Παρά τον εκτεταμένο ενθουσιασμό, μόνο το 6% την εμπιστεύεται “πλήρως”.
  • Το 77% έχει τουλάχιστον “κάποια” εμπιστοσύνη στην ΑΙ.
  • Το 23% “σπάνια” ή “ποτέ” δεν εμπιστεύεται τις πληροφορίες της.
  • Η πλειονότητα (91%) έχει τουλάχιστον μία ανησυχία σχετικά με τις επιπτώσεις της.
  • Μόνο το 12% αισθάνεται άνετα με την AI να λαμβάνει αποφάσεις ανεξάρτητα. Αυτό δείχνει ότι θέτουν σαφή όρια όσον αφορά την παροχή πλήρους ελέγχου στις αυτοματοποιημένες διαδικασίες.
  • Το 89% θέλει να την χρησιμοποιήσει στον μελλοντικό προγραμματισμό για αποδράσεις.
  • Βοηθούς AI επιλέγει το 24%, με το εργαλείο να θεωρείται πλέον πιο αξιόπιστη πηγή από τους ταξιδιωτικούς bloggers (19%) και τους influencers σε social media (14%).

Η τεχνητή νοημοσύνη έχει ενσωματωθεί βαθιά στην καθημερινή ζωή. Το 98% χρησιμοποιεί αναζήτηση με ΑΙ, το 86% χρησιμοποιεί τις προτάσεις από πλατφόρμες streaming και το 77% αλληλεπιδρά με εργαλεία γενετικής τεχνητής νοημοσύνης (GAI).

Ο ρόλος της ΑΙ στις αποδράσεις

  • Η τεχνητή νοημοσύνη γίνεται γρήγορα κεντρικό κομμάτι της τουριστικής εμπειρίας, με το 65% να εκτιμά ότι ο αυτοματοποιημένος προγραμματισμός στα ταξίδια θα γίνει ευρέως διαδεδομένος στο εγγύς μέλλον.
  • Δύο στους τρεις (67%) έχουν ήδη χρησιμοποιήσει την ΑΙ σε κάποια πτυχή των ταξιδιών τους και εξ αυτών, σχεδόν όλοι το έκαναν για τον προγραμματισμό ή την κράτηση (98%) ή ενώ ταξίδευαν ήδη (96%). Αυτό αντανακλά τόσο την αυξανόμενη εξάρτηση από εργαλεία που υποστηρίζονται από ΑΙ όσο και το άνοιγμα των ταξιδιωτών στην τεχνολογία που βελτιώνει τις εμπειρίες τους.
  • Στον σχεδιασμό μίας απόδρασης, χρησιμοποιούν συχνότερα την τεχνητή νοημοσύνη για να αναζητήσουν προορισμούς και να καθορίσουν την καλύτερη στιγμή για να πάνε εκεί (38%), για προτάσεις σε εστιατόρια (36%) και να αναζητήσουν τοπικές εμπειρίες ή πολιτιστικές δραστηριότητες (37%).
  • Στον προορισμό διευκολύνει σε μεταφράσεις (45%), προτάσεις για δραστηριότητες επί τόπου (44%) και εστιατόρια (40%), καθώς και στον προσανατολισμό σε άγνωστα μέρη ή στα μέσα μεταφοράς (40%).

Διαφορές μεταξύ γεωγραφικών περιοχών

  • Λατινική Αμερική, Ασίας-Ειρηνικός: Η Λατινική Αμερική (LATAM) ηγείται παγκοσμίως σε ενθουσιασμό και εξοικείωση, με το 98% των ανθρώπων να είναι ενθουσιασμένοι με την ΑΙ και το 89% να κατανοούν πώς λειτουργεί.
    Από κοντά ακολουθεί η Ασία-Ειρηνικός (APAC), αποδεικνύοντας ότι είναι η πιο ανοιχτή στην ενσωμάτωση της στην καθημερινότητά τους, Το 41% ​​τη χρησιμοποιεί για την εκπαίδευση και το ίδιο ποσοστό για τις μεταφορές.
  • Βόρεια Αμερική, Ευρώπη-Μέση Ανατολή: Στη Βόρεια Αμερική (NORAM) και στην ΕυρώπηΜέση Ανατολή (EME), ωστόσο, υπάρχει εμφανής έντονος σκεπτικισμός, καθώς και μεγαλύτερη προσοχή και δυσπιστία στην προσέγγιση της τεχνητής νοημοσύνης.
    Το επίπεδο δυσπιστίας να είναι υψηλότερο σε αυτές τις δύο περιοχές του κόσμου (32% σε NORAM και 29% σε EME). Οι ταξιδιώτες από αυτές τις περιοχές είναι επίσης πιο πιθανό να επαληθεύσουν τα αποτελέσματα της ΑΙ, υπογραμμίζοντας την αυξανόμενη ζήτηση για διαφάνεια και σιγουριά καθώς η υιοθέτηση αυξάνεται.

Σκεπτικισμός από την έλλειψη ανθρώπινης επαφής

  • Το 35% θεωρεί την ΑΙ απρόσωπη.
  • Οι ταξιδιώτες επαληθεύουν τα αποτελέσματα, ακόμη και όταν την εμπιστεύεται (το 42% ελέγχει συστηματικά τα γεγονότα και το 29% το κάνει περιστασιακά).
  • Το 25% παραμένει αβέβαιο και το 10% αισθάνεται πολύ άβολα, στο να την εμπιστευτεί χωρίς ανθρώπινη επιβεβαίωση.

Αυτή η αμφιβολία, υποδηλώνει πως οι περισσότεροι δεν είναι έτοιμοι να “αφεθούν στα χέρια της” οσον αφορά τις αποφάσεις για ταξίδια.

Σϋμφωνα με την έρευνα η μεγαλύτερη ευκαιρία, είναι η λειτουργία της ΑΙ ως εργαλείο υποστήριξης που στοχεύει στην ενίσχυση και όχι στην αντικατάσταση, της ανθρώπινης κρίσης.