Σύνταξη: tourismtoday.gr

Τις τάσεις στα εξερχόμενα ταξίδια από Κίνα για το 2025, αποκαλύπτει μελέτη της Booking.com. Ανέλυσε τα χαρακτηριστικά συμπεριφοράς των Κινέζων ταξιδιωτών σε κίνητρα, προσδοκίες και εξατομικευμένες προτιμήσεις.

Οι Κινέζοι έχουν αυξανόμενη όρεξη για παγκόσμια εξερεύνηση, με τα ταξίδια τους να εκτείνονται στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού (APAC) αλλά και πέρα ​​από αυτήν.

Οι Κινέζοι ταξιδιώτες στρέφουν το βλέμμα τους σε μακρινούς προορισμούς, με βάση την ασφάλεια

Από την άποψη του προορισμού, η APAC παραμένει μια δημοφιλής επιλογή για διεθνή ταξίδια, καταδεικνύοντας μια συνεχή προτίμηση σε κοντινές περιοχές που προσφέρουν παρόμοιες πολιτιστικές εμπειρίες.

  • Το 41% πήγε στην Ταϊλάνδη τον περασμένο χρόνο, το 36% στην Ιαπωνία και το 23% στη Νότια Κορέα, καταδεικνύοντας μια συνεχή προτίμηση μεταξύ των Κινέζων ταξιδιωτών για προορισμούς που είναι πιο κοντά και προσφέρουν παρόμοιες πολιτιστικές εμπειρίες.
  • Επεκτεινόμενοι σε μεγαλύτερο εύρος, η ελκυστικότητα των προορισμών της Ευρώπης κινείται ανοδικά. Το ενδιαφέρον για την Ιταλία, την Ισπανία και την Ολλανδία αυξάνεται 15%, 10% και 10% αντίστοιχα. Τα μοναδικά πολιτιστικά τους τοπία τις έχουν καταστήσει ιδιαίτερα περιζήτητους προορισμούς για διεθνή ταξίδια.

Ανεξάρτητα από τον προορισμό τους, η ασφάλεια παραμένει πρωταρχική ανησυχία για τους Κινέζους ταξιδιώτες κατά την επιλογή ενός προορισμού.

  • Το 44% δίνει προτεραιότητα στην ασφάλεια και την προστασία πριν ταξιδέψουν.
  • Σε υψηλή εγρήγορση σχετικά με την πολιτική αστάθεια και τον κίνδυνο απάτης, παραμένει το 24% και το 23%, αντίστοιχα.
  • Για το 53% η ασφάλεια ενός προορισμού είναι βασικός παράγοντας στη λήψη αποφάσεων.

Οι Κινέζοι ταξιδιώτες στρέφονται σε μακρινές χώρες

Αναζητώντας ένα διάλειμμα από την καθημερινότητά τους, οι Κινέζοι ταξιδιώτες στρέφονται σε μακρινές χώρες, πρόθυμοι να αναζωογονηθούν και να εμπλουτίσουν τον εαυτό τους ανάμεσα στα φυσικά θαύματα και την πολιτιστική κληρονομιά ξένων χωρών.

  • Η «χαλάρωση» είναι το κύριο κίνητρο για τα διεθνή ταξίδια, με το 57% να την αναφέρει ως τον κύριο λόγο. Αυτό αναδεικνύει το ταξίδι ως έναν κρίσιμο τρόπο για την αποκατάσταση της ισορροπίας νου και σώματος, επιτρέποντας τους να ξεφύγουν προσωρινά από την καθημερινη τους ρουτίνα και να επιστρέψουν με μια πιο ανάλαφρη διάθεση.
  • Ακολουθούν από κοντά, οι τοπικές πολιτιστικές εμπειρίες και η γαστρονομική εξερεύνηση συνεχίζουν να τροφοδοτούν τον ενθουσιασμό για τα διεθνή ταξίδια. Το 42% ξεκινά τα ταξίδια με την επιθυμία να «βιώσει την τοπική κουλτούρα», ενώ το 39% αναφέρει ως κίνητρο την «εμπειρία της τοπικής κουζίνας».

To φαγητό είναι ένας από τους βασικούς παράγοντες

  • Για το 54%, το φαγητό είναι ένας από τους βασικούς παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή προορισμού τους.
  • Το 50% ανέφερε τη γευσιγνωσία ως απαραίτητη εμπειρία κατά τη διάρκεια μιας απόδρασης.
  • Tο 55% μοιράστηκε τις εμπειρίες τους με το φαγητό στα social media μετά το ταξίδι, αντανακλώντας την τεράστια απήχηση του «φαγητού» ως σημαντικής διάστασης της εμπειρίας.

Γρήγορα και αργά ταξίδια

  • Το 49% σχεδιάζει ταξίδια μικρότερα από μία εβδομάδα και το 63% επιλέγει να ταξιδέψει κατά τη διάρκεια των αργιών. Μέσα σε αυτά τα γεμάτα δρομολόγια, αναδύονται δύο ξεχωριστές ταξιδιωτικές προτιμήσεις.
  • Αφενός, το 59% θέλει να δει ένα ευρύ φάσμα αξιοθέατων μέσα σε ένα περιορισμένο χρονικό διάστημα. αφετέρου, το 41% ​​προτιμά τα εξερευνητικά ταξίδια, ελπίζοντας να αφιερώσει περισσότερο χρόνο εξερευνώντας μερικά αξιοθέατα σε βάθος, αντανακλώντας τις αντίθετες τάσεις του «γρήγορου ταξιδιού» και της «περιαγωγής».

Ταυτόχρονα, οι Κινέζοι ταξιδιώτες ασπάζονται τα βιώσιμα ταξίδια με δέσμευση τόσο στη γνώση όσο και στη δράση.

  • Το 84% δίνει προτεραιότητα στη βιωσιμότητα κατά τη διάρκεια των ταξιδιών του, με ιδιαίτερα έντονο αίσθημα ευθύνης μεταξύ των ατόμων ηλικίας 18-40 ετών.
  • Όσον αφορά τις βιώσιμες ταξιδιωτικές πρακτικές, θεωρούν τη μεταφορά, τη διαμονή και την εστίαση ως τα τρία βασικά στοιχεία. Η μεταφορά αντιπροσωπεύει το 72%, η διαμονή το 68% και το φαγητό το 67%.

Ταξιδιωτικός προϋπολογισμός και ταξιδιωτική εμπειρία

Σχετικά με την εξισορρόπηση του ταξιδιωτικού προϋπολογισμού με την ταξιδιωτική εμπειρία, οι Κινέζοι ταξιδιώτες είναι διορατικοί και ικανοί να εξισορροπούν επιδέξια τον προϋπολογισμό, την ποιότητα και την εμπειρία, επιδεικνύοντας μια προτίμηση για την ποιότητα στα ταξίδια τους.

  • Το 39% δίνει προτεραιότητα τόσο στον έλεγχο του προϋπολογισμού όσο και στην ταξιδιωτική εμπειρία.
  • Εστιάζοντας και στα δύο άκρα, το 46% δίνει προτεραιότητα στην ταξιδιωτική εμπειρία, ενώ μόνο το 15% στον έλεγχο του προϋπολογισμού.

Ταξίδια και ηλικιωμένοι

  • Περαιτέρω ανάλυση αποκαλύπτει ότι, σε σύγκριση με το συνολικό 16% όσων δίνουν προτεραιότητα στην ποιότητα του ταξιδιού, οι ηλικιωμένοι είναι οι περισσότεροι φτάνοντας το 18%.
  • Το 71% των ηλικιωμένων προτιμά ταξίδια σε βάθος που διαρκούν περισσότερο από μία εβδομάδα, το 33% προτιμά πολυτελή ξενοδοχεία και το 27% σχεδιάζει ευέλικτες ταξιδιωτικές ρυθμίσεις, δεδομένα που καταδεικνύουν σαφώς την ισχυρή αγοραστική δύναμη αυτής της ομάδας.
  • Στην επιρροή των ταξιδιωτικών αποφάσεων, το 53% βασίζεται περισσότερο σε συστάσεις από στόμα σε στόμα από φίλους και συγγενείς, σε σύγκριση με το 47% των ατόμων κάτω των 50 ετών.

Συντροφιά στα ταξίδια

Είτε πρόκειται για τη γλυκύτητα του ταξιδιού ενός ζευγαριού είτε για τη ζεστασιά μιας οικογενειακής απόδρασης, οι Κινέζοι δημιουργούν τα δικά τους μοναδικά ταξίδια στον κόσμο μέσα από ποικίλες συντροφιές.

  • Το 74% σκοπεύει να ταξιδέψει με τους συντρόφους του, ενώ το 39% σκοπεύει να φέρει μαζί του παιδιά.
  • Όταν ταξιδεύουν με σύντροφο, το 34% προσβλέπει στην εμπειρία τοπικών δραστηριοτήτων και το 65% προτιμά τη διαμονή σε μια μοναδική οικογένεια.
  • Στα ταξίδια με παιδιά, το 23% σχεδιάζει να επισκεφθεί θεματικά πάρκα και το 65% προτιμά ξενοδοχεία-θέρετρα.

Ανεξάρτητα από το άτομο με το οποίο ταξιδεύουν, οι ολοκληρωμένες και βολικές υπηρεσίες μπορούν να διώξουν το άγχος ενός άγνωστου προορισμού, διασφαλίζοντας ότι είναι ολοκληρωμένο και καθησυχαστικό.
Το 44% θεωρεί το 24ωρο check-in σημαντική πτυχή της επιλογής καταλύματος, ενώ το 38% εκτιμά τις υπηρεσίες μετάφρασης στα κινεζικά.

Η Gen Z αξιοποιεί τις υπηρεσίες

Οι τουρίστες της Gen Z της Κίνας επιδεικνύουν εξατομικευμένες ταξιδιωτικές προτιμήσεις, διαπρέποντας στη μεγιστοποίηση των διεθνών ταξιδιωτικών τους εμπειριών εντός περιορισμένου χρόνου και προϋπολογισμού.

  • Το 50% προτιμά ταξίδια μικρότερα της μίας εβδομάδας και το 66% εκτεταμένες αποδράσεις έναντι παρατεταμένων διαμονών.
  • Σε αυτήν την εξαιρετικά εντατική ταξιδιωτική εμπειρία, οι υπηρεσίες που απλοποιούν τα δρομολόγια είναι ιδιαίτερα σημαντικές. Το 33% χρειάζεται υπηρεσίες αποθήκευσης αποσκευών για να μειώσει τα ταξιδιωτικά τουςβάρη και να ταξιδεύουν πιο άνετα.

Τι είδους ταξίδια επιλέγει η Gen Z

  • Το 26% των ταξιδιωτών της Gen Z αναφέρει τις συναυλίες ή τα μουσικά φεστιβάλ ως κινητήρια δύναμη για τα διεθνή ταξίδια, ακολουθώντας το πάθος τους.
    Το 60% προτιμά επίσης να ταξιδεύει με φίλους για να μοιράζεται κοινά ενδιαφέροντα και να διπλασιάζει την απόλαυση.
  • Για το 62%, οι λεπτομερείς προτάσεις ή τα εξατομικευμένα προϊόντα σε διαδικτυακές πλατφόρμες ταξιδιών αποτελούν βασικά χαρακτηριστικά κατά την κράτηση.
  • Αντίστοιχα, το 65% αναζητά έμπνευση για ταξίδια από πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης όπως το Xiaohongshu, έναν κόμβο για εξειδικευμένο περιεχόμενο και ταξιδιωτικούς οδηγούς.

Αυτά τα δεδομένα δείχνουν ότι για τους Κινέζους ταξιδιώτες της Gen Z, οι εξατομικευμένες ταξιδιωτικές υπηρεσίες και προϊόντα μετατοπίζονται σταδιακά από μια επιλογή προστιθέμενης αξίας σε μια θεμελιώδη απαίτηση.