Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η Booking.com ανακοίνωσε την κυκλοφορία των πρώτων καινοτομιών τεχνητής νοημοσύνης (AI) για τουριστικούς πράκτορες και ταξιδιώτες.

Το Smart Messenger και το Auto-Reply, είναι σχεδιασμένα για να κάνουν την επικοινωνία μεταξύ συνεργατών και επισκεπτών ταχύτερη, απλοποιημένη και πιο διαισθητική.

Βασιζόμενες στην επεκτεινόμενη σουίτα λύσεων GenAI της εταιρείας, οι νέες λειτουργίες ενσωματώνονται άψογα στην πλατφόρμα για να αναβαθμίσουν την εμπειρία κράτησης και στις δύο πλευρές της αγοράς.

Με έξυπνη δημιουργία απαντήσεων και αυτοματοποιημένες ροές εργασίας, το Smart Messenger συλλέγει σχετικές πληροφορίες συνεργατών, καταλυμάτων και κρατήσεων για να αναλάβει αυτόνομη δράση, γνωρίζοντας πότε και τι να προτείνει για να υποστηρίξει τους συνεργάτες καταλυμάτων στην επικοινωνία τους με τους επισκέπτες.

Με το Auto-Reply, η εξατομίκευση προχωρά ένα ακόμη επίπεδο, με τους συνεργάτες να μπορούν να ορίζουν προσαρμοσμένα θέματα απαντήσεων, επιτρέποντας άμεσες απαντήσεις τόσο σε συνήθεις όσο και σε μοναδικές ερωτήσεις επισκεπτών σχετικά με το κατάλυμα τους.
Ο πράκτορας μαθαίνει συνεχώς από προηγούμενες αλληλεπιδράσεις και σχόλια χρηστών, προσαρμόζοντας τις απαντήσεις για ακρίβεια και συνάφεια.

Τα πρώτα πειράματα απέδωσαν αύξηση στην ικανοποίηση των συνεργατών κατά 73% σε σύγκριση με προηγούμενα εργαλεία ανταλλαγής μηνυμάτων και τα προϊόντα είναι πλέον διαθέσιμα στο Extranet με αυτόματη απάντηση διαθέσιμη παγκοσμίως και Smart Messenger για όλους τους συνεργάτες με έδρα τις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Νέα Ζηλανδία και την Αυστραλία, καθώς και για όσους έχουν επιλέξει τα αγγλικά ως την προτιμώμενη γλώσσα.

Με το 89% των καταναλωτών να δηλώνουν ότι θέλουν να χρησιμοποιήσουν την Τεχνητή Νοημοσύνη στον μελλοντικό προγραμματισμό ταξιδιών (Global AI Sentiment Report), η Booking.com σημειώνει επίσης σημαντική πρόοδο στον τρόπο με τον οποίο ανταποκρίνεται σε αυτή τη ζήτηση.
Η εταιρεία ενσωματώνει την ΑΙ σε βασικές στιγμές της διαδικασίας κράτησης από άκρο σε άκρο – προσφέροντας πιο έξυπνη υποστήριξη, βασισμένη στα συμφραζόμενα, όταν και όπου χρειάζεται περισσότερο.

  • Άμεση υποστήριξη με το GenAI: Λειτουργώντας ως πρώτο σημείο επαφής για τους ταξιδιώτες, το εργαλείο AI Trip Support προσφέρει καθοδήγηση 24/7 σε βασικά θέματα εξυπηρέτησης πελατών, διευκολύνοντας την εύρεση πληροφοριών σχετικά με ένα κατάλυμα και την γρήγορη και ανεξάρτητη πραγματοποίηση τυχόν αλλαγών στην κράτηση. Για παράδειγμα, ένας ταξιδιώτης με αυτοκίνητο μπορεί να ρωτήσει: «Υπάρχει διαθέσιμος χώρος στάθμευσης στο ξενοδοχείο;» Το εργαλείο στη συνέχεια συλλέγει σχετικές πληροφορίες από το κατάλυμα για να δώσει μια απάντηση σε δευτερόλεπτα, ώστε να μπορεί να προγραμματίσει ανάλογα.
    Για πιο σύνθετες ερωτήσεις, το εργαλείο διευκολύνει την ομαλή παράδοση σε έναν ενημερωμένο εκπρόσωπο εξυπηρέτησης πελατών.
    Η AI Trip Support λειτουργεί στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ολλανδία, την Ιταλία, την Ισπανία, την Αυστραλία, τη Νέα Ζηλανδία και τη Σιγκαπούρη.
  • Έλεγχος ταξιδιού μέσω συνομιλίας: Η Booking.com έχει επίσης εισαγάγει την Υποστήριξη Φωνής AI, η οποία παρέχει φωνητική διαχείριση για τους ταξιδιώτες. Όταν είναι συνδεδεμένοι, οι πελάτες μπορούν να κάνουν ερωτήσεις με δικά τους λόγια (π.χ. “Πρέπει να ακυρώσω την κράτησή μου” ) και το εργαλείο αντλεί τα στοιχεία της κράτησής τους για να παρέχει περαιτέρω βοήθεια.
    Αυτό μειώνει τους χρόνους επίλυσης και αναμονής, διευκολύνοντας τους ταξιδιώτες να διαχειρίζονται το ταξίδι τους. Εάν χρειαστεί, η λειτουργία συνδέεται επίσης με έναν ανθρώπινο παράγοντα, βελτιστοποιώντας την υποστήριξη παρέχοντας στον παράγοντα όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Η Υποστήριξη Φωνής AI είναι προς το παρόν διαθέσιμη σε αγγλόφωνες και γερμανόφωνες τηλεφωνικές γραμμές, ενώ οι δοκιμές βρίσκονται σε εξέλιξη με ιταλικές και ισπανικές τηλεφωνικές γραμμές.
  • Μια πιο ομαλή ενοικίαση αυτοκινήτου: Για να απλοποιηθεί η εμπειρία ενοικίασης αυτοκινήτου – και οι συχνά μακροσκελείς όροι και προϋποθέσεις που τη συνοδεύουν – το AI Rental Helper βοηθά άμεσα να απαντηθούν συνήθεις ερωτήσεις πελατών σχετικά με την κράτηση ενοικίασης.
    Με θέματα όπως μέθοδοι πληρωμής, λίστες ελέγχου παραλαβής, πληροφορίες ασφάλισης και άλλα, το εργαλείο παρέχει βασικές πληροφορίες για μια ομαλή και απλή παραλαβή και παράδοση. Το AI Rental Helper είναι διαθέσιμο σε όλες τις ρυθμίσεις αγγλικής γλώσσας, με σχέδια να επεκταθεί σε χρήστες σε γαλλικές, γερμανικές, ιταλικές, ισπανικές και ολλανδικές γλώσσες αργότερα φέτος.
  • Ενεργοποίηση των σωστών επιλογών: Οι ταξιδιώτες δεν χρειάζεται πλέον να ψάχνουν αμέτρητες επιλογές πτήσεων για να βρουν την καλύτερη προσφορά. Με τις Συνοπτικές Αναζήτησης Πτήσεων με την υποστήριξη της ΑΙ, οι βασικοί συμβιβασμοί, όπως ο τρόπος με τον οποίο ο αριθμός των στάσεων επηρεάζει την τιμή και τον χρόνο ταξιδιού, επισημαίνονται άμεσα σε μια βολική, αυτοματοποιημένη σύνοψη, βελτιστοποιώντας τη διαδικασία αναζήτησης για να διευκολύνουν την επιλογή της σωστής πτήσης.
    Η λειτουργία είναι διαθέσιμη για χρήστες με ρυθμίσεις αγγλικής γλώσσας, με πρόσθετες αγορές και γλώσσες να προστίθενται το 2026.

Όπως δήλωσε ο James Waters, Γενικός Διευθυντής Επιχειρήσεων στην Booking.com “η κυκλοφορία των πρώτων εσωτερικών λύσεων Agentic AI στην αγορά αποτελεί ένα συναρπαστικό ορόσημο και, μαζί με τις τελευταίες καινοτομίες μας στο GenAI, σημειώνουμε βήματα προόδου στην παροχή νέων επιπέδων εξατομίκευσης και μιας ταχύτερης και πιο απρόσκοπτης πλατφόρμας.

Καθώς συνεχίζουμε να αναπτύσσουμε ταξιδιωτικές λύσεις που υποστηρίζονται από την Τεχνητή Νοημοσύνη, η εστίαση μας παραμένει ξεκάθαρα στο να διευκολύνουμε τους πελάτες μας να βιώσουν τον κόσμο και να ενδυναμώσουμε τους συνεργάτες μας, ώστε να μπορούν να επικεντρωθούν στην παροχή αυτών των απίστευτων εμπειριών.”

Αυτά τα εργαλεία αποτελούν μέρος του τρόπου με τον οποίο οι λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης της Booking.com εξελίσσονται από έναν αυτόνομο σχεδιαστή ταξιδιών με ΑΙ σε έναν ενσωματωμένο σύντροφο με τεχνητή νοημοσύνη, στον οποίο οι ταξιδιώτες μπορούν να έχουν πρόσβαση στα πιο σημαντικά στάδια κράτησης τους.