
Σύνταξη tourismtoday.gr
Τα επαγγελματικά ταξίδια το 2026, θα είναι ένα σημαντικό στρατηγικό πλεονέκτημα, ειδικά για τις μεσαίες επιχειρήσεις. Από κόστος που πρέπει να ελαχιστοποιηθεί, μετατρέπονται σε κινητήρια δύναμη για έσοδα, διατήρηση εργαζομένων και οικοδόμηση μιας ισχυρής εταιρικής κουλτούρας.
Αυτό αποκαλύπτει νέα μελέτη συγκριτικής αξιολόγησης απόδοσης επένδυσης (ROI) από την Παγκόσμια Ένωση Επιχειρηματικών Ταξιδιών (GBTA) και την Αμερικανική Εταιρεία Ταξιδιωτικών Συμβούλων (ASTA).
Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν πώς οι επιτυχημένοι οργανισμοί υιοθετούν στρατηγικές που βασίζονται σε δεδομένα και αντικαθιστούν αυτά τα ad hoc ταξίδια. Για να αποδείξουν ότι τα ταξιδιωτικά ευρώ δημιουργούν πολλαπλάσια ή διατηρημένα έσοδα:
- Συνδυάζουν πολλαπλές συναντήσεις σε μία περιοχή σε ένα μόνο ταξίδι.
- Συντονίζουν ταξίδια πωλήσεων γύρω από εμπορικές εκθέσεις.
- Χρησιμοποιούν αναφορές ενσωματωμένες στη διαχείριση σχέσεων πελατών (CRM).

Σχεδιασμός και προσέγγιση διαχείρισης ταξιδιών
Οι εταιρείες στην Αμερική που υιοθετούν μια στρατηγική, καλά διαχειριζόμενη προσέγγιση στα επαγγελματικά ταξίδια τους μπορούν να επιτύχουν έως και 30% υψηλότερα έσοδα από τους ανταγωνιστές τους.
Αυτό αντικατοπτρίζει τη μεγαλύτερη ζήτηση για επαγγελματικά ταξίδια και συνδέεται με ισχυρότερη ROI και επιχειρηματικά αποτελέσματα. Η πειθαρχημένη, βασισμένη σε δεδομένα διαχείριση ταξιδιών αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα των εταιρειών που είναι προσανατολισμένες στην ανάπτυξη.

Μέγεθος επιχείρησης
- Οι οργανισμοί με περισσότερους από 1.000 υπαλλήλους (που αντιπροσωπεύουν συνολικούς προϋπολογισμούς για ταξίδια και ψυχαγωγία (T&E) περίπου 2,4 εκατομμυρίων δολαρίων κατά μέσο όρο) επωφελούνται από οικονομίες κλίμακας, με αποτέλεσμα χαμηλότερο κόστος ανά υπάλληλο.
- Οι επιχειρήσεις με λιγότερους από 100 υπαλλήλους δαπανούν συνολικά λιγότερα, αλλά αντιμετωπίζουν υψηλότερο κόστος μετακίνησης ανά υπάλληλο, γεγονός που αντανακλά ένα βαρύτερο σχετικό βάρος και μια ισχυρότερη εξάρτηση από τα ταξίδια ως μοχλό ανάπτυξης.
Διακύμανση των δαπανών
- Οι τομείς με υψηλή δραστηριότητα στον τομέα -όπως οι υπηρεσίες κοινής ωφέλειας (8.600 δολάρια ανά εργαζόμενο), η υγειονομική περίθαλψη (6.800 δολάρια) και η δημόσια διοίκηση (4.700 δολάρια)- εμφανίζουν τη μεγαλύτερη δαπάνη ανά εργαζόμενο.
- Οι κλάδοι με περισσότερο εργατικό δυναμικό που συνδέεται με την τοποθεσία, όπως οι υπηρεσίες εστίασης και η εκπαίδευση, δαπανούν τα λιγότερα.

Τι πρέπει να λάβουν υπ’ όψιν οι ηγέτες του κλάδου
- Μία αύξηση 1% στο προσωπικό αντιστοιχεί σε άνοδο περίπου 1,1% στις δαπάνες ταξιδιού. Κάθε επιπλέον 1% στις τοποθεσίες της εταιρείας προσθέτει περίπου 0,08% στις συνολικές δαπάνες.
- Οι τομείς έντασης κεφαλαίου (π.χ. ενέργεια, μεταποίηση) δαπανούν περίπου 34% περισσότερα για ταξίδια, ενώ οι βιομηχανίες έντασης εργασίας δαπανούν περίπου 27% λιγότερα.
- Οι εταιρείες διαχείρισης (TMC) δαπανούν υψηλότερο ποσοστό εσόδων σε ταξίδια (0,76%) σε σύγκριση με τον μέσο όρο του κλάδου (0,65%). Αυτό, αντανακλά την υψηλότερη ένταση ταξιδιών και μια πιο δομημένη διαχείριση.

Οι τάσεις
- Υβριδική επικοινωνία: Η πλήρης ψηφιακή μετάβαση ή η αυστηρά δια ζώσης προσέγγιση δεν είναι ο βέλτιστος τρόπος για να προχωρήσουμε. Οι πιο αποτελεσματικές ομάδες υιοθετούν μια προσέγγιση «υβριδικής προτεραιότητας»: το βίντεο χρησιμοποιείται για την τήρηση της ευθυγράμμισης και την παροχή ενημερώσεων, ενώ οι δια ζώσης συναντήσεις πραγματοποιούνται για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης και τη λήψη σημαντικών αποφάσεων.
Για παράδειγμα, δύο εικονικές προπαρασκευαστικές συνεδρίες, στη συνέχεια ένα στοχευμένο εργαστήριο με φυσική παρουσία και στη συνέχεια εικονική παρακολούθηση και κλείσιμο. Το σπουδαίο; Μπορεί να μειώσει τον όγκο ταξιδιών περίπου 30-50% και ταυτόχρονα να βελτιώσει την ποιότητα της σχέσης.
Οι TMC και οι ομάδες εσωτερικής κινητικότητας αρχίζουν να προσφέρουν εργαλεία που μπορούν να προτείνουν αυτόματα το βέλτιστο μείγμα. Ομαδοποιούν γεωγραφικά τα ραντεβού δίνοντας συγκρίσεις CO₂ και κόστους για υβριδικά έναντι παραδοσιακών δρομολογίων. - Ριζοσπαστική ευελιξία ως πρότυπο: Η αλλαγή είναι συνεχής. Τα έργα τροποποιούνται, οι προϋπολογισμοί προσαρμόζονται και εμφανίζονται επείγουσες ευκαιρίες. Οι μέρες των άκαμπτων εταιρικών τιμών και των υψηλών τελών αλλαγής αρχίζουν να φαίνονται απαρχαιωμένες το 2026.
Αντ’ αυτού, βλέπουμε πλατφόρμες κρατήσεων που συνδυάζουν ενημερωμένες τιμές αγοράς, δωρεάν ή χαμηλό κόστος για εκ νέου κράτηση (έως και 24 ώρες πριν) και πιστώσεις αντί για τις οριστικές ακυρώσεις.
Οι εταιρείες μεσαίας αγοράς φαίνεται να υιοθετούν «δυναμικούς ταξιδιωτικούς προϋπολογισμούς» που μπορούν να ανακατανεμηθούν σε πραγματικό χρόνο, απαιτούνται ελάχιστες εγκρίσεις.
Οι επαγγελματίες ταξιδιώτες το εκτιμούν (λιγότερο άγχος), το ίδιο και τα οικονομικά (προβλέψιμες δαπάνες), ενώ διατηρεί την εταιρεία προσαρμόσιμη στις ταχέως μεταβαλλόμενες αγορές. - Η τεχνητή νοημοσύνη χειρίζεται τη ρουτίνα: Μέχρι το 2026, η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) θα χειρίζεται περίπου το 80% των συνήθων ταξιδιωτικών εργασιών, ελέγχους πολιτικής, εξατομικευμένες προτάσεις ξενοδοχείων με βάση τις προηγούμενες διαμονές σας και τα προνόμια επιβράβευσης, ειδοποιήσεις για βίζα, αυτοματοποιημένες υποβολές εξόδων. Ωστόσο, όταν τα πράγματα δυσκολεύουν, όπως προβλήματα λόγω ηφαιστειακής τέφρας, χαμένες ανταποκρίσεις, περίπλοκες καταστάσεις με βίζα ή κάποιος VIP που χρειάζεται απλώς να μιλήσει με ένα πραγματικό άτομο, οι έμπειροι ταξιδιωτικοί σύμβουλοι παραμένουν απαραίτητοι.
Το σωστό μίγμα περιλαμβάνει «υψηλή τεχνολογία + σχολαστική προσέγγιση». Η ΑΙ χειρίζεται το προβλέψιμο 95% γρήγορα και με εξατομικευμένο τρόπο. Το πιο δύσκολο 5% που πραγματικά έχει σημασία δρομολογείται σε έμπειρους εκπροσώπους που μπορούν να λύσουν προβλήματα σε λίγα λεπτά. - Τα βιώσιμα ταξίδια μετατοπίζονται: Τώρα που η Οδηγία Αναφοράς Εταιρικής Βιωσιμότητας (CSRD) της ΕΕ είναι πλήρως ενεργή, όλες τις έμμεσες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου που συμβαίνουν στην αλυσίδα αξίας μιας εταιρείας (Scope 3) από τα επαγγελματικά ταξίδια ελέγχονται στενότερα από ποτέ.
Οι εταιρείες του 2026 διαπιστώνουν ότι η παρακολούθηση και η μείωση των εκπομπών CO₂ δεν είναι πλέον απλώς μια κίνηση δημοσίων σχέσεων. Είναι ένα ζήτημα συμμόρφωσης και κάτι που σας διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό. Αυτή είναι μια από τις τάσεις στα εταιρικά ταξίδια για το επόμενο έτος.
Όσες έχουν πρωτοποριακό προσανατολισμό θέτουν στόχους εκπομπών με βάση την επιστήμη. Επιλέγουν το τρένο αντί για μικρότερες πτήσεις, ξενοδοχεία γνωστά για τη βιωσιμότητα και αγοράζουν υψηλής ποιότητας αντισταθμιστικά οφέλη.
Όλο και περισσότερο, οι ταξιδιωτικές πλατφόρμες δείχνουν «πράσινες βαθμολογίες» δίπλα στις τιμές και οι εργαζόμενοι κρίνουν τους εργοδότες με βάση τη δέσμευση τους για βιώσιμα ταξίδια. Οι εταιρείες που δίνουν προτεραιότητα στη βιωσιμότητα στις ταξιδιωτικές τους πρακτικές από την αρχή τείνουν να προσελκύουν τόσο κορυφαία ταλέντα όσο και μια πιστή πελατειακή βάση.























