Τοποθέτηση στην επί της αρχής συζήτηση του εισηγητή της Ν.Δ. του  Βουλευτή Ηρακλείου και Τομεάρχη Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Λευτέρη Αυγενάκη.

Ξεκίνησε χθες Πέμπτη, 22 Οκτωβρίου 2015, η συζήτηση του σχεδίου νόμου της Κυβέρνησης στην Ολομέλεια, για την αδειοδότηση των ΜΜΕ, που κατατέθηκε με την διαδικασία του κατεπείγοντος, με τίτλο: «Αδειοδότηση παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεόρασης τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης – Ίδρυση συνδεδεμένης με την ΕΡΤ Α.Ε. ανώνυμης εταιρίας για την ανάπτυξη δικτύου επίγειας ψηφιακής ευρυεκπομπής – Ρύθμιση θεμάτων Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ.) – Εθνική Επικοινωνιακή Πολιτική, Οργάνωση της Επικοινωνιακής Διπλωματίας – Σύσταση Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας και Μητρώου Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης – Τροποποίηση διατάξεων Ν. 4070/2012 (ΦΕΚ Α 82/2012) και άλλες διατάξεις», το οποίο εισηγείται από πλευράς της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης ο Βουλευτής Ηρακλείου και Τομεάρχης Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Λευτέρης Αυγενάκης.

Τα βασικά σημεία της τοποθέτησης του εισηγητή της Ν.Δ.:

  • Η θεσμική τακτοποίηση του τηλεοπτικού τοπίου είχε αργήσει και έπρεπε να γίνει. Εδώ όμως, έχουμε ένα νομοσχέδιο που βρίσκεται εκτός τόπου και χρόνου. Δυστυχώς δεν είναι το μόνο.
  • Απορούμε εάν όλο αυτό που γίνεται είναι ζήτημα ανικανότητας της Κυβέρνησης ή είναι μια προσπάθεια αναβολής των δύσκολων αποφάσεων στο μέλλον. Όποιο και να είναι το πρόβλημα της Κυβέρνησης,  πρέπει ο Πρωθυπουργός να δώσει τη λύση, ειδάλλως το κόστος της αναβλητικότητας θα είναι οδυνηρότερο από τις όποιες δύσκολες αποφάσεις θα πάρετε τώρα. Αυτή η κουτοπονηρίστικη λογική που ακολουθείτε, προσβάλει πρωτίστως την κοινωνία.
  • Είναι κουτοπονηριά προεκλογικά να λέτε ότι θα βρείτε ισοδύναμα για το ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση -που σημειωτέων δεν είναι μνημονιακή υποχρέωση, αλλά ιδεοληπτική ισχυρογνωμοσύνη σας- και σήμερα ο Υπουργός Παιδείας να θεωρεί «πενταροδεκάρες» -άκουσον άκουσον- την επιβάρυνση των γονέων.
  • Δώσατε την υπόσχεση ότι θα ρυθμιστούν τα κόκκινα δάνεια και ο κόσμος πιστεύει ότι θα υπάρξει σεισάχθεια. Την ίδια στιγμή ο έλεγχος πλέον περιέρχεται, με αυτά που συμφώνησε ο κ. Τσίπρας και ο κ. Σταθάκης, στους πιστωτές, οι οποίοι ας ελπίσουμε ότι θα φερθούν με θεσμικό και διαφανή τρόπο.
  • Είναι κουτοπονηριά, θράσος και χτύπημα απέναντι στην αντιπροσωπευτικότητα της δημοκρατίας μας, να λέει Βουλευτής ότι «αυτό το μέτρο δεν αφορά ψηφοφόρους του ΣΥΡΙΖΑ, άρα δεν έχουμε πολιτικό κόστος». Και αναφέρομαι σε χθεσινή δήλωση του Κου Σεβαστάκη.
  • Είναι επίσης αδιανόητο να φέρνετε αντιμέτωπα με τα ΜΑΤ τα άτομα με ειδικές ανάγκες που διαδήλωναν εχθές για τα δίκαια αιτήματά τους.
  • Δεν ήταν ούτε «αναγκαίο», ούτε «αναπόφευκτο» ο Κος Τσίπρας να φέρνει με αυτούς τους όρους εθνική σύνταξη, ίδια για όλους τους πολίτες, ύψους 390 ευρώ και να συνδέεται με τις εισφορές του ασφαλισμένου και να κατηγορεί την προηγούμενη Κυβέρνηση για νεοφιλελεύθερες πολιτικές. Κύριοι της Κυβέρνησης αυτός είναι ο σοσιαλισμός. Αυτή είναι η προοδευτική αριστερή κυβέρνηση που υπερασπίζεται την περικοπή των συντάξεων. Να το καταλάβετε, να το πείτε και στους πολίτες να ξέρουν τι ψηφίζουν και τι περιμένουν. Την άλλη φορά να μας πείτε τουλάχιστον αν συμφωνείτε με τις δηλώσεις Μιχελογιαννάκη.
  • Δεν ήταν ούτε αναγκαία ούτε αναπόφευκτη η φόρο-εξάντληση των αγροτών, που φέρνετε εντός των επόμενων ημερών. Εχθές πραγματοποιήθηκε Παγκρήτια συνάντηση των αγροτών στην Κρήτη που μετά λύπης και απορίας είδα να σας εμπιστεύονται οι αγρότες μας στις προηγούμενες εκλογές, αλλά εχθές δεν πέρασε έξω από την κατάμεστη αίθουσα ούτε ένας Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ή κάποιο στέλεχος.

 

  • Που είναι κρυμμένα τα παλικάρια του ΣΥΡΙΖΑ; Που είναι κρυμμένα τα «συντρόφια» της Αριστεράς; Που πήγαν εκείνοι οι δραστήριοι ακτιβιστές της προηγούμενης πενταετίας; Ήρθε προφανώς η ώρα να πιείτε όλοι εσείς που κάνατε καριέρα εύκολα και δημαγωγικά πάνω στο αντιμνημόνιο, το πικρό μνημονιακό ποτήρι. Διότι όλοι όσοι βρέθηκαν στη δική σας θέση, τα τελευταία χρόνια, εφάρμοσαν τα μέτρα όχι γιατί ήταν προδότες ή επειδή ήθελαν να αφανίσουν την ελληνική μεσαία τάξη.

 

  • Αφού λοιπόν συμβαίνουν όλα αυτά, η «ερμαφρόδιτη» Κυβέρνηση των κ.κ. Τσίπρα – Καμμένου κατηγορούν τη ΝΔ ότι αλλάζουμε θέμα και ότι παραπλανούμε την κοινή γνώμη.
  • Δυστυχώς για εσάς, αλλά σήμερα βλέπετε ότι δεν υπάρχουν εύκολες υποσχέσεις χωρίς κόστος. Υπάρχουν μόνο κοινοτοπίες, κούφιες απειλές και αοριστίες. Κι έτσι ονομάσατε μια καθεστωτική αλλαγή -το νέο που τάχα κομίζετε- χωρίς κανένα ιδεολογικό και πολιτικό περιεχόμενο. Μόνο στη βάση της διαχείρισης και της νομής της εξουσίας.
  • Και αυτό διαπνέει όλο το νομοσχέδιο για την αδειοδότηση των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Όλο το προηγούμενο διάστημα ο κ. Τσίπρας φωνασκούσε με κούφιες απειλές ότι «θα πληρώσουν τα δάνεια που χρωστάνε τα κανάλια», «θα πληρώσουν όσοι καναλάρχες οφείλουν στο δημόσιο», θα θα θα…
  • ΝΑ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ. Το Σ/Ν δεν έχει καμία σχέση με καταλογισμό οφειλών και καταβολή φόρων. Είναι απαραίτητο να το διευκρινίσουμε αυτό, γιατί η κυβέρνηση αφήνει σκόπιμα να εννοηθεί ότι με το παρόν Σ/Ν θα επιβάλλει τον καταλογισμό των οφειλών των τηλεοπτικών σταθμών. Σαφέστατα -η ΝΔ- είμαστε υπέρμαχοι σε κάθε τέτοια προσπάθεια της Κυβέρνησης να εισπράξει οφειλούμενα προς την Πολιτεία χρήματα.
  • Εχθές ενώπιον όλων των φορέων και των εκπροσώπων της Ένωσης Καναλιών Εθνικής Εμβέλειας και αφού βεβαίως στείλατε σε όλα τα μεγάλα κανάλια το ΣΔΟΕ, είπατε ότι δεν έχουν χρέη οι καναλάρχες. Δεν χρωστάνε δηλαδή οι «διαπλεκόμενοι εργολάβοι καναλάρχες»; Μας έρχεται μπερδέψει.
  • Η κυβέρνηση για άλλη μια φορά παραπλανά την κοινή γνώμη: άλλα λέει στον κόσμο και άλλα εισάγει στο Σ/Ν.
  • Θέλω να είμαι ξεκάθαρος απέναντί σας και απέναντι στους πολίτες που μας παρακολουθούν. Η θεσμική τακτοποίηση του τηλεοπτικού τοπίου είχε αργήσει και έπρεπε να γίνει. Να σας θυμίσω ότι ξεκίνησε ανεπιτυχώς -και θυμάστε τους λόγους- επί Κυβερνήσεως Καραμανλή, έγιναν γενναία βήματα επί Κυβερνήσεως Σαμαρά και προσθέτω ότι εάν ήταν ο ειλικρινής σας στόχος να σπάσετε τα ολιγοπώλια στο χώρο των ΜΜΕ, να διορθώσετε, στρεβλώσεις, να δημιουργήσετε ένα πλαίσιο όπου δεν θα επιτρέπει τις συναλλαγές των μίντια με το κράτος, τότε εμείς θα σας στηρίζαμε χωρίς δεύτερη σκέψη.
  • Δυστυχώς όμως, το νομοσχέδιο της κυβέρνησης είναι εκτός τόπου και χρόνου και προσαρμοσμένο στις ανάγκες του περασμένου αιώνα, όταν τα τεχνολογικά δεδομένα ήταν πολύ διαφορετικά από τα σημερινά.
  • Οι περιορισμοί στον αριθμό των αδειών και άλλες προδιαγραφές υποκρύπτουν εξάλλου σαφή προσπάθεια χειραγώγησης της τηλεοπτικής ενημέρωσης προς όφελος «φίλιων δυνάμεων».
  • Μπορεί το Υπουργείο να καθορίζει τις ειδικότητες και τις θέσεις εργασίας που θα έχει μια επιχείρηση; Σοβιέτ είμαστε; Τι είδους παρεμβατισμός είναι αυτός στην ιδιωτική οικονομία;
  • Μπορείτε να μας πείτε κύριε Υπουργέ – με ορθολογικά επιχειρήματα, παρακαλώ – για ποιο λόγο πρέπει να ορίζεται αριθμός αδειών στο ραδιοτηλεοπτικό τοπίο από την εκάστοτε κυβέρνηση;
  • Για λόγους ασφάλειας συχνοτήτων; Αυτό ίσχυε παλιά. Πλέον, με την ψηφιακή τεχνολογία δεν υπάρχει ζήτημα ασφάλειας, μπορεί να εκπέμπει απεριόριστος αριθμός.
  • Για να μη φτιάχνει, όποιος το επιθυμεί, μέσα σ’ ένα πλαίσιο κανόνων λειτουργίας φυσικά, ένα κανάλι και να αποφεύγονται φαινόμενα διαπλοκής; Από πότε η δημιουργία ολιγοπώλιου (καρτέλ) αποτελεί μέσω διαφάνειας;
  • Και αν δεχτούμε αυτή τη λογική, γιατί να μην ισχύσει και για τα λοιπά ηλεκτρονικά μέσα; Γιατί μόνο για τα τηλεοπτικά μέσα;
  • Γιατί δε διαχωρίζετε ρητά τους περιφερειακούς σταθμούς από τα κανάλια εθνικής εμβέλειας; Το Σ/Ν δεν λαμβάνει υπόψη, μάλιστα  αγνοεί προκλητικά, τις διαφορές μεταξύ τηλεοπτικών σταθμών εθνικής και περιφερειακής εμβέλειας. Και εάν δε μπορείτε ή δεν είστε προετοιμασμένοι να το αποσύρετε και να το φέρετε σε επόμενο χρόνο.
  • Μπορείτε να αποδυναμώνετε την εξωτερική πολιτική της χώρας, να μεταφέρετε το διπλωματικό έργο σε ανθρώπους που  δεν έχουν την εξειδίκευση; Τι είδους παντοκρατορία επιζητάτε ως Υπουργός Επικρατείας με το κεφάλαιο «οργάνωση επικοινωνιακής διπλωματίας». Αυτό αποτελεί την πλέον ανιστόρητη και χονδροειδέστατη εισβολή στο πεδίο εξωτερικής πολιτικής, που δεν λαμβάνει υπόψη ούτε τη διεθνή εμπειρία, ούτε το γεγονός ότι οι Υπουργοί Επικράτειας έρχονται και παρέρχονται, ενώ το Υπουργείο Εξωτερικών μιας χώρας είναι ο κατεξοχήν σταθερός πυλώνας που διασφαλίζει τη θεσμική μνήμη, τη συνέχεια και τη διαχρονική γνώση στη διαχείριση και επικοινωνία των θεμάτων εξωτερικής πολιτικής.
  • Τι είδους μετάλλαξη έχετε υποστεί Κύριοι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ; Έχετε φθάσει στο σημείο να αμφισβητείτε την ανεξαρτησία των Ανεξαρτήτων Αρχών;
  • Η συγκρότηση πειθαρχικού συμβουλίου από μέλη που επιλέγει ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και ο Υπουργός Δικαιοσύνης, συνιστά, επίσης, μια κατάφωρη επέμβαση στη λειτουργία και ανεξαρτησία της ΕΕΤΤ.
  • Ως Ν.Δ. επιθυμούμε και διεκδικούμε τη νομοθέτηση ενός διαφανούς, αξιόπιστου, λειτουργικού, αντικειμενικού και δίκαιου συστήματος αξιολόγησης συνδυασμένων κριτηρίων με μοριοδότηση και με κριτήριο, μεταξύ άλλων, και την εμπειρία/ παλαιότητα και για τα εθνικά και για τα περιφερειακής εμβέλειας κανάλια.
  • Ζητούμε να υπάρξει ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΠΑΝΤΟΥ και ΚΑΝΟΝΕΣ ΓΝΩΣΤΟΙ εκ των προτέρων. Θα πρέπει να οριστούν όλοι οι κανόνες του παιχνιδιού με απλό και διαφανή τρόπο, προσαρμοσμένοι στη σημερινή τεχνολογία, ώστε να επιτραπεί, εντός ενός συγκροτημένου θεσμικού πλαισίου, η ανάπτυξη της αγοράς με κανόνες υγιούς ανταγωνισμού. Βεβαίως, και συμφωνούμε ότι πρέπει να υπάρχουν περιορισμοί σε θέματα συγκέντρωσης των ΜΜΕ και όσον αφορά την ισχύ στην αγορά (σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ) σε ότι αφορά στην επιρροή στην ενημέρωση.
  • Συζητάμε και θα ψηφίσουμε -εάν ψηφιστεί- έναν ανεφάρμοστο νόμο, διάτρητο από παντού, ο οποίος δημιουργεί Υπουργό Καναλάρχη.»