Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι τουριστικοί πράκτορες του Ηνωμένου Βασιλείου λένε ότι οι κρατήσεις τον Φεβρουάριο ήταν «παντού». Ορισμένοι ωστόσο υπογραμμίζουν πώς οι πωλήσεις ρεκόρ δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματική εικόνα των συναλλαγών.

Οι περισσότεροι ανέφεραν ότι οι κρατήσεις εξακολουθούν να είναι αυξημένες σε σχέση με πέρυσι, αλλά κατηγόρησαν τις σχολικές διακοπές του εξαμήνου για την πτώση των πωλήσεων την περασμένη εβδομάδα.
Οι απογοητευτικές πωλήσεις για οικογενειακές διακοπές και η πτώση των μεγάλων κρατήσεων γενικότερα αποδόθηκαν στην πολιτική και γεωπολιτική αβεβαιότητα και στις οικονομικές ανησυχίες.

Σύμφωνα με την Donna Jobling περιφερειακή διευθύντρια της Dawson & Sanderson, η οικογενειακή αγορά «δεν έχει ακόμη αποδώσει τα αναμενόμενα» σε σύγκριση με το 2023 παρά τις «καλές συνολικές συναλλαγές».

Η Althams Travel συμφώνησε ότι ο Φεβρουάριος ήταν «μικτός» μετά από έναν «εξαιρετικό» Ιανουάριο που ξεπέρασε τα προηγούμενα ρεκόρ.
Η διευθύνουσα σύμβουλος του Sandra McAllister τόνισε ότι ο όμιλος «παρακολουθεί το επίπεδο από έτος σε έτος» αφού διαπραγματεύεται «ανοδικά για οκτώ ημέρες και προς τα κάτω για επτά ημέρες» αυτόν τον μήνα.

Η Sarah Kenton, γενική διευθύντρια της Triangle Travel, δήλωσε ότι το μοτίβο κρατήσεων φέτος αντικατοπτρίζει το 2022 όταν η χώρα έβγαινε από την πανδημία του Covid.

Και πρόσθεσε: «Ο Φεβρουάριος ήταν παντού. Το ημίχρονο είχε πραγματικό αντίκτυπο στα νούμερά μας και τώρα είναι μια τρελή εξόρμηση στη γραμμή τερματισμού για να φτάσουμε κοντά στα νούμερα του 2023.
Όταν εξετάζουμε συγκρίσεις, το 2024 αντικατοπτρίζει μοτίβα παρόμοια με το 2022 όταν βγαίναμε από την πανδημία».

Η Spear Travels ανέφερε επίσης την περασμένη εβδομάδα ως «σημαντικά πιο ήσυχη», με τον όγκο κρατήσεων να μειώθηκε κατά 13% την προηγούμενη εβδομάδα και 6% την ίδια εβδομάδα πέρυσι, ενώ οι μέσες τιμές κρατήσεων μειώθηκαν κατά 27% και 24% αντίστοιχα ως αποτέλεσμα των περισσότερων πωλήσεων με κύριους προμηθευτές.
Σύμφωνα με την Natalie Turner, επικεφαλής των επιχειρήσεων λιανικής, η οικογενειακή αγορά φαινόταν να «αγωνίζεται». Η περασμένη εβδομάδα ήταν πιο δύσκολη καθώς ήταν η μισή. Η απόδοση επηρεάστηκε από πολύ χαμηλότερες μέσες τιμές κράτησης.»

Ο διευθυντής του TravelTime World, Jackie Steadman, ανέφερε επίσης μια στροφή σε καθυστερημένες κρατήσεις και είπε ότι ενώ οι όγκοι παρέμειναν «ελαφρώς αυξημένοι» από έτος σε έτος, οι κρατήσεις «έπεσαν από τον γκρεμό» τις τελευταίες έξι εβδομάδες μετά από ένα «φανταστικό» τελευταίο τρίμηνο του 2023.

«Η πρώτη εβδομάδα του Ιανουαρίου ήταν φανταστική και μετά αργά, σιγά σιγά έπεσε, τόνισε. Δεν λαμβάνουμε τις μεγάλες κρατήσεις ή τις οικογενειακές κρατήσεις. Νομίζω ότι οι οικογένειες ανησυχούν για τα στεγαστικά δάνεια. Είναι άστατοι καιροί με τις καταστάσεις στην Ουκρανία και τη Γάζα».

Κατηγόρησε ορισμένες ταξιδιωτικές επιχειρήσεις ότι δεν έδωσαν την πλήρη εικόνα των πωλήσεων, ανάλογα με τα στοιχεία που επέλεξαν να αναφέρουν.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Bailey’s Travel, Chris Bailey, επισήμανε ότι «είμαστε 30% μπροστά από έτος σε έτος. Είμαι πολύ αισιόδοξος. Οι οικογενειακές κρατήσεις είναι αρκετά σταθερές, αλλά αυτή δεν είναι η βασική πελατειακή μας βάση. η παλαιότερη γενιά είναι η αγορά μας».

Η Hays Travel, η μεγαλύτερη ανεξάρτητη εταιρεία του Ηνωμένου Βασιλείου, παρέμεινε επίσης ανοδική. Η επικεφαλής στρατηγικής Lisa McAuley υπογραμμίζει πώς «οι ισχυρές συναλλαγές συνεχίστηκαν σε όλη τη Hays Travel τον Φεβρουάριο, συμπεριλαμβανομένης της οικογενειακής αγοράς όπου δεν έχουμε δει προβλήματα».

Ομοίως, σε μια δήλωση συναλλαγών την περασμένη εβδομάδα, η Jet2 ανέφερε «ενθαρρυντικές» προθεσμιακές κρατήσεις. Ωστόσο, η εταιρεία προειδοποίησε ότι τα μακροοικονομικά και γεωπολιτικά περιβάλλοντα θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις μελλοντικές καταναλωτικές δαπάνες.