Σύνταξη: tourismtoday.gr

Την αναθεώρηση του κανόνα 261 της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) για τα δικαιώματα των αεροπορικών επιβατών ζήτησε από τις Βρυξέλλες ο Willie Walsh, γενικός διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA).
Παράλληλα, επέκρινε τις ΗΠΑ, τον Καναδά και άλλες χώρες για την εισαγωγή παρόμοιων κανόνων αποζημίωσης.

Ο Willie Walsh περιέγραψε τον EU 261 ως «μια συρρικνωτική μετάδοση» που τιμωρεί τις αεροπορικές εταιρείες για διακοπή, επισημαίνοντας ότι «η κατάσταση δεν είναι πλέον βιώσιμη».

Είπε ότι το κόστος των αξιώσεων ΕΕ 261 «συνεχίζει να αυξάνεται» και προέτρεψε μια κίνηση «κοινής ευθύνης» για την αντιμετώπιση σε καθυστερήσεις και ακυρώσεις.

Επέμεινε ότι «οι αεροπορικές εταιρείες επιλέγονται να πληρώνουν αποζημίωση για καθυστερήσεις και ακυρώσεις που έχουν ένα ευρύ φάσμα αιτιών».

Ωστόσο, ισχυρίστηκε ότι οι επιβάτες βλέπουν «μικρό όφελος», υποστηρίζοντας πώς «οι καταναλωτές πληρώνουν περισσότερα για να καλύψουν το κόστος της αποζημίωσης, επειδή το κόστος πρέπει να επιστραφεί και οι μελέτες της ΕΕ δεν δείχνουν καμία βελτίωση στις καθυστερήσεις ή τις ακυρώσεις».

Ο Willie Walsh προέτρεψε την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου να αδράξει την ευκαιρία της για ένα «μοντέλο μετά το Brexit για τα δικαιώματα των επιβατών». Όπως υποστηρίζει η μεταρρύθμιση των κανονισμών παρέχει «μια μεγάλη ευκαιρία για ένα πραγματικό μέρισμα Brexit».
Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου πρότεινε αλλαγές στους κανόνες για την αποζημίωση για καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων εσωτερικού με πληρωμές που συνδέονται με την τιμή του ναύλου.