Περισσότεροι από τους μισούς επαγγελματίες ταξιδιώτες της Γενιάς Z και των millennials στην Ασία λένε ότι μετατρέπουν τακτικά τα επαγγελματικά ταξίδια σε διαλείμματα αναψυχής, σύμφωνα με νέα παγκόσμια δεδομένα από την Corporate Travel Management (CTM).

Το ποσοστό φτάνει το 55% στη Σιγκαπούρη και το Χονγκ Κονγκ – πολύ υψηλότερο από τον παγκόσμιο μέσο όρο του 42%.

Στη Βόρεια Αμερική, μόνο το 29% λέει ότι συνήθως προσθέτει χρόνο άδειας στο τέλος ενός επαγγελματικού ταξιδιού.

Τα ευρήματα προέρχονται από μια νέα έρευνα σε 702 επαγγελματίες ταξιδιώτες της Γενιάς Z και των millennials που διεξήχθη τον Μάρτιο του 2025.

Τα αποτελέσματα σκιαγραφούν μια λεπτομερή εικόνα του πώς οι νεότεροι επαγγελματίες ταξιδεύουν, κάνουν κράτηση και σκέφτονται τα επαγγελματικά ταξίδια.

Τι τους αρέσει στα επαγγελματικά ταξίδια

Όταν ρωτήθηκαν τι τους αρέσει περισσότερο στα επαγγελματικά ταξίδια, οι κορυφαίες απαντήσεις ήταν:

  • Να βιώνουν νέους προορισμούς
  • Να συνεργάζονται με συναδέλφους
  • Να κάνουν ένα διάλειμμα από τη ρουτίνα

Το 63% των ερωτηθέντων με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο δήλωσαν ότι θέλουν να ταξιδεύουν περισσότερο για επαγγελματικούς λόγους – το υψηλότερο ποσοστό παγκοσμίως. Σε όλες τις περιοχές, το 55% δήλωσε ότι θα ήθελε να ταξιδεύει περισσότερο για δουλειά.

Πόσο συχνά ταξιδεύουν

Το 86% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι πετούν για δουλειά τουλάχιστον μία φορά το χρόνο. Οι περισσότεροι (70%) ταξιδεύουν από μία έως πέντε φορές το χρόνο. Οι Αυστραλοί ταξίδεψαν περισσότερο, με το 84% να αναφέρει 1-5 πτήσεις εργασίας ετησίως.

Τους ενδιαφέρει η βιωσιμότητα

Ενώ η βιωσιμότητα δεν συμπεριλήφθηκε στους τρεις κορυφαίους λόγους για την επιλογή πτήσης ή ξενοδοχείου, περισσότεροι από τους μισούς (55% για πτήσεις, 51% για ξενοδοχεία) δήλωσαν ότι εξακολουθεί να αποτελεί ζήτημα.

Στη Σιγκαπούρη και το Χονγκ Κονγκ, τα στατιστικά στοιχεία βιωσιμότητας ήταν υψηλότερα:

  • Το 75% το λαμβάνει υπόψη κατά την κράτηση πτήσεων
  • Το 69% κατά την επιλογή ξενοδοχείων
  • Το 59% για ενοικιάσεις αυτοκινήτων
  • Το 76% αναμένει ότι οι εργοδότες θα πληρώσουν επιπλέον για πιο οικολογικές επιλογές

Συνήθειες κράτησης και ταξιδιωτικές πολιτικές

Οι περισσότεροι ταξιδιώτες κάνουν κράτηση για τα δικά τους ταξίδια:

  • 59% παγκοσμίως, αυξανόμενο στο 66% στο Ηνωμένο Βασίλειο.
  • Το 42% κάνει κράτηση μέσω εταιρείας διαχείρισης ταξιδιών και το 32% απευθύνεται απευθείας σε προμηθευτές.
  • Σε παγκόσμιο επίπεδο, το 70% δηλώνει ότι έχει εταιρική ταξιδιωτική πολιτική, αλλά μόνο το 54% πιστεύει ότι ευθυγραμμίζεται με τις προσωπικές ταξιδιωτικές του ανάγκες.

Κορυφαία χαρακτηριστικά του ξενοδοχείου:

  • Τοποθεσία
  • Υποδοχή 24/7
  • Εγκαταστάσεις γυμναστικής/ευεξίας στις εγκαταστάσεις