Σύνταξη: tourismtoday.gr
Τα ξενοδοχεία στην Ευρώπη κάνουν κουμάντο στις τιμές τους. Η ξενοδοχειακή αγορά της Γηραιάς Ηπείρου ηγείται στην ισοτιμία τιμών, ξεπερνώντας τους OTA με επιθετική τιμολόγηση και εξασφαλίζοντας έλεγχο στη διανομή των τιμών, σύμφωνα με το World Parity Monitor.
Η ευρωπαϊκή ξενοδοχειακή αγορά έχει πάρει το προβάδισμα στην ισοτιμία των τιμών, ξεπερνώντας τις επιδόσεις των OTA και των πλατφορμών μετα-αναζήτησης μέσω πιο ανταγωνιστικών στρατηγικών τιμολόγησης.
Σύμφωνα με το World Parity Monitor του Οκτωβρίου 2024 και το 123Compare.me, τα ξενοδοχεία στην Ευρώπη έχουν πλέον ενισχυμένο έλεγχο σε πραγματικό χρόνο στη διανομή των τιμών τους.
Από τον Οκτώβριο του 2023 έως τον Οκτώβριο του 2024, ο ξενοδοχειακός τομέας της Ευρώπης ξεπέρασε τους αντίστοιχους στην Ασία και την Αμερική κατά τη διάρκεια της περιόδου «αιχμής», με πάνω από το 48% των τιμών απευθείας κρατήσεων να ξεπερνούν αυτές που προσφέρονται από κανάλια τρίτων.
Αυτή είναι μια σημαντική βελτίωση σε σύγκριση με το 2023, όταν τα άμεσα επιτόκια ξεπέρασαν μόνο τα OTA κατά τις περιόδους «κάπως απασχολημένες» και «μη απασχολημένςς».
Οι ευρωπαϊκές πόλεις κυριάρχησαν επίσης στη λίστα με τις καλύτερες επιδόσεις για τον Οκτώβριο του 2024.
Το Παρίσι εξασφάλισε το υψηλότερο ποσοστό των καλύτερων άμεσων επιτοκίων με 67,35%.
Πόλεις με κορυφαίες επιδόσεις παγκοσμίως (Οκτώβριος 2024):
- Παρίσι: 67,35%
- Λισαβόνα: 66,56%
- Πάλμα ντε Μαγιόρκα: 66,02%
- Βαρκελώνη: 62,22%
- Βενετία: 61,91%
Περιοχές με αυξανόμενη πίεση από τους OTA
- Στο αντίθετο άκρο του φάσματος, πόλεις όπως το Μακάο, το Λας Βέγκας και η Ζυρίχη αντιμετώπισαν αυξανόμενη πίεση από τους OTA.
- Στην πόλη Χο Τσι Μινχ, το 54,8% των τιμών των ξενοδοχείων χάθηκε σε πλατφόρμες τρίτων, μια τάση που συνάδει με το 2023.
- Επιπλέον, το Ρίο ντε Τζανέιρο και το Βανκούβερ αναδείχθηκαν ως νέα hotspot όπου οι OTA ξεπέρασαν τις άμεσες κρατήσεις.
Τιμές και παγκόσμιες ξενοδοχειακές επωνυμίες
Οι παγκόσμιες ξενοδοχειακές επωνυμίες έχουν εντείνει τις στρατηγικές τιμολόγησης τους, οδηγώντας σε αξιοσημείωτες αλλαγές στην ισοτιμία.
- Η Eurostars πέτυχε αξιοσημείωτη ανάπτυξη στα επιτόκια απευθείας κρατήσεων, βελτιώνοντας από 40,1% το 2023 σε 78,8% το 2024 — αύξηση 39 ποσοστιαίων μονάδων.
- Ακολούθησαν τα Choice Hotels με 49,9%, με τα Millennium Hotels and Resorts στο 46,1%.
- Το Radisson Hotel Group επέδειξε την πιο σταθερή ισοτιμία, με το 44,5% των τιμών του να ευθυγραμμίζεται με κανάλια τρίτων.
- Από την άλλη πλευρά, o Intercontinental Hotels & Resorts Group (IHG) σημείωσε πτώση στην ανταγωνιστικότητα των άμεσων επιτοκίων, με καλύτερες συμφωνίες να βρίσκονται πλέον συχνά στα OTA.
Συγκριτική ανάλυση με Booking.com και Expedia
Τον Οκτώβριο του 2023, η Booking.com και η Expedia παρουσίασαν χαμηλά ποσοστά απώλειας, με 25,92% για την Booking.com και 24,07% για την Expedia. Μέχρι τον Οκτώβριο του 2024, και οι δύο πέτυχαν ακόμη χαμηλότερα ποσοστά απώλειας, με την Expedia να μειώνεται περαιτέρω στο 18,53% και την Booking.com στο 20,69%.
Η Expedia διατήρησε επίσης ένα σταθερό ποσοστό beat ενώ έδειξε ισχυρό ποσοστό συνάντησης 35,08%.
Η δυναμική της Booking.com αλλάζει καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, με μοναδικά μοτίβα στους προορισμούς της ΕΕ. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Expedia παραμένει ανταγωνιστική στην Ασία, όπου το ποσοστό απώλειας του άμεσου ξενοδοχείου είναι ιδιαίτερα έντονο.