Σύνταξη: tourismtoday.gr

Τα social media είναι γνωστό πως έχουν αλλάξει για πάντα τις συνήθειες κράτησης των ταξιδιωτών, προσθέτοντας νέες πηγές έμπνευσης, όπως μεταξύ άλλων οι influencers.
Ωστόσο μια νέα εποχή ανατέλλει στο μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Πρόκειται για τα interest media, σύμφωνα με τον Gary Vaynerchuk, πρόεδρο της VaynerX και διευθύνων σύμβουλο της VaynerMedia.

«Ο μετασχηματισμός των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχει ολοκληρωθεί. Πιστεύω πραγματικά ότι ο όρος «μέσα κοινωνικής δικτύωσης» ίσως χρειαστεί να τροποποιηθεί. Βρισκόμαστε πλέον στην εποχή των μέσων ενημέρωσης που βασίζονται στο ενδιαφέρον», επισημαίνει.

Οι ειδικοί της ταξιδιωτικής βιομηχανίας που έχουν ενσωματώσει σε μεγάλο βαθμό τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στις επιχειρήσεις τους συμφωνούν.

Σύμφωνα με τον Tim Morgan, διευθύνων σύμβουλο της νεοσύστατης επιχείρησης στον τομέα των ταξιδιών Jerne τα interest media είναι μια στρατηγική ώθησης, ενώ τα social media είναι μια στρατηγική έλξης.

Οπως εξηγεί, «η διαφορά στα interest media από άλλες στρατηγικές προώθησης είναι ότι η επωνυμία δεν έχει κανέναν έλεγχο στους αλγόριθμους κάθε πλατφόρμας.
Αυτό μπορεί να είναι καλό όταν ο αλγόριθμος προωθεί θετικό περιεχόμενο επωνυμίας, ωστόσο μπορεί επίσης να είναι και το αντίθετο.»

Η προέλευση των interest media

Οι ηγέτες του κλάδου δήλωσαν ότι η εποχή interest media ξεκίνησε παράλληλα με το TikTok.

«Έχουμε περάσει από το να έχουμε ένα κοινωνικό δίκτυο όπου αλληλεπιδρούμε με αναρτήσεις από φίλους στο τώρα και όταν ο αλγόριθμος εντοπίσει τι σας αρέσει και τι σας ενδιαφέρει, τότε προφανώς αρχίζετε να εμβαθύνετε σε αυτό», δήλωσε ο Travis Pittman, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της TourRadar, η οποία πρόσφατα λάνσαρε τη λειτουργία Moments, επιτρέποντας στους χρήστες να κάνουν κρατήσεις από βίντεο και φωτογραφίες.

Και αυτό έχει αλλάξει το περιεχόμενο στο τι είναι επιτυχημένο όσον αφορά την εμβέλεια, τόσο για τα άτομα όσο και για τις επωνυμίες.

«Στο TikTok, ένας νέος χρήστης με ελάχιστους ακολούθους μπορεί να δημοσιεύσει ένα βίντεο και να λάβει 1 εκατομμύριο προβολές εάν το περιεχόμενο έχει απήχηση, επισημαίνει ο Konrad Waliszewski, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της @Hotel.

Και ενώ το Instagram αρχίζει να δίνει προτεραιότητα στο ενδιαφέρον περιεχόμενο, η πλατφόρμα συνεχίζει να δίνει μεγαλύτερη σημασία στο κοινό ενός χρήστη, δηλαδή στους ακολούθους του.»

Από την άλλη πλευρά ο Tim Morgan και ο Aizaz Sheikh, επικεφαλής περιεχομένου για την TourRadar δεν πιστεύουν ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που βασίζονται στην κοινότητα έχουν πεθάνει.
Εκτιμούν όμως ότι τα ατομικά ενδιαφέροντα τραβούν περισσότερη προσοχή από τις απλές κοινωνικές συνδέσεις, αφού είναι «ο τρόπος με τον οποίο περνάμε χρόνο μαζί».

«Αυτό είναι το μέλλον, γιατί δεν αρέσουν σε όλους όσα κάνουν οι φίλοι τους στα social media, αλλά προτιμούν για παράδειγμα τα solo ταξίδια, η ορεινή ποδηλασία ή η ιστιοπλοΐα», είπε ο Travis Pittman.

Ο ίδιος εκτιμά ότι αυτό θα εξισορροπήσει το πεδίο για τους μικρότερους δημιουργούς που κάνουν καταπληκτική δουλειά, αλλά δεν είναι σε θέση να επενδύσουν τεράστια ποσά στο περιεχόμενό τους.

Πώς μπορούν οι ταξιδιωτικές εταιρείες να αξιοποιήσουν την ευκαιρία

Ενώ οι ακόλουθοι αποτελούσαν στο παρελθόν δείκτη επιτυχίας για τους λογαριασμούς Instagram και άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, δεν αποτελούν πλέον το μέτρο του θριάμβου, σύμφωνα με τον Gary Vaynerchuk.

Οπως είπε οι προβολές έχουν τη μεγαλύτερη σημασία αυτή τη στιγμή, επειδή δείχνουν ποιον απευθύνεται η μάρκα ή ο δημιουργός.

«Παλιότερα, δημιουργούσες ακολούθους και αυτοί οι ακόλουθοι σου έφερναν προβολές, είπε. Τώρα είναι το αντίστροφο. Αποκτάς τις προβολές και αν το περιεχόμενο τους βρίσκει απήχηση, τότε σε ακολουθούν.

«Με το σωστό hashtag ή το σωστό περιεχόμενο που απλώς έχει απήχηση, ο αλγόριθμος θα συνεχίσει να το προωθεί σε νέο κοινό», τονίζει ο Travis Pittman.

Το σημαντικό για τον Konrad Waliszewski είναι «να γνωρίζουν οι ταξιδιωτικές εταιρείες ακριβώς ποιον προσπαθούν να προσεγγίσουν και να δημοσιεύουν περιεχόμενο που πιστεύουν ότι ταιριάζει στο κοινό-στόχο τους.
Δημιουργήστε κάτι που σας κάνει να θέλετε να το αποθηκεύσετε ή να το μοιραστείτε ή να το σχολιάσετε».

Ολοι εκτιμούν ότι «πλατφόρμες όπως το Instagram, το TikTok κ.λπ. θα συνεχίσουν να προσαρμόζουν τους αλγόριθμούς τους για να προβάλλουν αυτό που θεωρούν μέσα ενδιαφέροντος.
Οι επωνυμίες πρέπει να θυμούνται ότι δεν ελέγχουν τους αλγόριθμους όπως ακριβώς δεν θα μπορούσαν ποτέ να προβλέψουν ένα viral βίντεο.

Συνιστούν πως ο καλύτερος τρόπος για να εκμεταλλευτεί μια μάρκα την εποχή τωνi nterest media είναι να βεβαιωθεί ότι τόσο το δικό της περιεχόμενο όσο και αυτό που δημιουργείται από συνεργάτες ταιριάζουν -από άποψη ποιότητας- στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Όσον αφορά τους δημιουργούς, επισημαίνουν πως το καλό για τις επωνυμίες είναι ότι οι άνθρωποι εμπιστεύονται πρώτα τους ανθρώπους και μετά τους αλγόριθμους.

Πού πηγαίνουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από εδώ και πέρα

Οι ειδικοί πιστεύουν ότι τα social media γίνονται όλο και πιο ισχυρά και πιο επίκαιρα, ιδιαίτερα σε αυτό το νέο κεφάλαιο.
Ωστόσο, κανείς δεν θέλει να διαβάσει ένα σωρό μπλε συνδέσμους και μετά ένα σωρό άρθρα. Οι άνθρωποι θέλουν να δουν βίντεο, εδώ είναι που στρέφεται όλη η προσοχή.

Οπως εκτιμά ο David Armstrong, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της HolidayPirates τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γίνονται όλο και πιο σημαντικά.
«Νομίζω ότι όποιος έχει πολύ καλό περιεχόμενο, σίγουρα δεν θα είναι από την πλευρά των ηττημένων», είπε χαρακτηριστικά, αναφερόμενος στις πρόσφατες αλλαγές της Google που θα ενσωματώσουν περιεχόμενο Instagram στα αποτελέσματα αναζήτησης.

«Τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα που υπάρχουν σήμερα χρησιμοποιούν επίσης το Instagram για τη συλλογή πληροφοριών. Επομένως, όποιος έχει δημιουργήσει πολύ περιεχόμενο σe Instagram και έχει μια θέση επιρροής ως brand εκεί, θα βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση».

H ταξιδιωτική βιομηχανία καλείται να προσαρμοστεί στο καινούργιο τοπίο, αφού εκεί στρέφεται όλη η προσοχή και το εμπόριο.