Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι ταξιδιώτες παραμένουν σταθεροί στα χρονικά διαστήματα για κρατήσεις σε αποδράσεις το 2026, όπως αποκαλύπτει η Skyscanner.
Η πλειονότητα των αγορών συνεχίζει να πραγματοποιείται εντός 90 ημερών από την αναχώρηση. Το χρονικό διάστημα των 30-90 ημερών αναδεικνύεται ως το βασικό σημείο κράτησης.

Ωστόσο, οι περιφερειακές συμπεριφορές ποικίλλουν σημαντικά. Οι ταξιδιώτες από Ινδία και στις περιοχές MENA τείνουν να κάνουν κρατήσεις πολύ αργότερα από τον παγκόσμιο μέσο όρο.

  • Στην Ινδία, το 30% των ταξιδιών κρατούνται λιγότερο από μία εβδομάδα νωρίτερα, με τη MENA να ακολουθεί από κοντά με 24%.
  • Οι μεγαλύτεροι χρόνοι παράδοσης παραμένουν λιγότερο συνηθισμένοι σε αυτές τις περιοχές. Κρατήσεις περισσότερες από 90 ημέρες νωρίτερα, κάνουν οι Ινδοί (8%) και οι τουρίστες από Μέση Ανατολή και Βόρεια Αφρική (13%), σε σύγκριση με 25%+ σε άλλες περιοχές

Αυτό υπογραμμίζει μια βασική αντίθεση. Ενώ η παγκόσμια συμπεριφορά έχει ομαλοποιηθεί, οι καθυστερημένες κρατήσεις παραμένουν ένα ξεχωριστό χαρακτηριστικό σε συγκεκριμένες αγορές.

Παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή προορισμού

  • Κόστος πτήσης 58%
  • Κόστος διαμονής 57%
  • Κόστος φαγητού-ποτού 37%
  • Κόστος σε αξιοθέατα 33%

Πηγές έμπνευσης για ταξίδια

Οι ταξιδιώτες στρέφονται σε ένα μείγμα ψηφιακών εργαλείων και συστάσεων από φίλους και συγγενείς, για να αποφασίσουν πού θα πάνε.

Το 51% χρησιμοποιεί την αναζήτηση «Παντού» της πλατφόρμας, για να αντλήσει ιδέες για το επόμενο ταξίδι του.
Τα social media αποτελούν επίσης κυρίαρχη πηγή έμπνευσης. Το 46% να αναφέρει το YouTube, το 38% το Instagram και το 28% το Facebook μεταξύ των κορυφαίων επιρροών.
Πέρα από την ψηφιακή τεχνολογία, η διαφήμιση από στόμα σε στόμα (37%) και τα διαδικτυακά μέσα (29%) συνεχίζουν να παίζουν σημαντικό ρόλο.

Η υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης αυξάνεται

Η εμπιστοσύνη των ταξιδιωτών στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) για τον προγραμματισμό και τις κρατήσεις αυξάνεται.
Το 54% αισθάνεται σίγουρο για τη χρήση της το 2026, από 47% πέρυσι.

Πού χρησιμοποιούν οι ταξιδιώτες την ΑΙ

  • Έρευνα προορισμού 38%
  • Δημιουργία δρομολογίου 33%
  • Σύγκριση πτήσεων ή ξενοδοχείων 32%
  • Έμπνευση προορισμού 32%

Η αυτοπεποίθηση είναι ιδιαίτερα ισχυρή μεταξύ των νεότερων δημογραφικών ομάδων. Οι τουρίστες της Gen Ζ (70%) και οι Millennials (66%) αισθάνονται σίγουροι χρησιμοποιώντας την ΑΙ για τον προγραμματισμό ταξιδιών.

Ταξιδιώτες και υψηλότερα επίπεδα εμπιστοσύνης ΑΙ ανά αγορά

  • Ινδία 86%
  • Βραζιλία 81%
  • Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα 81%
  • Σαουδική Αραβία 80%
  • Σιγκαπούρη 63%

Αντίθετα, η υιοθέτηση παραμένει χαμηλότερη στην Ιαπωνία (22%), τη Γαλλία (19%) και την Αυστραλία (17%).

Παρά την αυξανόμενη υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης, η προθυμία των ταξιδιωτών να την χρησιμοποιούν, εξακολουθεί να εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την εμπιστοσύνη.
Οι βασικές ανησυχίες τους περιλαμβάνουν την ακρίβεια πληροφοριών, τον συντριπτικό όγκο επιλογών και το κατά πόσον οι συστάσεις είναι σχετικές και ουσιαστικές.