
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Το OpenAI έκανε μια εκπληκτική στροφή, ξεπερνώντας ένα απλό chatbot και δημιουργώντας ένα οικοσύστημα εφαρμογών που ονομάζεται “Εφαρμογές στο ChatGPT”, όπως αποκαλύφθηκε στην εκδήλωση προγραμματιστών.
Ένα Apps SDK στοχεύει στην προσέλκυση προγραμματιστών. Πρόκειται για τη δημιουργία μιας πλατφόρμας, που θα δίνει στην τεράστια βάση χρηστών του ChatGPT – 800 εκατομμύρια εβδομαδιαίως – εύκολους τρόπους χρήσης του Spotify, του Canva και άλλων εργαλείων χωρίς να χρειάζεται να φύγουν από τη συνομιλία.
Στα ταξίδια, τα διακυβεύματα είναι πολύ υψηλά. Οι ενσωματώσεις Expedia και Booking.com επιτρέπουν στους χρήστες να βρίσκουν πτήσεις, να κάνουν κρατήσεις ξενοδοχείων και να σχεδιάζουν ταξίδια μέσα από τη συνομιλία, αλλάζοντας τον τρόπο που σχεδιάζουμε τις διακοπές. Με το Tripadvisor να συμμετέχει σύντομα, το ερώτημα είναι αν θα βοηθήσει αυτό τα διαδικτυακά πρακτορεία OTA ή θα τα βλάψει.
Από τα ερωτήματα στις κρατήσεις
Φανταστείτε απλώς ότι πληκτρολογώντας στο ChatGPT τη φράση «Βρείτε ένα ωραίο ξενοδοχείο στο Παρίσι για δύο το επόμενο Σαββατοκύριακο με χώρο στάθμευσης», εμφανίζεται η εφαρμογή Expedia. Βλέπετε επιλογές όπως το Zoku Paris (φωτογραφίες, 250€/βράδυ, δωρεάν Wi-Fi, πισίνα στον τελευταίο όροφο) ή το Le Meurice, όλα μέσα στη συνομιλία. Χωρίς αλλαγή καρτελών ή λήψη εφαρμογών – απλώς ομαλό προγραμματισμό με χάρτες και τιμές.
Η Ariane Gorin, Διευθύνουσα Σύμβουλος του Expedia Group, δήλωσε στο LinkedIn ότι αυτό θα μπορούσε να είναι ένα μεγάλο βήμα από τον σχεδιασμό μέσω τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) στις πραγματικές κρατήσεις, καθιστώντας την Expedia και την Booking.com μία από τις πρώτες εφαρμογές ταξιδιών στο ChatGPT.
Η Booking.com μοιράστηκε επίσης τον ενθουσιασμό της, χρησιμοποιώντας τη σύνδεση της OpenAI για να αναδείξει «ξενοδοχεία, εξοχικές κατοικίες και μοναδικές διαμονές» με προτάσεις συνομιλίας, οδηγώντας απευθείας στις κρατήσεις.
Το Tripadvisor έρχεται σύντομα. Ο Rahul Todkar, επικεφαλής δεδομένων και ΑΙ, παρουσίασε μια εφαρμογή με «εξατομικευμένες, ευαίσθητες στο περιβάλλον προτάσεις ξενοδοχείων» βασισμένες σε κριτικές και τεχνητή νοημοσύνη.
«Οι ταξιδιώτες θα βιώσουν ένα ταξίδι βασισμένο σε πρακτορεία», είπε, διευκολύνοντας την αναζήτηση ξενοδοχείων.
Σύντομα, θα περιλαμβάνει πλήρη σχεδιασμό ταξιδιών -δραστηριότητες, κρατήσεις, τα πάντα- ίσως ανταγωνιζόμενος τους εξειδικευμένους σχεδιαστές ταξιδιών.
Άλλες εφαρμογές όπως το Uber (βόλτες), το TheFork και το OpenTable (εστιατόρια) και το AllTrails (πεζοπορίες) έχουν προγραμματιστεί για τα τέλη του 2025, προσθέτοντας μεταφορές και εστίαση.
Οι πρώτοι χρήστες είναι ενθουσιασμένοι. Ένας χρήστης του X ανέφερε τη δημιουργία πρωτοτύπων σε διατάξεις Figma μέσα στο ChatGPT, ενώ ένας άλλος είδε την ενσωμάτωση της Expedia ως μια μεγάλη ευκαιρία για τους προγραμματιστές.
MCP Magic και παγκόσμια διάθεση
Το πρωτόκολλο πλαισίου μοντέλου (MCP) της OpenAI επιτρέπει στο ChatGPT να χρησιμοποιεί εξωτερικά δεδομένα χωρίς διακοπή.
Το δωρεάν SDK εφαρμογών βοηθά τους προγραμματιστές να δημιουργούν διεπαφές με κουμπιά, φόρμες και ζωντανές ροές, οι οποίες ενεργοποιούνται με την ονομασία της εφαρμογής (όπως “Expedia, σύγκριση πτήσεων στο Τόκιο”) ή με προτάσεις από bot.
Η κυκλοφορία πραγματοποιείται για συνδεδεμένους χρήστες εκτός του Οικονομικού Χώρου της ΕΕ, της Ελβετίας και του Ηνωμένου Βασιλείου σε όλα τα προγράμματα Free, Go, Plus και Pro, ξεκινώντας με τα Αγγλικά και προσθέτοντας γλώσσες αργότερα.
Οι χρήστες της ΕΕ θα πρέπει να περιμένουν. Συνεργάτες όπως η Coursera (εκμάθηση) και η Zillow (κτηματομεσιτικά) συμμετέχουν επίσης στην κυκλοφορία, αλλά τα ταξίδια τραβούν το μεγαλύτερο μέρος της προσοχής λόγω των υψηλών διακυβευμάτων και των δυνατοτήτων για κρατήσεις.
Ένα πλεονέκτημα για τους aggregators, πονοκέφαλος για τα ξενοδοχεία
Ωστόσο, δεν είναι όλα καλά νέα. Καθώς οι OTA όπως η Expedia και η Booking.com χρησιμοποιούν το μεγάλο κοινό του ChatGPT, ορισμένοι ειδικοί προβλέπουν μια μετατόπιση ισχύος.
«Πρόκειται για ένα ισχυρό κανάλι πωλήσεων για τους aggregators», επεσημαίνουν οι αναλυτές, με απρόσκοπτο σχεδιασμό και κρατήσεις που ενισχύουν τις μετατροπές, αλλά ωθούν την επισκεψιμότητα μέσω μεσαζόντων.
Τα ξενοδοχεία που προσπαθούν να κάνουν άμεσες κρατήσεις για να αποφύγουν τις χρεώσεις αντιμετωπίζουν τώρα ανταγωνιστές που υποστηρίζονται από την τεχνητή νοημοσύνη, οι οποίοι διατηρούν τους χρήστες στη συνομιλία, περιορίζοντας τις επισκέψεις στους ιστότοπους των ξενοδοχείων.
Το πρόβλημα; Η ορατότητα εξαρτάται από τις προτροπές των χρηστών ή την προώθηση των OTA, όπως οι διαφημιστικές δαπάνες.
Οι ειδικοί έχουν επισημάνει τη δυνατότητα των LLM όπως το ChatGPT να ευνοήσουν τα αποτελέσματα των OTA, κάτι που θα μπορούσε να βλάψει την ισοτιμία των ξενοδοχείων. Κοιτάζοντας μπροστά, τα ξενοδοχεία πρέπει να αναπτύξουν ενεργά τις δικές τους λύσεις τεχνητής νοημοσύνης.
Σκεφτείτε τους θυρωρούς chatbot, τους ιστότοπους βελτιστοποιημένους για φωνή ή ακόμα και τις ενσωματώσεις SDK. Αυτές οι κινήσεις είναι κρίσιμες για την ανάκτηση του ελέγχου σε αυτό που εξελίσσεται σε μια αγορά που βασίζεται σε bot.
Εν τω μεταξύ, στο X, οι συζητήσεις είναι έντονες. Οι προγραμματιστές εξετάζουν το ενδεχόμενο ανάπτυξης εφαρμογών για τη μεγάλη βάση χρηστών. Κάποιοι αναρωτιούνται αν το OpenAI αναπτύσσει μια συσκευή ΑΙ, που θα μπορούσε να αντικαταστήσει τα τηλέφωνα.
Καθώς θεωρείται «το επόμενο μεγάλο πρόγραμμα περιήγησης», ο ταξιδιωτικός τομέας θα μπορούσε να καθορίσει την επιτυχία του ChatGPT ή μπορεί απλώς να γίνει μια ακόμη εφαρμογή.
Προς το παρόν, ένα πράγμα είναι σαφές. Οι επόμενες διακοπές σας μπορεί να ξεκινήσουν και ενδεχομένως να τελειώσουν, με μια απλή συνομιλία με ΑΙ.