Σύνταξη: tourismtoday.gr

Τις αξιοσημείωτες ταξιδιωτικές τάσεις, αποκαλύπτει η τελευταία έκθεση «Πορτρέτο Ευρωπαίων ταξιδιωτών» του MMGY σε Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία και Ισπανία.

  • Η ζήτηση για ταξίδια παραμένει ισχυρή. Οι Ευρωπαίοι σχεδιάζουν να κάνουν κατά μέσο όρο 2,9 διεθνείς διακοπές τα επόμενα δύο χρόνια.
  • Από αυτούς, οι της γενιάς Gen Z και Millennials σχεδιάζουν να κάνουν περισσότερες αποδράσεις από οποιαδήποτε άλλη γενιά.
  • Η Ευρώπη παραμένει ο πιο δημοφιλής προορισμός συνολικά, με την Ιταλία, την Ισπανία και την Ελλάδα να παρουσιάζουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον.
  • H αυξανόμενη απήχηση των ΗΠΑ σηματοδοτεί μια πιθανή αλλαγή στις προτιμήσεις για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.

Ευρωπαίοι τουρίστες και τάσεις

  • Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τεχνητή νοημοσύνη: Είναι στην πρώτη γραμμή του ταξιδιωτικού σχεδιασμού για τους Ευρωπαίους.
    Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης συνεχίζει να αυξάνεται χρόνο με το χρόνο, με τη Gen Z να χρησιμοποιεί ειδικότερα το ChatGPT για τον προγραμματισμό ταξιδιωτικών δρομολογίων και την παροχή έμπνευσης για τις διακοπές.
    Το YouTube κατατάσσεται στην κορυφή της λίστας με τα δημοφιλέστερα social media, με το Instagram να βρίσκεται δεύτερο για τη δημιουργία ταξιδιωτικής έμπνευσης.
  • Βιωσιμότητα: Οι περιβαλλοντικές ανησυχίες εξακολουθούν να επηρεάζουν τον ταξιδιωτικό σχεδιασμό σε όλες τις αγορές. Το 27% των Ευρωπαίων ταξιδιωτών να είναι πρόθυμο να πληρώσει επιπλέον για να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα.
    Οι Ισπανοί ταξιδιώτες ήταν πιο πιθανό να αποφύγουν έναν προορισμό ή μια είδος μεταφοράς χωρίς δέσμευση για βιώσιμες πρακτικές, με το 36% να δηλώνει ότι το είχε κάνει σε σύγκριση με το 29% των υπολοίπων Ευρωπαίων.
    Η βιωσιμότητα είναι βασικός μοχλός ιδιαίτερα μεταξύ της Gen Z, με το 33% να είναι πρόθυμο να πληρώσει 100 ευρώ ανά πτήση για μηδενικές εκπομπές.
  • Ενδιαφέρον προορισμού: Οι ΗΠΑ ήταν ο μόνος προορισμός που παρουσίασε ετήσια αύξηση στην πρόθεση ταξιδιού, ενώ κατατάσσεται παράλληλα με τα 11 από τα πιο δημοφιλή μέρη σε όλο τον κόσμο για επίσκεψη. Η Ευρώπη παραμένει ο πιο δημοφιλής προορισμός συνολικά.
  • Επαγγελματικά ταξίδια και ταξίδια αναψυχής: Το 70% θα επεκτείνει τα διεθνή επαγγελματικά ταξίδια για αναψυχή. Οι Βρετανοί και οι Γερμανοί είναι πιθανό να το κάνουν.

«Η έρευνα μας αποκαλύπτει μια ισχυρή όρεξη για ταξίδια μεταξύ των Ευρωπαίων το 2024, με τις προθέσεις δαπανών να ξεπερνούν αυτές των τελευταίων δύο ετών, δήλωσε η Caroline Moultrie, πρόεδρος του MMGY Global σε EMEA.

Οι Βρετανοί, ειδικότερα, ηγούνται, παρουσιάζοντας την υψηλότερη τάση τόσο για τις τουριστικές δαπάνες όσο και για τη συχνότητα των ταξιδιών το επόμενο έτος.
Αυτή η άνοδος του ενθουσιασμού των βρετανικών ταξιδιών όχι μόνο υπογραμμίζει τον κεντρικό ρόλο της αγοράς καθώς κοιτάζουμε προς το 2025 και μετά, αλλά υποδηλώνει επίσης σημαντικό αντίκτυπο σε βασικούς προορισμούς.

Επιπλέον, η ευκολία με την οποία οι ταξιδιώτες αγκαλιάζουν τις νέες τεχνολογίες και τις βιώσιμες πρακτικές είναι καθοριστικός δείκτης του τρόπου με τον οποίο οι άνθρωποι αναζητούν έμπνευση και τι τους παρακινεί να κάνουν κράτηση».