
Πάνω από το 80% των παγκόσμιων εταιρειών αποτυγχάνουν να θέσουν φιλόδοξους στόχους για τη μείωση των εκπομπών ρύπων από τα εταιρικά τους ταξίδια, σύμφωνα με ετήσια έκθεση της ομάδας εκστρατειών Transport & Environment.
Η τρίτη έκθεση Travel Smart κατατάσσει οργανισμούς σε όλη την Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και την Ινδία ως προς τις εκπομπές ρύπων τους, τους στόχους μείωσης και τις αναφορές σχετικά με τα αεροπορικά ταξίδια.
Οι ηγέτες του κλάδου
Οι εταιρείες που στοχεύουν καλύτερα τις εκπομπές των αεροπορικών ταξιδιών σύμφωνα με τη μελέτη Travel Smart της Transport & Environment, ξεκινώντας από το νούμερο 1.
- Swiss Re (A/13.5)
- Zurich Insurance (A/13.5)
- Lloyds Banking (A/13
- Arcadis (A/12.5)
- Fidelity International (A/12.5)
- ABN Amro (A/12)
- Abrdn (A/12)
- Novo Nordisk (A/12)
- Ericsson (A/11.5)
- AstraZeneca (A/11)
- Crédit Agricole (A/11)
- HSBC (A/11)
- Mapfre (A/11)
- Oracle (A/11)
- Pfizer (A/11)
- PwC (A/11)
- Adobe (B/10.5)
- Antea (B/10.5)
- Atlassian (B/10.5)
- M&G plc (B/10.5)
Η φετινή έκθεση, κατέταξε 328 εταιρείες, ελαφρώς αυξημένες από 322 το 2023, και διαπίστωσε ότι το 83% «δεν παίρνουν στα σοβαρά το βάρος της κλιματικής τους επίδρασης».
Ενώ 57 εταιρείες έχουν δεσμευτεί να μειώσουν τις εκπομπές επαγγελματικών ταξιδιών, μόνο 45 έχουν θέσει στόχο για επαγγελματικά ταξίδια και μόλις 12 έχουν δεσμευτεί να μειώσουν συγκεκριμένα τις εκπομπές των αεροπορικών ταξιδιών, σύμφωνα με την έκθεση.
Η μελέτη σημείωσε ότι η υποβολή εκθέσεων σχετικά με τις εκπομπές επαγγελματικών ταξιδίων έχει γίνει «μια πιο διαδεδομένη πρακτική», αλλά «το απαραίτητο πρόσθετο βήμα» για τον καθορισμό στόχων μείωσης των εκπομπών «ακολουθεί να λείπει».
Στην πραγματικότητα, 25 εταιρείες που κατατάσσονται μεταξύ των χειρότερων παραβατών για τις εκπομπές των αεροπορικών ταξιδιών δεν έχουν θέσει ακόμη συγκεκριμένους στόχους μείωσης, σύμφωνα με την έκθεση, με τις Volkswagen, Accenture, Johnson & Johnson και KPMG μεταξύ των μεγαλύτερων εκπομπών που η T&E λέει ότι «δεν έχουν αξιόπιστα σχέδια να μειώσουν εταιρικές πτητικές εκπομπές».
- Μόνο πέντε εταιρείες πέτυχαν την κατάταξη «χρυσού προτύπου» της Travel Smart, η οποία τους απαιτεί να αναφέρουν τις εκπομπές των αεροπορικών ταξιδιών και να δεσμευτούν για μείωση τουλάχιστον 50% εκατό έως το 2025 (έναντι βασικής γραμμής του 2019).
- 44 εταιρείες αναφέρουν τον πλήρη αντίκτυπο του ταξιδιού τους στο κλίμα, συμπεριλαμβανομένων των εκπομπών μη CO2, από 40 πέρυσι, και 28 έχουν θεσπίσει πολιτικές για τη μετατόπιση των ταξιδιωτών από αεροπορικά ταξίδια σε μονοπάτια.
- Σαράντα εταιρείες σημείωσαν βαθμολογία Β (6,5 έως 10 μονάδες), ενώ η συντριπτική πλειοψηφία (230) έλαβε βαθμό C (3 έως 6 μονάδες) και 42 εταιρείες έλαβαν κατάταξη D (2,5 μονάδες ή λιγότερο).