
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Ο σερ Richard Branson σχεδιάζει να σπάσει το μονοπώλιο της Eurostar στις επιβατικές υπηρεσίες της σήραγγας της Μάγχης, με ένα τολμηρό έργο αγοράς 12 τρένων υψηλής ταχύτητας.
Το Virgin Group θα προχωρήσει σε παραγγελία 500 εκατομμυρίων λιρών για τρένα, σε μια προσπάθεια να προηγηθεί της ισπανικής Evelyn, η οποία θέλει επίσης να ξεκινήσει δρομολόγια από το Λονδίνο προς την ήπειρο.
Ο όμιλος του Βρετανού δισεκατομμυριούχου σχεδιάζει να ξεκινήσει τις υπηρεσίες στη σήραγγα της Μάγχης το 2029, με το έργο να απαιτεί χρηματοδότηση περίπου 1 δις λιρών.
Η start-up Evolyn που υποστηρίζεται από την ισπανική οικογένεια Cosmen, η οποία είναι ο μεγαλύτερος επενδυτής στη Mobico (πρώην National Express), ξεκίνησε τη διαδικασία διαπραγματεύσεων με την Eurostar για πρόσβαση σε αποθήκη ήδη από τον Ιούλιο του 2023, σύμφωνα με το Office of Road and Rail (ORR).
Το μεγάλο εμπόδιο στις φιλοδοξίες Virgin Group και Evolyn
Ωστόσο, το μεγάλο εμπόδιο στις φιλοδοξίες τόσο του Virgin Group, της Evolyn όσο και οποιουδήποτε άλλου δυνητικού ανταγωνιστή είναι η απόκτηση πρόσβασης στην αποθήκη συντήρησης τρένων Temple Mills της Eurostar στο ανατολικό Λονδίνο, τη μοναδική εγκατάσταση στο Ηνωμένο Βασίλειο που έχει σχεδιαστεί για χρήση από τις διεθνείς σιδηροδρομικές υπηρεσίες.
Ο Phil Whittingham, επικεφαλής του έργου του Virgin Group, είναι σίγουρος ότι η ρυθμιστική αρχή των σιδηροδρόμων θα καταλήξει στο συμπέρασμα ότι υπάρχει χώρος στο Temple Mills για έναν μόνο νεοεισερχόμενο, αλλά είναι απίθανο να πειστεί για δύο νεοεισερχόμενους.
«Δεν πιστεύουμε ότι υπάρχει χώρος για τρεις στη διαδρομή. Δεν πιστεύουμε ότι τα οικονομικά θα λειτουργούσαν για τρεις ανταγωνιστές, είπε.
Ελπίζουμε ότι η ρυθμιστική αρχή θα καθορίσει ποια χωρητικότητα είναι διαθέσιμη και θα την κρατήσει για έναν νέο ανταγωνιστή. Αναμένουμε ότι οι πρώτοι που θα έρθουν μαζί με ένα συμβόλαιο για νέα τρένα θα πάρουν αυτή τη χωρητικότητα».
Από την πλευρά της Eurostar -στην οποία η γαλλική εθνική σιδηροδρομική εταιρεία SNCF έχει πλειοψηφικό μερίδιο- εκπρόσωπος της υπογράμμισε ότι «το ουσιαστικό ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί δεν είναι η προσπάθεια της Eurostar να περιορίσει την πρόσβαση, αλλά το γεγονός ότι υπάρχει ήδη περιορισμένος διαθέσιμος χώρος στο St Pancras και στο Temple Mills για να ανταποκριθεί στις συνδυασμένες φιλοδοξίες ανάπτυξης όλων.
Έχουμε ήδη στείλει επιστολή στη κυβέρνηση ζητώντας τη στήριξη της για τη δημιουργία ενός πλαισίου που θα επιτρέψει σε όλους τους φορείς εκμετάλλευσης, συμπεριλαμβανομένου της Eurostar, να επενδύσουν με ισοδύναμους όρους στην περαιτέρω επέκταση του δικτύου που όλοι θέλουμε να δούμε».