Σύνταξη: tourismtoday.gr

Το Ηνωμένο Βασίλειο πειραματίζεται με ένα νέο σύστημα χωρίς εισιτήριο στο τρένο. Οι επιβάτες θα ενεργοποιούν το GPS στα κινητά τηλέφωνα τους και το εισιτήριο θα υπολογίζεται αυτόματα στη χαμηλότερη τιμή, με βάση τη διαδρομή.

Αυτή τη στιγμή δοκιμάζεται σε σιδηροδρομικές υπηρεσίες της Βόρειας Αγγλίας μεταξύ Χάρογκεϊτ και Λιντς.
Τον Σεπτέμβριο, δοκιμάστηκε επίσης από την East Midlands Railway σε διαδρομές μεταξύ Ντέρμπι, Λέστερ και Νότιγχαμ.

Παρόμοιο πρόγραμμα εφαρμόζεται ήδη σε άλλες χώρες της Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης της Δανίας και της Ολλανδίας.

Από τη Δευτέρα, οι επιβάτες που ταξιδεύουν στη γραμμή Χάρογκεϊτ-Λιντς μπορούν να δοκιμάσουν το σύστημα έκδοσης εισιτηρίων GPS, μέσω μιας εφαρμογής στο τηλέφωνο τους.

 

Η εφαρμογή χρησιμοποιεί δεδομένα τοποθεσίας για να προσδιορίσει τον τρέχοντα σταθμό του επιβάτη πριν κάνει check-in για να ξεκινήσει το ταξίδι του. Κατά την αποβίβαση, οι επιβάτες πρέπει να πατήσουν «τέλος ταξιδιού» στην εφαρμογή.

Λίγα λεπτά αργότερα θα φτάσει ένα μήνυμα που θα τους ενημερώνει για το κόστος του ταξιδιού, το οποίο, σύμφωνα με τις αρχές, είναι εγγυημένο ότι θα έχει το χαμηλότερο εισιτήριο.

Η εφαρμογή δημιουργεί επίσης έναν γραμμωτό κώδικα για τους ελέγχους εισιτηρίων και τις μπάρες των σιδηροδρομικών σταθμών.

Οι ταξιδιώτες που επιλέγουν να συμμετάσχουν στο πιλοτικό πρόγραμμα λαμβάνουν δωρεάν πίστωση αξίας 15 λιρών (17 ευρώ).

Το πρόγραμμα θα επεκταθεί ευρύτερα τις επόμενες εβδομάδες, καλύπτοντας ταξίδια μεταξύ Σέφιλντ και Ντόνκαστερ και Σέφιλντ και Μπάρνσλεϊ.

Ποιες χώρες χρησιμοποιούν σιδηροδρομικά εισιτήρια που βασίζονται σε GPS

  • Στη Δανία, οι ταξιδιώτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή Rejsekort (κάρτα ταξιδιού) για τις δημόσιες συγκοινωνίες, η οποία λειτουργεί ως ηλεκτρονικό σύστημα έκδοσης εισιτηρίων με δυνατότητα tap-in και tap-out.
    Οι επιβάτες πρέπει να σαρώνουν το smartphone τους όταν επιβιβάζονται σε μέσα μαζικής μεταφοράς, όπως σε μια αποβάθρα τρένου ή σε ένα λεωφορείο, στην αρχή και στο τέλος κάθε ταξιδιού.
    Στη συνέχεια, το σύστημα χρησιμοποιεί GPS για να υπολογίσει αυτόματα την τιμή του ταξιδιού.
  • Σε Ολλανδία, οι ταξιδιώτες με προσωπική κάρτα OV-chipkaart, συνδρομή NS Flex και την εφαρμογή NS Lab μπορούν να χρησιμοποιήσουν την παρακολούθηση «ταξιδιών με τρένο με GPS» και τον αυτόματο υπολογισμό κομίστρου.
    Με αυτό το σύστημα, οι επιβάτες δεν χρειάζεται να κάνουν check-in και check-out με την κάρτα OV-chipkaart τους.
  • Οι ταξιδιώτες στην Ελβετία με την εφαρμογή SBB μπορούν να χρησιμοποιήσουν το σύστημα εισιτηρίων τρένων που βασίζεται σε GPS και ονομάζεται SBB EasyRide.
    Οι επιβάτες κάνουν check-in και check-out χρησιμοποιώντας την εφαρμογή, η οποία παρακολουθεί την τοποθεσία τους για να υπολογίσει αυτόματα το τελικό εισιτήριο, το οποίο θα πρέπει να είναι η χαμηλότερη δυνατή τιμή.

Το απόρρητο των χρηστών

Στη Δανία, η εφαρμογή Rejsekort επικρίθηκε από την Υπηρεσία Προστασίας Δεδομένων της Δανίας (Datatilsynet) επειδή απαιτούσε από τους χρήστες iPhone να παρέχουν πρόσβαση στην τοποθεσία τους ανά πάσα στιγμή, ακόμη και όταν η εφαρμογή δεν χρησιμοποιούνταν.
Πλέον, οι ταξιδιώτες μπορούν να επιλέξουν τη ρύθμιση «ενώ χρησιμοποιούν την εφαρμογή» για την κοινοποίηση δεδομένων τοποθεσίας.

Η ολλανδική αρχή μεταφορών αναφέρει ότι οι ταξιδιώτες που χρησιμοποιούν την NS Lab και έχουν ενεργοποιήσει την επιλογή «ταξίδι με τρένο με GPS» επιτρέπουν στην εφαρμογή να ξεκινήσει τη συλλογή δεδομένων μόλις φτάσουν στο γεωγραφικό όριο ενός σταθμού (σε σταθμούς και σιδηροδρομικές γραμμές στην Ολλανδία).
Οι διαδρομές με τρένο μέσω GPS απενεργοποιούνται αφού έχετε φύγει από τον σταθμό (όχι με τρένο) ή όταν η εφαρμογή τερματίσει αυτόματα το ταξίδι.
Τα προσωπικά δεδομένα υποβάλλονται σε επεξεργασία για όχι περισσότερο από 20 λεπτά μετά την αποχώρηση από την περιοχή με γεωφράκτες.
Εάν μεταβείτε, περάσετε ή παραμείνετε εντός του γεωγραφικού ορίου ενός σταθμού και δεν χρησιμοποιήσετε ή ενεργοποιήσετε την εφαρμογή NS Lab και ταξιδέψετε με τρένο με GPS, δεν υποβάλλονται σε επεξεργασία προσωπικά δεδομένα.