![OPEL-GRANDLAND-X[4311]](https://www.tourismtoday.gr/wp-content/uploads/2020/12/OPEL-GRANDLAND-X4311-696x422.jpg)
του Γιάννη Τσιρογιάννη
Το Grandland X στοιχειοθετεί την απτή απόδειξη πως από μια εξαιρετική βάση μπορεί να αναδειχθεί ο καλύτερος γερμανικός εαυτός, σε ένα από τα πιο άνετα μεσαία οχήματα ελεύθερου χρόνου στο δρόμο. Οι κατασκευαστικές προσμίξεις σε εθνικό επίπεδο δεν επιφέρουν απαραίτητα συμβιβασμό…
Τελικά μπορεί να έσκισαν τα ιμάτια τους, αλλά τα κατάφεραν. Το Grandland X ακολουθεί το δικό του μοντέρνο αισθητικό δρόμο. Τοποθετείται στην κορυφή της υποκατηγορίας X της Opel και απευθύνεται σε όσους θέλουν ένα αναβαθμισμένο crossover, συγκριτικά πάντα με τα μικρότερα «αδέλφια» στη γκάμα.
Η πρακτικότητα όπως καταλαβαίνετε έχει την τιμητική της, παρέα με την άνεση και τη σημασία στη λεπτομέρεια. Αυτονόητο θεωρείστε πως διαθέτει όλο τον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας των ακριβών μοντέλων της Opel, με ότι ευεργετικό συνεπάγεται αυτό στα νέα συστήματα υποβοήθησης οδηγού.
Σύγχρονη είναι η εικόνα του εσωτερικού, με μια μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό, με τους άκρως απαραίτητους διακόπτες και με έναν πίνακα οργάνων που έχει ένα χαρακτηριστικό περίγραμμα.
Η απτή ποιότητα ακολουθεί τα γνωστά πολύ καλά επίπεδα της γερμανικής φίρμας, ενώ το ίδιο ισχύει και για την «απέριττη» εργονομία. Έκπληξη δεν αποτελούν ούτε οι άνετοι χώροι στο πίσω κάθισμα.
Θετικές εντυπώσεις αφήνουν και οι χωροταξικές δυνατότητες του χώρου φόρτωσης, που κυμαίνονται, ανάλογα με τη θέση των πίσω καθισμάτων, από 514 έως και 1.652 λίτρα.
Τα αφρώδη υλικά σε όλο το ταμπλό, η πολύ καλή συναρμογή και η μεγάλη οθόνη αφής (έως 8 ιντσών) για το σύστημα πολυμέσων IntelliLink, προσδίδουν τελικά την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε ακριβότερο αυτοκίνητο.
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει όλα τα συστήματα υποβοήθησης και άνεσης της μάρκας, καθώς και πλήρεις δυνατότητες διασύνδεσης smartphones, τα οποία θα μπορούν να φορτίζονται και ασύρματα. Φυσικά δεν λείπει και το σύστημα συνδεσιμότητας OnStar.
Την κίνηση του νέου Opel αναλαμβάνει εδώ ο εξαιρετικός 1.5 diesel με τους 130 ίππους και τα 30,6 kgm ροπής, ο οποίος ταιριάζει γάντι στον εκδρομικό χαρακτήρα του Grandland X.
Τα πλούσια αποθέματα ροπής και η οικονομία καυσίμου αποτελούν σίγουρα ένα ώριμο συνδυασμό.
Από κοντά και τα πολιτισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας αναλογικά με ότι ισχύει στους diesel.
Ακόμη όμως και στην περίπτωση που εμφανιζόταν αναιδής, είναι τόσο αξιέπαινη η μόνωση που θα τον φίμωνε ούτως ή άλλως.
Με το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων στη φαρέτρα, θα μετακινηθείς σε κατάσταση ραστώνης, ωστόσο, είναι αλήθεια πως προθυμοποιείται να προσαρμοστεί στον εκάστοτε τρόπο οδήγησης.
Στο δρόμο, το Grandland X πατά με περίσσια σιγουριά στον ασφαλτοτάπητα, απαλλαγμένο από τις όποιες ανασφάλειες.
Άνετο, ήσυχο, εύκολο στην οδήγηση και ασφαλές, δημιουργεί σίγουρα τις κατάλληλες συνθήκες προκειμένου να ταξιδέψεις μαζί του αρκετές ώρες δίχως να το μετανιώσεις ή να κουραστείς.
Ψηφίζει κυρίως άνεση, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις ενός πιο σβέλτου ρυθμού στον επαρχιακό, κρύβοντας κυρίως το ύψος του.
Ξεχωρίζουν η ποιότητα κύλισης, η μόνωση και η ενδοτικότητα της ανάρτησης, (η οποία εργάζεται αποτελεσματικά), σε τέτοιο βαθμό που δεν διαταράσσουν τα ελάχιστα dB που επικρατούν στην ποιοτική καμπίνα.
Συνολικά, το Grandland X αποτελεί μια συνολικά διαχρονική αξία, πακετάροντας με επιτυχία την άνεση και την ευχρηστία πολύ ψηλά στη λίστα προτεραιοτήτων του.
Εστιασμένο στην ενάρετη οικογενειακή χρήση, ποιοτικό και ασφαλές, με πλούσιο εξοπλισμό από την πρώτη έκδοση, θα προσελκύσει – υπό αυτό το πρίσμα – μόνο θετικά σχόλια.
Από 24.600 ευρώ (1.5 CDTI 130 PS), εργοστασιακή κατανάλωση (μικτός κύκλος) 4,1lt/100 km, CO2: 110 gr/km. Έκδοση με αυτόματο κιβώτιο, 26.600 ευρώ.