Οι ναύλοι χαμηλού κόστους αεροπορικών εταιρειών, που αντιπροσωπεύουν επί του παρόντος το 68,5% του αριθμού των διαθέσιμων θέσεων σε πτήσεις από και προς την Ισπανία , ανεβάζουν τις τιμές των πτήσεων για τη θερινή περίοδο του 2024, βάσει ανάλυσης της Mabrian , του παγκόσμιου ταξιδιού εταιρεία πληροφοριών.

Αν και οι μέσες τιμές στις συμβατικές αεροπορικές εταιρείες συνεχίζουν να είναι υψηλότερες, η αύξηση των τιμών είναι μεγαλύτερη στις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους: αυτό αντιπροσωπεύει μια μετατόπιση της παγκόσμιας τάσης που εντοπίστηκε μεταξύ 2021 και 2023, όταν οι ναύλοι των παλαιών αερομεταφορέων αυξήθηκαν κατά 40% – ενώ οι χαμηλού κόστους αυξήθηκαν κατά 6%, αυξάνοντας τις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων.

Τα δεδομένα αντιστοιχούν στη διαχρονική διακύμανση των τιμών που δημοσιεύθηκαν για πτήσεις μεταξύ 1ης Ιουνίου και 15 Σεπτεμβρίου 2024, και για πτήσεις προς την Ισπανία από τις πέντε κύριες αγορές προέλευσης ανά αεροπορική χωρητικότητα (Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Ιταλία, Γαλλία, Ολλανδία) και προς οι πέντε αγαπημένους προορισμούς των Ισπανών ταξιδιωτών (Πορτογαλία, Ιταλία, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία).

Συνολικά, οι ναύλοι πτήσεων από τις πέντε κύριες αγορές της Ισπανίας αυξήθηκαν κατά 26%* και αυξήθηκαν κατά 27%* για πτήσεις προς αγαπημένους ισπανικούς προορισμούς.

Η συνάφεια του μεριδίου των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους για την ισπανική αγορά και ο αντίκτυπός του στις τιμές αντικατοπτρίζεται στα στοιχεία της Mabrian. Έτσι, η εναέρια χωρητικότητα χαμηλού κόστους αντιπροσωπεύει το 68,5% του συνόλου, που ισοδυναμεί με 37,61 εκατομμύρια θέσεις, έναντι των 17,33 εκατομμυρίων συμβατικών αεροπορικών εταιρειών που λειτουργούν και επιπλέον αναπτύσσονται ταχύτερα.

Σε σύγκριση με το 2023, ο συνολικός αριθμός αεροπορικών θέσεων που διαχειρίζονται αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους στην ισπανική αγορά έχει αυξηθεί κατά 11,1% (4,1% στην περίπτωση των συμβατικών αεροπορικών εταιρειών). και από το 2019, η αύξηση αυτή είναι 8,9% (9,3% στις παραδοσιακές εταιρείες).

Πτήσεις χαμηλού κόστους από και προς το Ηνωμένο Βασίλειο, οι ναύλοι που αυξάνονται περισσότερο

Από τις πέντε εισερχόμενες αγορές που αναλύθηκαν, οι τιμές μειώθηκαν μόνο σε δύο από αυτές σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος: Ιταλία (-5,4%, μέση τιμή: 105 ευρώ) και Γαλλία (-6,8%, μέση τιμή: 124 ευρώ). Οι ναύλοι αυξήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο (+31,3%), την αγορά που αναπτύχθηκε περισσότερο, με μέση τιμή 210 ευρώ. στη Γερμανία (+5,1%, μέση τιμή: 187 ευρώ), και στην Ολλανδία (+7,3%, μέση τιμή: 176 ευρώ).

Οι αεροπορικές πτήσεις χαμηλού κόστους οδηγούν την αύξηση των τιμών στο Ηνωμένο Βασίλειο (+42,2%, με μέση τιμή 182 €, +11,3% αύξηση στις συμβατικές αεροπορικές εταιρείες), καθώς και στη Γερμανία (+12,4 % σε 163 ευρώ, σε σύγκριση με 0,4 % μείωση των μέσων ναύλων των συμβατικών αεροπορικών εταιρειών). Η Ολλανδία είναι η μόνη αγορά που μελετήθηκε στην οποία αυξάνονται οι μέσες τιμές τόσο των συμβατικών αεροπορικών εταιρειών (10,4%, 255 ευρώ) όσο και των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους (7,4%, 146 ευρώ). Στις περιπτώσεις της Ιταλίας και της Γαλλίας, αν και οι μέσοι ναύλοι αυξάνονται σε θέσεις χαμηλού κόστους (+18,3% και +19,5%, αντίστοιχα), η μείωση των τιμών στις ιταλικές τακτικές γραμμές κατά 39,3% και κατά 13,1% στη γαλλική, ωθεί τον μέσο όρο μειωμένα ποσοστά.

Στην περίπτωση των πτήσεων που αναχωρούν από ισπανικά αεροδρόμια, οι τιμές των θέσεων χαμηλού κόστους προς το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία και τη Γαλλία βρίσκονται πίσω από τις αυξήσεις κατά +30,4%, +5,3% και +0,8% σε αυτές τις αγορές. Οι αυξήσεις στους ναύλους είναι ιδιαίτερα αξιοσημείωτες στα δρομολόγια χαμηλού κόστους προς το Ηνωμένο Βασίλειο (+38,4%), τη Γαλλία (+22,2%) και τη Γερμανία (+12,3%). Αντίθετα, στην Ιταλία, παρά την αύξηση κατά +19,5% στις μέσες τιμές των πτήσεων χαμηλού κόστους, η μείωση κατά -37,1% στις μέσες τιμές των παλαιών αεροπορικών εταιρειών μειώνει κατά -1,9% τους μέσους ναύλους της συνδεσιμότητας μεταξύ Ισπανίας και Ιταλίας. Μόνο στην περίπτωση των πτήσεων προς την Πορτογαλία, έναν από τους αγαπημένους ταξιδιωτικούς προορισμούς των Ισπανών, οι ναύλοι αυξήθηκαν κατά +4,5%, αντανακλώντας τόσο στις παραδοσιακές αεροπορικές εταιρείες (+1,5%, 138 ευρώ) όσο και στο χαμηλό κόστος (+10,5%, 84 ευρώ) .

Όπως εξήγησε ο Carlos Cendra Cruz , Διευθυντής Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας στη Mabrian: «Οι αυξήσεις στις μέσες τιμές πτήσεων που παρατηρούμε αντικατοπτρίζουν, αφενός, το αυξανόμενο λειτουργικό κόστος των αεροπορικών εταιρειών. καθώς και η αυξανόμενη ζήτηση από και προς την Ισπανία για τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο. Υπάρχει ακόμη περιθώριο προσαρμογής για αυτές τις τιμές σε αυτά τα παραδοσιακά καλοκαιρινά δρομολόγια, καθώς έχουμε να κάνουμε με δυναμικές τιμές που θα διαφέρουν τις επόμενες εβδομάδες, ανταποκρινόμενες στη συμπεριφορά της ζήτησης».