Τη στιγμή που η τουριστική βιομηχανία παγκοσμίως αγωνίζεται ενάντια στον κορωνοϊό και  εκατομμύρια ξενοδοχεία και τουριστικές επιχειρήσεις έχουν κατεβάσει ρολά, με αποτέλεσμα να απολύονται χιλιάδες εργαζόμενοι και ο κλάδος να αποδεκατίζεται, οι ιδιοκτήτες των εταιρειών αναζητούν καθοδήγηση και οδηγίες που θα τους βοηθήσουν στην ανάκτηση εδάφους όταν κοπάσει η εξάπλωση του Covid-19.

Ο κλάδος του τουρισμού εστιάζει πλέον σε αυτό που μπορεί να κάνει μόλις αρχίσει η ανάκαμψη.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού (UNWTO) έχει δώσει κάποια έξυπνα tips τόσο στις κυβερνήσεις όσο και στον ιδιωτικό τομέα, έτσι ώστε η ανάκαμψη να επανέλθει ισχυρότερη και πιο βιώσιμη.

Τα βήματα για την ανάκαμψη

  • Να είστε προετοιμασμένοι. Όπως λέει η παλιά παροιμία, δεν είναι ποτέ πολύ νωρίς για να είμαστε προετοιμασμένοι. Τα σχέδια έκτακτης ανάγκης είναι μια καλή ιδέα.
  • Διατηρήστε την ψυχραιμία σας. Ψάξτε για λύσεις. Μην συγκρίνετε τις περιόδους ύφεσης με προηγούμενες καλές περιόδους.
  • Διατηρήστε τον προϋπολογισμό σας. Διατηρήστε τους πελάτες σας και αναπτύξτε πακέτα που προσελκύουν τόσο υπάρχοντες όσο και νέους πιθανούς συνεργάτες. Αυτό είναι εφικτό μόνο εάν διατηρηθεί ο προϋπολογισμός μάρκετινγκ.
  • Κρατήστε το επίπεδο των υπηρεσιών σας. Εάν το κόστος πρέπει να μειωθεί, να το κάνετε σε τομείς που δεν επηρεάζουν άμεσα τους πελάτες. Εάν η ικανοποίηση του πελάτη και η ποιότητα των υπηρεσιών επηρεαστούν αρνητικά, θα είναι πιο δύσκολο τόσο να διατηρηθούν οι σημερινοί πελάτες όσο και να προσελκύσετε νέους πελάτες.
  • Καθορίστε το πλαίσιο της κρίσης. Συγκεντρώστε όλες τις πληροφορίες και δείτε καθαρά τι συμβαίνει πραγματικά. Η εκτίμηση της κατάστασης θα καθορίσει την πορεία δράσης, συνεπώς κινηθείτε με προσοχή.
  • Διατηρήστε την ηγετική σας ικανότητα. Κατά τη διάρκεια μιας κρίσης, θεωρείται αρνητικό στοιχείο η έλλειψη επικοινωνίας. Δεν πρέπει να ελπίζετε ότι η υγειονομική κρίση θα εξαφανιστεί. Είναι γνωστό ότι ο αντίκτυπος του ιού θα είναι σημαντικός. Απαντήστε σε ερωτήσεις και δώστε πληροφορίες. Ενημερώστε με σιγουριά και σαφήνεια για τα μελλοντικά σχέδια και τη στρατηγική σας.