Τους νέους «ηλεκτροκινούμενους» σιδηροδρομικούς σταθμούς Αθηνών (Σταθμός Λαρίσης) και Ζεφυρίου εγκαινίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης με την ολοκλήρωση και τη λειτουργία των καινούργιων αποβάθρων και των τεσσάρων νέων ηλεκτροκινούμενων γραμμών.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εξέφρασε την ικανοποίησή του για την ολοκλήρωση του έργου στον σταθμό Λαρίσης -μετά από εργασίες που διήρκεσαν πάνω από 10 χρόνια- χαρακτηρίζοντας “τραγική” την μέχρι πρότινος κατάσταση των σιδηροδρομικών υποδομών.

Η πρωτεύουσα της χώρας απέκτησε επιτέλους, εγκαταστάσεις σύγχρονες, με σεβασμό στους πολίτες και τις ανάγκες τους.

«Πρέπει να περάσουμε από την εποχή των αυτοκινητόδρομων στην εποχή του σιδηρόδρομου και για τις επιβατικές μεταφορές και για τις εμπορευματικές.

Αυτό δεν μπορεί να γίνει χωρίς την σιδηροδρομική οικογένεια και χωρίς τον τεχνικό κόσμο να αγκαλιάσει και αυτά τα έργα αλλά κυρίως την λειτουργία τους» σημείωσε μεταξύ άλλων ο κ. Σπίρτζης στην ομιλία του.

Πλέον χωρίς αλλαγή τρένου, οι πολίτες – χρήστες θα μπορούν να φθάσουν σε 35’ στο αεροδρόμιο. Σε 1 ώρα και 10 λεπτά, στο Κιάτο και σε 1 ώρα και 15 λεπτά στη Χαλκίδα. Γρήγορα, οικονομικά και με ασφάλεια.

Τέσσερις (4) νέες αποβάθρες, υπόγεια διάβαση με πρόσβαση για όλους τους πολίτες μέσω ανελκυστήρων και κυλιόμενων σκαλών, αξιοπρεπείς χώρους μετακινήσεων και αναμονής, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το νέο, σύγχρονο πρόσωπο του Σταθμού.

Τον Οκτώβριο αναμένεται να ολοκληρωθούν τα έργα ηλεκτροκίνησης στα Λιόσια και στους υπόλοιπους σταθμούς της Αττικής.

Τον ίδιο μήνα θα αρχίσουν οι εργασίες για την υπογειοποίηση των γραμμών στα Σεπόλια, ενώ εξετάζεται το ενδεχόμενο υπογειοποίησης γραμμών στο Μενίδι και σε άλλες περιοχές της δυτικής Αθήνας.

Ο κ.Σπίρτζης τόνισε τα έργα αυτά σηματοδοτούν την προτεραιότητα της κυβέρνησης για τον σιδηρόδρομο και τα άλλα μέσα σταθερής τροχιάς, ενώ τόνισε την ανάγκη «να περάσουμε από την εποχή των αυτοκινητόδρόμων στην εποχή του σιδηρόδρομου τόσο για τις επιβατικές όσο και για τις εμπορευματικές μεταφορές».

Στον σταθμό του Ζεφυρίου, ο υπουργός έφτασε με συρμό του προαστιακού, όπου τον υποδέχτηκαν εκπρόσωποι και κάτοικοι της τοπικής κοινωνίας, με επικεφαλής τον Δήμαρχο Φυλής, Χρήστο Παππού.

Ο σταθμός του προαστιακού βρίσκεται μέσα σε τούνελ της Αττικής Οδού και στο μέλλον αναμένεται να έχει ανταπόκριση με τη γραμμή 2 του μετρό μετά την επέκταση από Ανθούπολη.

Στους κατοίκους της περιοχής που εξέφρασαν τη δυσαρέσκειά τους για τη μείωση των δρομολογίων του προαστιακού από Α. Λιόσια – Νερατζιώτισσα λόγω έργων ηλεκτροκίνησης, ο υπουργός συνέστησε υπομονή έως τον Δεκέμβριο, οπότε -όπως είπε- θα υπάρξει όχι απλώς αποκατάσταση των δρομολογίων, αλλά και πύκνωσή τους.

Σημείωσε, ακόμα, ότι εξετάζονται τα αντισταθμιστικά οφέλη για τις περιοχές της δυτικής Αθήνας που επιβαρύνονται από τις σιδηροδρομικές υποδομές, και στα οποία θα περιλαμβάνονται έργα αστικών αναπλάσεων.