
Η Λήμνος βγαίνει από τη σκιά της τουριστικής αφάνειας και αναδεικνύεται σε ανερχόμενο, αυθεντικό προορισμό για επισκέπτες που αναζητούν εναλλακτικές εμπειρίες. Η τουριστική κίνηση αυξάνεται, νέες αγορές ανοίγονται και οι επενδυτικές ευκαιρίες πληθαίνουν.
Η Αγγελική Κυμπρίτου, ιδιοκτήτρια της Smiley Guest και υπεύθυνη διαχείρισης των καταλυμάτων Costa D’ Ifesto Resorts και Iliovasilema μιλά στο tourismtoday.gr για τις αλλαγές στο νησί, το προφίλ των ταξιδιωτών και τους όρους για βιώσιμη ανάπτυξη, με στόχο την επέκταση της σεζόν και τη διατήρηση της ταυτότητας του τόπου.

Πώς βλέπετε τη δυναμική του νησιού τα τελευταία χρόνια; Αναγνωρίζεται πλέον ως αναδυόμενος προορισμός;
Χαίρομαι που μετά από αρκετά χρόνια αναμονής, σκληρής δουλειάς και επιμονής όλων των ντόπιων επαγγελματιών που επιτέλους μπορούμε να πούμε ότι έχει έρθει και η σειρά της Λήμνου να μπει στον τουριστικό γίγνεσθαι.
Η Λήμνος για πολλά χρόνια και για πολλούς ήταν ταυτισμένη με τη στρατιωτική θητεία. Μόνο όσοι είχαν παιδιά σε στρατεύσιμη ηλικία ίσως να ήξεραν που να βρουν στο χάρτη τη Λήμνο και λίγοι Βορειοελλαδίτες, που λόγω κοντινής απόστασης από το λιμάνι της Καβάλας τολμούσαν να επιλέξουν το νησί για τις καλοκαιρινές τους διακοπές.
Χρειάστηκαν χρόνια και πολλοί «τρελοί» – έτσι αποκαλούσαν παλιά όσους αποφάσιζαν να επενδύσουν στο τομέα του τουρισμού στο νησί- για να φτάσουμε στο σήμερα που πλέον ξένοι επενδυτές βλέπουν το νησί μας ως ευκαιρία επένδυσης & κάποιες αεροπορικές εταιρείες τολμούν να προγραμματίσουν scheduled δρομολόγια για τον προορισμό, όπως η Austrian airlines από Βιέννη και η Ryanair όπου μετά την Aegean & τη Sky express είναι η τρίτη αεροπορική εταιρεία που πετάει από Αθήνα.
Πέρα από τις επενδύσεις κυρίως ντόπιων επιχειρηματιών σε καταλύματα, την αναγνωσιμότητά της Λήμνου βοήθησε και η δημιουργία ενός από τα καλύτερα πλέον και πιο γνωστό στην Ελλάδα, Surf Club στην παραλία του Κέρους .
Επίσης, μεγάλο ρόλο έπαιξε η γαστρονομία του νησιού και τα προϊόντα ΠΟΠ Λήμνου, όπως το καλαθάκι, το μελίχλωρο και τα κρασιά της από την ποικιλία Μοσχάτο Αλεξάνδρειας, που τα τελευταία χρόνια βρίσκονταν στα περισσότερα ράφια των σούπερ μάρκετ, αλλά και σε αρκετές χώρες παγκοσμίως.
Ταυτόχρονα, σημαντικός παράγοντας αποτελεί η μεταφορά εικόνας και video των επισκεπτών της Λήμνου, μέσω των social media, ένα μέσo διαφήμισης όπου κυρίως από το 2015, και όχι μόνο για το δικό μας νησί, έχει βοηθήσει στην ταχύτητα εξάπλωσης του word of mouth παγκοσμίως.
Φυσικά έχουμε ακόμη πολύ δρόμο μπροστά μας. Οι περίπου 2150 επίσημες κλίνες ξενοδοχείων, οι 1850 περίπου ενοικιαζόμενων δωματίων καθώς και οι 5 εβδομαδιαίες πτήσεις charter Αγγλία, Τσεχία, Σουηδία, Δανία και Νορβηγία, είναι μια καλή αρχή. Eάν θέλουμε ωστόσο να δούμε το νησί στο χάρτη των Ελληνικών τουριστικών προορισμών και την σταθεροποίηση της 6μηνης τουριστικής περιόδου, χρειαζόμαστε τουλάχιστον διπλασιασμό των ξενοδοχειακών κλινών κυρίως στις κατηγορίες των 4* & 5*.

Πώς διαμορφώνεται η φετινή τουριστική κίνηση στα καταλύματα Costa d’ Ifesto και Iliovasilema;
Παρά τα χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζει η Λήμνος σε ό,τι αφορά τα περιορισμένα ακτοπλοϊκά δρομολόγια που τη συνδέουν με την Ηπειρωτική Ελλάδα, καθώς και την αργοπορημένη ανακοίνωση τους, υπάρχει συνεχείς αυξητική τάση των αφίξεων και των διανυκτερεύσεων από το 2022.
Στα καταλύματά μας, Costa d’Ifesto και Iliovasilema, για τους πρώτους 2 μήνες του καλοκαιριού έχουμε αύξηση 12% στις διανυκτερεύσεις σε σχέση με το 2024 και φαίνεται πως η χρονιά θα κλείσει γύρω στο +8%.
Τι ζητούν σήμερα οι επισκέπτες; Έχει αλλάξει κάτι στις ανάγκες ή στις απαιτήσεις τους;
Μετά την περίοδο του covid βλέπουμε πως παγκοσμίως υπήρξε μια μικρή αποστροφή του κόσμου από τους πολυσύχναστους τουριστικούς προορισμούς σε νέους λιγότερο γνωστούς με αυθεντικό χαρακτήρα, εναλλακτικές εμπειρίες, ποιoτικό φαγητό και οικονομική διασκέδαση. Αυτή η νέα τάση έφερε τη Λήμνο σε περίοπτη θέση μιας που συνδυάζει σε μεγάλο βαθμό όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά.
Ειδικά από το 2023 και έπειτα βλέπουμε στο νησί μας αρκετούς νεαρούς επισκέπτες, παρέες φίλων και ζευγάρια όπου επισκέπτονται το νησί πάνω από μία φορά και ιδιαίτερα τους μήνες Ιούνιο και Σεπτέμβριο.
Από ποιες χώρες ή περιοχές της Ελλάδας προέρχονται κυρίως οι επισκέπτες σας;
Οι εθνικότητες των επισκεπτών του νησιού εξαρτώνται από τις αεροπορικές συνδέσεις και τα εκάστοτε ακτοπλοϊκά δρομολόγια της σαιζόν. Η ηρεμία και η ασφάλεια που μπορεί να βρει ο επισκέπτης στη Λήμνο και λόγω της μεγάλης ακτογραμμής της με τα ρηχά νερά και τις αμμουδιές της κατά κύριο λόγο προσελκύει οικογένειες Ελλήνων και άλλων Βαλκάνιων που το μεγαλύτερο ποσοστό τους επιλέγουν να ταξιδέψουν ακτοπλοϊκώς.
Στο Costa d’Ifesto και στο Iliovasilema οι 4 πρώτες εθνικότητες:
- Ελλάδα,
- Σουηδία,
- Δανία
- Βουλγαρία

Ποια σημεία ή δραστηριότητες προτείνετε στους επισκέπτες σας να μην χάσουν στη Λήμνο;
Η Λήμνος προσφέρει πλήθος δραστηριοτήτων για τα διαφορετικά target groups των επισκεπτών.
- Αμμοθίνες – Αμμόλοφοι Sand board και περιήγηση στη Σαχάρα του νησιού
- Φαρακλό – Γεωλογικό πάρκο του νησιού
- Αλυκή- βόλτα στη Λίμνη για μοναδικές φωτογραφίες
- Απογευματινή βόλτα στο Κάστρο της Μύρινας την ώρα του ηλιοβασίλεματος.
- Ανάβαση στη μοναδική Παναγία Κακαβιώτισσα
6.Το θέατρο της αρχαίας Ηφαίστειας
- Μπάνιο στη σπηλιά του Φιλοκτήτη
- Surf στο Κέρος
- Για τους επισκέπτες με μικρά παιδιά Επίσκεψή στο Μουσείο Παιδικού Παιχνιδιού και Βιβλίου
- Να παραβρεθούν και να χορέψουν σε ένα από τα δεκάδες πανηγύρια που γίνονται σχεδόν καθημερινά σε όλα τα χωριά της Λήμνου.
Και πολλές άλλες βιωματικές εμπειρίες. Εξαρτάται από τις μέρες παραμονής του κάθε επισκέπτη στο νησί.
Ποιο είναι το μεγαλύτερο στοίχημα για τον τουρισμό της Λήμνου τα επόμενα χρόνια;
Το μεγαλύτερο στοίχημα για τον τουρισμό του νησιού, είναι η σταθεροποίηση της 6μηνης τουριστικής περιόδου και αύξηση των διανυκτερεύσεων χωρίς να αλλοιωθεί ο αυθεντικός της χαρακτήρας.