Μία από τις πιο πολυσύχναστες σιδηροδρομικές γραμμές της Γερμανίας θα αναστείλει πλήρως τη λειτουργία της για πέντε μήνες το 2026, καθώς η Deutsche Bahn προχωρά σε εκτεταμένο έργο ανακαίνισης ύψους 800 εκατ. ευρώ.

Η διακοπή θα επηρεάσει τόσο τα τοπικά όσο και τα διεθνή δρομολόγια που διέρχονται από τη Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία, προκαλώντας σημαντικές αναταράξεις στις μετακινήσεις.

 

Πεντάμηνη διακοπή και εκτροπές δρομολογίων

Το έργο, που αφορά το τμήμα Κολωνία–Χάγκεν μήκους 80 χιλιομέτρων και 12 σταθμούς, θα ξεκινήσει στις 6 Φεβρουαρίου 2026 και θα ολοκληρωθεί στις 10 Ιουλίου 2026.

Η Deutsche Bahn ανακοίνωσε ότι η γραμμή θα παραμείνει πλήρως κλειστή σε τρεις περιόδους, συνολικής διάρκειας οκτώ εβδομάδων — 6–20 Φεβρουαρίου, 20 Μαρτίου–3 Απριλίου και 15 Μαΐου–12 Ιουνίου.

Κατά τη διάρκεια των διακοπών, θα λειτουργούν λεωφορειακές συνδέσεις αντικατάστασης, ενώ τα δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων (Intercity και ICE) θα εκτρέπονται μέσω Ντίσελντορφ και Έσσης ή θα ακυρώνονται στο τμήμα αυτό.

Η ταχεία σύνδεση ICE Sprinter μεταξύ Κολωνίας και Βερολίνου θα ανασταλεί καθ’ όλη τη διάρκεια των εργασιών, ενώ ο χρόνος ταξιδιού μεταξύ των δύο πόλεων θα αυξηθεί κατά 20–30 λεπτά.

 

Αναβαθμίσεις σταθμών και υποδομών

Οι εργασίες θα περιλαμβάνουν την ανακατασκευή 80 χλμ. γραμμών, την αντικατάσταση 28 αλλαγών τροχιάς και την αναβάθμιση 30 χλμ. ηλεκτροφόρων καλωδίων.

Δώδεκα σταθμοί θα εκσυγχρονιστούν με νέες στέγες στις αποβάθρες, ανανεωμένα πληροφοριακά συστήματα και πρόσβαση για άτομα με αναπηρία.

Στην περιοχή της Κολωνίας, θα αντικατασταθούν 5,6 χιλιόμετρα γραμμών, θα εγκατασταθούν δύο νέες αλλαγές και ένα σύστημα τραπεζοειδούς διασταύρωσης για ταχύτερες προσπεράσεις και μείωση καθυστερήσεων.

Μακροπρόθεσμος στόχος: αξιοπιστία και βιωσιμότητα

Ο επικεφαλής του έργου, Άρνο Γιέγκερ, δήλωσε ότι η ανακαίνιση αποτελεί «τεράστια πρόκληση» λόγω της πυκνής αστικής ανάπτυξης και των περιορισμένων προσβάσεων στις γραμμές, αλλά θα προσφέρει σημαντικά οφέλη αξιοπιστίας για τα επόμενα χρόνια.

Η Deutsche Bahn εφαρμόζει πλέον τη νέα στρατηγική «ολικής ανακαίνισης και προσωρινού κλεισίματος», αντί για επιμέρους επιδιορθώσεις, ώστε να μειωθούν οι χρόνιες καθυστερήσεις και τα επαναλαμβανόμενα έργα.

Η επένδυση εντάσσεται στο πανεθνικό πρόγραμμα εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου, με στόχο την ενίσχυση της ασφάλειας, τη μείωση των εκπομπών και τη βελτίωση της εμπειρίας των επιβατών.

 

Επιπτώσεις στις συνδέσεις με την Ευρώπη

Η γραμμή Κολωνίας–Χάγκεν αποτελεί κομβικό άξονα του γερμανικού και ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού δικτύου, συνδέοντας τα βιομηχανικά κέντρα του Ρουρ με διεθνείς διαδρομές προς την Ολλανδία, το Βέλγιο και τη Νότια Ευρώπη.

Η προσωρινή διακοπή εκτιμάται ότι θα έχει σημαντικές επιπτώσεις στα διασυνοριακά ταξίδια, συμπεριλαμβανομένων και των επιβατών που ταξιδεύουν προς την Ελλάδα μέσω Ιταλίας ή Κεντρικής Ευρώπης.

Με την ολοκλήρωση του έργου τον Ιούλιο του 2026, η γραμμή θα διαθέτει πιο γρήγορα και ασφαλή δρομολόγια, συμβάλλοντας στη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού δικτύου.