
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Ο υπεύθυνος τουρισμός δεν είναι πλέον εξειδικευμένος, αλλά είναι μη διαπραγματεύσιμος και αποτελεί τη νέα παγκόσμια κανονικότητα.
Αυτό αποκαλύπτει σχετική έρευνα σε επτά χώρες για τον αντίκτυπο του, που παρουσιάστηκε από την Αρχή Τουρισμού της Αρούμπα (ATA).
- Για την συντριπτική πλειονότητα (96%) των παγκόσμιων ταξιδιωτών ο υπεύθυνος τουρισμός είναι σημαντικός.
- Το 73% θέλει να μάθει πώς να έχει θετικό αντίκτυπο.
Οι τουρίστες σήμερα περιμένουν από τα ταξίδια τους να κάνουν περισσότερα από το να αποφεύγουν να προκαλούν ζημιές. Θέλουν να προσφέρουν αναβαθμίζοντας αισθητά τους τόπους, να προστατεύσουν τη φύση και να συνδεθούν ουσιαστικά με την τοπική κουλτούρα.
- Η φυσική ομορφιά μετράει: Το 66% δίνει προτεραιότητα σε προορισμούς με φυσικό περιβάλλον και τοπία.
- Υποστήριξη τοπικής αγοράς: Το 65% επιλέγει τις επιχειρήσεις στον προορισμό.
- Εμβύθιση στην κουλτούρα: Το 59% εκτιμά τις αυθεντικές εμπειρίες που τους συνδέουν με τα τοπικά ήθη και έθιμα.
- Πολυτέλεια με αντίκτυπο: Για το 34% των luxury ταξιδιωτών, η δημιουργία θετικού αντίκτυπου ορίζει την πολυτέλεια σήμερα.
Η Αρούμπα, αναλαμβάνει δράση
Με βάση τις παραπάνω τάσεις, η ATA εργάζεται για να επαναπροσδιορίσει τα ταξίδια συνδυάζοντας τη βιωσιμότητα με τον πολιτισμό και την κοινότητα με τις αυθεντικές εμπειρίες.
Καλεί τους επισκέπτες να «θεωρούν τους εαυτούς τους όχι μόνο τουρίστες ή ταξιδιώτες, αλλά και φιλοξενούμενους» του νησιού.
Η ATA έχει συντάξει οδηγίες για τους επισκέπτες όπως μεταξύ άλλων, η προτροπή να λάβουν υπόψη το αποτύπωμα τους ενώ βρίσκονται στο νησί, να υιοθετήσουν ρυθμό slow travel και να ταξιδεύουν με σύνεση.
Με μια νέα διαφημιστική καμπάνια επιχειρεί να ανατρέψει το σενάριο του παραδοσιακού μοντέλου, καθορίζοντας τον τουρισμό όχι ως συναλλαγή, αλλά ως αμοιβαία σχέση.
Αυτό το καλοκαίρι, το ηλιόλουστο νησί της Καραϊβικής ξεκίνησε επίσης μια πρωτοβουλία ενθαρρύνοντας τους ταξιδιώτες να συμμετάσχουν στα προγράμματα εθελοντισμού του Aruba VTO.