Θεαματική αύξηση στα καθαρά της κέρδη παρουσίασε η Ryanair στο πρώτο τρίμηνο του οικονομικού έτους, ωστόσο η πλήρης ανάπτυξη για το σύνολο του έτους περιορίζεται σημαντικά λόγω των σοβαρών καθυστερήσεων στις παραδόσεις αεροσκαφών από την Boeing.

Ο όμιλος προβλέπει ότι η επιβατική του κίνηση θα αυξηθεί μόλις κατά 3% για το σύνολο του οικονομικού έτους, φτάνοντας τα 206 εκατ. επιβάτες. Όπως δήλωσε ο CEO του ομίλου, Michael O’Leary, το τελικό αποτέλεσμα παραμένει «ιδιαίτερα εκτεθειμένο σε εξωτερικές αναταράξεις», όπως εμπορικοί πόλεμοι, μακροοικονομικοί κραδασμοί, κλιμάκωση συγκρούσεων στη Μέση Ανατολή και την Ουκρανία, καθώς και απεργίες και προβλήματα υποστελέχωσης στην εναέρια κυκλοφορία της Ευρώπης.

Παρά τις αυξημένες περιβαλλοντικές επιβαρύνσεις και τα κόστη Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας (ATC), η Ryanair κατάφερε να διπλασιάσει τα καθαρά της κέρδη στο πρώτο τρίμηνο, φτάνοντας τα 820 εκατ. ευρώ, κυρίως χάρη στη χρήση νέων Boeing 737, τις επιτυχημένες στρατηγικές fuel hedging και τον αποτελεσματικό έλεγχο κόστους. Η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 4%, αγγίζοντας σχεδόν τα 60 εκατ. επιβάτες, ενώ τα έσοδα σημείωσαν άνοδο 20%, αγγίζοντας τα 4,34 δισ. ευρώ.

Ο O’Leary επισήμανε ότι το αποτέλεσμα του πρώτου εξαμήνου, το οποίο περιλαμβάνει και την υψηλή καλοκαιρινή περίοδο, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής για Αύγουστο και Σεπτέμβριο. Αν και είναι νωρίς για προβλέψεις, η Ryanair αναμένει ότι θα ανακτήσει σχεδόν εξ ολοκλήρου τη μείωση 7% των εισιτηρίων του προηγούμενου έτους, κάτι που ενδεχομένως να οδηγήσει σε «λογική αύξηση καθαρών κερδών» για το οικονομικό έτος 2026 (FY26).

Ο ευρωπαϊκός αερομεταφορέας χαμηλού κόστους παραμένει αισιόδοξος ότι τα 29 εναπομείναντα Boeing 737 Max από την αρχική παραγγελία των 210 αεροσκαφών θα παραδοθούν πριν από το καλοκαίρι του 2026, προκειμένου να ανακτηθεί το χαμένο έδαφος ανάπτυξης ως το οικονομικό έτος 2027. Η Ryanair σχεδιάζει επίσης να παραλάβει 15 νέα Max-10 την άνοιξη του 2027, στο πλαίσιο μιας συνολικής παραγγελίας 300 αεροσκαφών αυτού του τύπου έως τον Μάρτιο του 2034.

Για τη φετινή θερινή περίοδο, η Ryanair εκτελεί πάνω από 2.600 δρομολόγια, εκμεταλλευόμενη τη σταθερά υψηλή ζήτηση για ταξίδια εντός Ευρώπης. Η εταιρεία κατευθύνει τη μετρημένη αύξηση χωρητικότητας προς περιοχές και αεροδρόμια που μειώνουν τους φόρους αερομεταφορών και ενισχύουν την ανάπτυξη επιβατικής κίνησης.

Ο O’Leary εκτιμά ότι η ευρωπαϊκή short-haul χωρητικότητα θα παραμείνει περιορισμένη μέχρι και το 2030, γεγονός που —σε συνδυασμό με τα πλεονεκτήματα κόστους, την ισχυρή χρηματοοικονομική θέση και τις μακροπρόθεσμες παραγγελίες καυσιοοικονομικών αεροσκαφών— θα επιτρέψει στην Ryanair να συνεχίσει την ελεγχόμενη, κερδοφόρα πορεία της προς τον στόχο των 300 εκατ. επιβατών έως το οικονομικό έτος 2034 (FY34).