Σύνταξη: tourismtoday.gr

Αύξηση 4% σε συναλλαγές και έσοδα σημείωσε το πρώτο τρίμηνο του 2025 η American Express Global Business Travel (Amex GBT), κυρίως λόγω των παγκόσμιων και πολυεθνικών πελατών, καθώς και της απόκτησης νέων για επαγγελματικά ταξίδια.

Ωστόσο, η παγκόσμια εταιρεία διαχείρισης (TMC) έχει μειώσει τις προβλέψεις της για τα έσοδα και τα κέρδη της για ολόκληρο το 2025.
Αυτό οφείλεται στην αυξημένη «οικονομική αβεβαιότητα» τους τελευταίους μήνες, με την άνοδο των οργανικών συναλλαγών να «παραμένει σταθερή» σε ετήσια βάση.

  • Η εταιρεία ενισχύθηκε από την απόκτηση 3,2 δις δολαρίων σε πωλήσεις από νέους πελάτες, συμπεριλαμβανομένων 2,3 δις από μικρομεσαίους τους τελευταίους 12 μήνες.
  • Το ποσοστό διατήρησης πελατών της Amex GBT ήταν 96%.
  • Η συνολική αξία συναλλαγών της TMC στο πρώτο τρίμηνο αυξήθηκε 3% σε ετήσια βάση στα 8,35 δις δολάρια.
  • Τα έσοδα κινούνται ανοδικά 4% στα 621 εκατομμύρια δολάρια.

 

Άνοδος σε παγκόσμιους και πολυεθνικούς πελάτες

Σύμφωνα με τον Paul Abbott, CEO της Amex GBT η άνοδος των συναλλαγών ήταν «σχετικά ισχυρότερη» για τους παγκόσμιους και πολυεθνικούς πελάτες, στο +6% το πρώτο τρίμηνο, ενώ η ετήσια αύξηση για τους πελάτες με μικρομεσαίες ήταν μόνο 2%.

Πρόσθεσε ότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις πελάτες είχαν «αυστηροποιήσει τους ελέγχους δαπανών» σε όλες τις δραστηριότητες τα τελευταία τρίμηνα και όχι μόνο σε ό,τι ξοδεύουν σε ταξίδια.

  • Ως αποτέλεσμα αυτών των παγκόσμιων οικονομικών τάσεων, η Amex GBT αναμένει τώρα να επιτύχει έσοδα μεταξύ 2,38 δις δολαρίων και 2,48 δις φέτος (μειωμένα από την προηγούμενη εκτίμηση του Μαρτίου που ήταν 2,55 δις).
  • Τα προσαρμοσμένα κέρδη EBITDA το 2025 προβλέπεται επί του παρόντος να κυμανθούν μεταξύ 480 και 540 εκατομμυρίων δολαρίων, σε σύγκριση με την προηγούμενη πρόβλεψη για 530 και 560 εκατομμύρια δολάρια.

Ποιες περιοχές έχουν ισχυρότερη άνοδο συναλλαγών

  • Η Amex GBT αποκάλυψε ότι η άνοδος συναλλαγών ήταν ισχυρότερη σε Ευρώπη-Μέση Ανατολή- Αφρική (EMEA) και Ασία-Ειρηνικό (APAC), οι οποίες ήταν +4% και +7% αντίστοιχα το πρώτο τρίμηνο, ενώ η Αμερική κατέγραψε αύξηση μόνο 3% σε ετήσια βάση.
  • Οι τομείς με τις ισχυρότερες επιδόσεις στο πρώτο τρίμηνο ήταν οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες και η τεχνολογία.
    Σημείωσαν διψήφια ανάπτυξη σε ετήσια βάση, ενώ υπήρξαν μειώσεις σε τομείς «περισσότερο εκτεθειμένους σε δασμούς», όπως ο καταναλωτικός κλάδος και η αυτοκινητοβιομηχανία.
  • Μόνο το 6% των 100 κορυφαίων πελατών της TMC είχαν μέχρι στιγμής κάνει αλλαγές στις ταξιδιωτικές τους πολιτικές, στις διαδικασίες έγκρισης ή είχαν μειώσει τους προϋπολογισμούς τους ως αντίδραση στις τρέχουσες οικονομικές προοπτικές.

«Η συντριπτική πλειοψηφία βρίσκεται σε κατάσταση αναμονής και δεν αντιδρά υπερβολικά, δήλωσε ο Paul Abbott.
Δεν μετράμε το συναίσθημα αλλά τι κάνουν στην πραγματικότητα οι άνθρωποι. Έχει υπάρξει μόνο μια πολύ μέτρια αλλαγή σε αυτό που κάνουν».