
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Καθώς ο νότος της Γηραιάς Ηπείρου ζει ένα ακόμη καλοκαίρι με υψηλές θερμοκρασίες, ολοένα και περισσότεροι τουρίστες κατευθύνονται προς Βόρεια Ευρώπη.
Από τα φιόρδ της Νορβηγίας μέχρι τις λίμνες της Φινλανδίας και τις πόλεις της Σουηδίας που είναι εύκολα προσβάσιμες για περπάτημα, οι σκανδιναβικές χώρες γίνονται γρήγορα τα νέα hotspots του καλοκαιριού, εγκαινιάζοντας την εποχή της ψύξης.
Οι παραθεριστές, αναζητούν πιο δροσερό καιρό, παρθένα φύση και βιώσιμες ταξιδιωτικές εμπειρίες σε Νορβηγία, Σουηδία, Φινλανδία και Δανία.
Η Data Appeal Company και η Mabrian -πλατφόρμες τουριστικής πληροφόρησης μέρος του ομίλου Almawave- έχουν καταγράψει σημαντική άνοδο της ζήτησης σε προορισμούς της Βόρειας Ευρώπης και φέτος.
Ενώ η Μεσόγειος συνεχίζει να προσελκύει εκατομμύρια επισκέπτες, η αντίληψη για το κλίμα οδηγεί ολοένα και περισσότερο σε νέες επιλογές προορισμών, ιδίως μεταξύ των ταξιδιωτών από τη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ.
Καθώς οι παγκόσμιες θερμοκρασίες συνεχίζουν να αυξάνονται, ο συνδυασμός άνεσης, φύσης και συνειδητών ταξιδιών στη Βόρεια Ευρώπη την τοποθετεί ως έναν από τους πιο ανθεκτικούς και ελκυστικούς καλοκαιρινούς προορισμούς για τα επόμενα χρόνια.

Φύση, κλίμα και μια μετατόπιση στις προσδοκίες
Η Νορβηγία ηγείται της αύξησης των ταξιδιωτικών προθέσεων για την καλοκαιρινή περίοδο μεταξύ των σκανδιναβικών χωρών που αναλύθηκαν, με έντονο ενδιαφέρον από το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ισπανία, τη Γερμανία, τη Δανία και την Ιταλία.
Ενώ δεν έχει επιβεβαιωθεί άμεση αιτιώδης συνάφεια, ο χρόνος αυτής της μετατόπισης συμπίπτει με τις καλοκαιρινές θερμοκρασίες ρεκόρ σε όλη τη Νότια Ευρώπη.
Στην πραγματικότητα, ορισμένες από αυτές τις αγορές προέλευσης δείχνουν μεγαλύτερη ευαισθησία στις ακραίες καιρικές συνθήκες, οι οποίες μπορούν να επηρεάσουν τις ταξιδιωτικές αποφάσεις και τις προτιμήσεις.
Ο Δείκτης Αντίληψης Κλίματος (PCI) της Mabrian υποδηλώνει ότι οι τουρίστες γίνονται πιο ευαίσθητοι σε ακραία καιρικά φαινόμενα.
Σε αντίθεση με χώρες όπως η Ισπανία και η Ιταλία, όπου οι καύσωνες γίνονται ο κανόνας, το ηπιότερο κλίμα της Βόρειας Ευρώπης θεωρείται ολοένα και περισσότερο ως καταφύγιο, ειδικά μεταξύ των ζευγαριών, τα οποία αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 44% των ταξιδιωτών στη Νορβηγία το 2024.
«Οι προσδοκίες και τα κίνητρα των ταξιδιωτών εξελίσσονται, δήλωσε ο Carlos Cendra, Διευθυντής Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας της Mabrian.
Η εποχιακή άνεση, η φύση και η ευεξία αναδεικνύονται ως βασικοί παράγοντες ταξιδιών μεταξύ των μεγάλων αγορών. Αυτό αφορά ιδιαίτερα ταξιδιώτες που συνήθως προτιμούν προορισμούς με ζεστό καιρό, αλλά τώρα αναζητούν εναλλακτικές λύσεις με ηπιότερα κλίματα».

Τα ταξίδια με επίκεντρο τη φύση επαναπροσδιορίζουν την ελκυστικότητα του Βορρά
Τα ταξίδια με επίκεντρο τη φύση, η βιωσιμότητα και οι σύγχρονες υποδομές επαναπροσδιορίζουν την ελκυστικότητα της Βόρειας Ευρώπης.
Αυτοί οι προορισμοί βλέπουν μια άνοδο στον ενεργό και υπαίθριο τουρισμό, κάτι που προηγουμένως ήταν πιο χαρακτηριστικό των ενδιάμεσων περιόδων στα αστικά κέντρα.
Η πεζοπορία, η ποδηλασία και οι παραλίμνιες αποδράσεις γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλείς, προσελκύοντας όχι μόνο ζευγάρια αλλά και οικογένειες και μοναχικούς ταξιδιώτες που αναζητούν καθηλωτικές, οικολογικές εμπειρίες.
- Μια μεγάλης κλίμακας ανάλυση διαδικτυακών κριτικών των τελευταίων 12 μηνών, που διεξήχθη χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα D/AI Destinations, αποκαλύπτει πόσο ισχυρό είναι το κίνητρο για ταξίδια στη φύση σε αυτές τις περιοχές, επισημαίνοντας μοτίβα που είναι κοινά και στις τρεις χώρες.
- Ο τομέας των αξιοθέατων -που καλύπτει τα πάντα, από μουσεία και εκκλησίες μέχρι γραφικά σημεία θέας, πάρκα και βοτανικούς κήπους- παρουσιάζει απίστευτα θετική βαθμολογία συναισθήματος (90 στα 100).
 Τα αξιοθέατα εξωτερικού χώρου και αυτά που επικεντρώνονται στη φύση ξεχωρίζουν για τον αριθμό των σχολίων, μεταξύ 16 και 26% των συνολικών κριτικών.
- Σε όλη τη Νορβηγία, τη Σουηδία και τη Φινλανδία, δύο πτυχές ξεχωρίζουν σταθερά με τις υψηλότερες βαθμολογίες συναισθήματος. Αυτές είναι η θέση και η ατμόσφαιρα -η ομορφιά του περιβάλλοντος χώρου, η θέα και η συνολική εμπειρία σε μουσεία, πάρκα και άλλα- ενώ η προσβασιμότητα, η οργάνωση και το κόστος αναδεικνύονται ως θέματα ήπιας ανησυχίας.
- Οι τρεις κύριοι παράγοντες – φύση, πολιτισμός και ενεργός τουρισμός – αντιπροσώπευαν μεταξύ 68% και άνω του 76% των ταξιδιωτικών κινήτρων στις χώρες που αναλύθηκαν, επιβεβαιώνοντας τον κυρίαρχο ρόλο τους.
- Ταυτόχρονα, οι εμπειρίες ευεξίας και γαστρονομίας είναι ανοδικοί παράγοντες.

Επιλεκτική ανάπτυξη έναντι του μαζικού τουρισμού
Παρά την αυξανόμενη ζήτηση, η αεροπορική χωρητικότητα προς τις σκανδιναβικές χώρες δεν έχει αυξηθεί με τον ίδιο ρυθμό. Αυτό μπορεί να οφείλεται εν μέρει στην οικονομική αβεβαιότητα, τον πληθωρισμό και το υψηλό κόστος ταξιδιού στην περιοχή.
Ωστόσο, αντανακλά σκόπιμες πολιτικές επιλογές. Οι προορισμοί στη Σκανδιναβία δεν στοχεύουν σε ανάπτυξη με βάση τον όγκο. Αντίθετα, οι τουριστικές τους στρατηγικές δίνουν προτεραιότητα στη βιωσιμότητα και την ποιότητα έναντι της ποσότητας.
«Αντί να επιδιώκουν την ανάπτυξη του μαζικού τουρισμού, αυτές οι σκανδιναβικές χώρες πρωτοπορούν σε ένα νέο παράδειγμα, που δίνει προτεραιότητα στη βιώσιμη ανάπτυξη και στοχεύει στη δημιουργία μιας αρμονικής εμπειρίας τόσο για τους κατοίκους όσο και για τους επισκέπτες, δήλωσε ο Mirko Lalli, Διευθύνων Σύμβουλος και ιδρυτής της Data Appeal Company.
Αυτό το μακροπρόθεσμο όραμα όχι μόνο προστατεύει τις τοπικές κοινότητες, αλλά και ενισχύει την ποιότητα και την αυθεντικότητα της εμπειρίας των επισκεπτών, αποδεικνύοντας μια επιτυχημένη και πρωτοποριακή προσέγγιση».
 
			 
		

























