Photo shoot June 24, 2024 Hotel Grande Bretagne, a Luxury Collection Hotel, Athens LUX ATHLC

Τις τάσεις στα πολυτελή ταξίδια των Αμερικανών για τη νέα χρονιά αποκαλύπτει στην πρόσφατη μελέτη της, η Classic Vacation.
Η έρευνα ανάμεσα σε συμβούλους της,
προσφέρει αποκλειστικές πληροφορίες σχετικά με τις συμπεριφορές κράτησης, τα κίνητρα και τις αναδυόμενες προτιμήσεις των τουριστών από τις ΗΠΑ.

Συνολικά, το 2026 αναμένεται να είναι μια χρονιά που θα καθοριστεί από σκόπιμα, αργά, καθηλωτικά και αναβαθμισμένα ταξίδια.

Κορυφαίοι προορισμοί

  • Διεθνείς Προορισμοί: Ιταλία, Ελλάδα, Ιαπωνία, Πορτογαλία, Κροατία και Γαλλία
  • Εγχώριοι Προορισμοί: Χαβάη, Φλόριντα, Καλιφόρνια, Νέα Υόρκη και Αριζόνα

Ζήτηση και δαπάνες για πολυτελή ταξίδια

  • Το 77% των συμβούλων αναφέρει ότι η ζήτηση για πολυτελή ταξίδια θα αυξηθεί μεταξύ των πελατών τους το 2026.
  • Το 71% δήλωσε ότι το μέσο ποσό που θα επενδύσουν οι ταξιδιώτες  πολυτελών ταξιδιών ανά ταξίδι θα αυξηθεί σημαντικά.

Κίνητρα ταξιδιού

Τα 3 κορυφαία κίνητρα που ωθούν τους ταξιδιώτες να κάνουν κράτηση ταξιδιών θα είναι τα εξής : ο εορτασμός ορόσημων, η ξεκούραση και χαλάρωση καθώς και ο οικογενειακός χρόνος.

  • Το 81% των συμβούλων απάντησαν ότι οι ταξιδιώτες κάνουν κράτηση διακοπών για να γιορτάσουν τις μεγαλύτερες στιγμές της ζωής, όπως επετείους, γενέθλια, αποφοιτήσεις, εγκυμοσύνες, γάμους και άλλα.
  • Το 67% των συμβούλων απάντησαν ότι οι ταξιδιώτες κάνουν κράτηση διακοπών απλώς για ξεκούραση και χαλάρωση.
  • Το 66% των συμβούλων ανέφεραν ότι οι ταξιδιώτες κάνουν κράτηση για διακοπές με τις οικογένειές τους, για να μεγιστοποιήσουν τον χρόνο που περνούν μαζί.

Τύποι προορισμών με τη μεγαλύτερη ζήτηση

Οι ταξιδιώτες ενδιαφέρονται περισσότερο να επισκεφθούν παραλίες, σημαντικά πολιτιστικά αξιοθέατα και περιοχές εκτός δημοφιλών περιοχών.

  • Το 76% των συμβούλων απάντησε ότι οι ηλιόλουστοι και παραθαλάσσιοι προορισμοί, όπως η Χαβάη, η Καραϊβική και το Μεξικό, θα παραμείνουν σε υψηλή ζήτηση για ταξιδιώτες πολυτελείας τη νέα χρονιά.
  • Το 56% των συμβούλων πιστεύει ότι οι προορισμοί όπου οι ταξιδιώτες μπορούν να απολαύσουν την πλούσια ιστορία και τον τοπικό πολιτισμό, όπως η Ρώμη και η Ιαπωνία, θα γοητεύσουν τους ταξιδιώτες.
  • Το 29% των συμβούλων αναμένει ότι οι προορισμοί “εκτός δημοφιλών περιοχών” θα αυξηθούν, συμπεριλαμβανομένης της Απουλίας και των Δολομιτών στην Ιταλία και της κοιλάδας του Λίγηρα και του Μπορντό στη Γαλλία.

Οι πιο δημοφιλείς εμπειρίες

Μαζί με τη χαλάρωση, οι ταξιδιώτες αναζητούν τις συγκινήσεις, με πολλούς να κάνουν κρατήσεις για ταξίδια που επικεντρώνονται σε μοναδικές και συναρπαστικές εμπειρίες.

  • Το 54% των συμβούλων πιστεύει ότι οι εμπειρίες περιπέτειας ή ήπιας περιπέτειας όπως η κατασκήνωση στο Γκραν Κάνυον, το σκι στο Μπιγκ Σκάι της Μοντάνα ή η εξερεύνηση των αξιοθέατων του Σίδνεϋ θα έχουν μεγάλη ζήτηση.
  • Το 23% προβλέπει ότι οι μοναδικές γαστρονομικές εμπειρίες, όπως τα μαθήματα μαγειρικής στην Τοσκάνη και η γευσιγνωσία κρασιού στην κοιλάδα Νάπα, θα προσελκύσουν ταξιδιώτες που αναζητούν αυθεντικές γεύσεις και τοπικές γεύσεις.
  • Το 20% των συμβούλων αναμένει ότι τα ταξίδια εμπνευσμένα από ταινίες ή βιβλία, γνωστά ως “set jetting”, θα συνεχίσουν να γοητεύουν τους ταξιδιώτες, από την επίσκεψη σε τοποθεσίες γυρισμάτων του Game of Thrones στην Κροατία ή τη Μάλτα μέχρι γοητευτικές ευρωπαϊκές πόλεις που τους θυμίζουν τα αγαπημένα τους ρομαντικά μυθιστορήματα.

Ταξιδιωτικές συμπεριφορές

Οι ταξιδιωτικοί σύμβουλοι αναφέρουν ότι οι Αμερικανοί κάνουν κρατήσεις πολύ νωρίτερα για να εξασφαλίσουν τις προτιμώμενες εμπειρίες και καταλύματα.

  • Το 75% δήλωσε ότι οι πελάτες τους κάνουν κρατήσεις ταξιδιών 5 έως 11 μήνες νωρίτερα, αντανακλώντας έναν μεγαλύτερο χρόνο προετοιμασίας σε σύγκριση με πέρυσι.
  • Το 74% ανέφερε ότι το κόστος και ο προϋπολογισμός είναι ένας βασικός παράγοντας, το 67% σημείωσε προσωπικά κίνητρα όπως η επιθυμία για νέες εμπειρίες και το 60% επεσήμανε τα προγράμματα του νοικοκυριού και της οικογένειας ως παράγοντες που διαμορφώνουν τα σχέδια των ταξιδιωτών.

Αναδυόμενες τάσεις

Οι ταξιδιώτες επιθυμούν όλο και περισσότερο ταξίδια με πρόθεση, επιλέγοντας καθηλωτικά δρομολόγια, μεγαλύτερες διαμονές και ήσυχα πολυτελή καταφύγια που ενισχύουν τη σύνδεση και το νόημα με τη ζωή.

Μια αυξανόμενη έκφραση αυτής της τάσης είναι ο «Τουρισμός Κληρονομιάς» ή «Τουρισμός Ριζών», καθώς περισσότεροι ταξιδιώτες αναζητούν προορισμούς προγόνων για να ενισχύσουν την αίσθηση της ταυτότητάς τους, συχνά μέσω ταξιδιών πολλών γενεών που επικεντρώνονται σε κοινές ιστορίες και ιστορία.

Ταξίδια ευεξίας

Τα ταξίδια ευεξίας συνεχίζουν να αυξάνονται καθώς οι Αμερικανοί αναζητούν ηρεμία, ξεκούραση και ψηφιακή αποστασιοποίηση.

Οι σύμβουλοι αναφέρουν έντονο ενδιαφέρον για αποδράσεις χαμηλής διέγερσης που ονομάζονται “Hushpitality” που δίνουν έμφαση στην ηρεμία, τη φύση και την ψυχική αποκατάσταση.

Σχετικές έννοιες περιλαμβάνουν το “Dead Zoning” (διακοπές χωρίς συσκευές), τις αποδράσεις στον ωκεανό “Blue-Mind” και τις “Glow-Cations” που επικεντρώνονται σε θεραπείες spa και ομορφιάς.

Αναβαθμισμένη πολυτέλεια

Τα εξατομικευμένα, ήσυχα, πολυτελή ταξίδια αποτελούν ολοένα και περισσότερο το πρότυπο. Οι Αμερικανοί θέλουν αποδράσεις που αισθάνονται προσαρμοσμένα, με μικρο-πολυτελείς πινελιές που αναβαθμίζουν το ταξίδι όπως μια ξεχωριστή νύχτα σε μια premier σουίτα, απρόσκοπτες ιδιωτικές μετακινήσεις ή εξατομικευμένες εμπειρίες.

Οι “Suite-cations” και οι σύντομες, υψηλής επίδρασης “micro-cations” συνεχίζουν να αυξάνονται, καθώς οι ταξιδιώτες αναζητούν άνεση, αποκλειστικότητα και ουσιαστικές αναβαθμίσεις.

Συνδεσιμότητα

Τα ομαδικά ταξίδια και τα ταξίδια που βασίζονται σε σχέσεις εξελίσσονται, καθώς οι ταξιδιώτες δίνουν προτεραιότητα στις κοινές εμπειρίες με τους ανθρώπους που έχουν τη μεγαλύτερη σημασία. Τα «ταξίδια με ζευγάρια» και τα ταξίδια με θαυμαστές που έχουν ίδιες προτιμήσεις για συναυλίες ή αθλητικές εκδηλώσεις κερδίζουν έδαφος.

Οι οικογένειες αγκαλιάζουν την «επιρροή των παιδιών», αφήνοντας τα παιδιά να διαμορφώνουν το δρομολόγιο, ενώ τα ταξίδια χωρίς παιδιά παραμένουν δημοφιλή για τον δεσμό που προσφέρουν μεταξύ παππού-γιαγιάς και εγγονιού. Σε όλα τα τμήματα, τα ταξίδια γίνονται πιο κοινωνικά, πιο στοχευμένα και πιο ευθυγραμμισμένα με τις προσωπικές σχέσεις.

Η αναβίωση του YOLO

Μια ανανεωμένη νοοτροπία YOLO εμπνέει τους ταξιδιώτες να κάνουν επιτέλους τα ταξίδια που ονειρεύονταν εδώ και καιρό. Οι σύμβουλοι αναφέρουν ότι οι πελάτες στρέφονται σε ονειρικούς προορισμούς και σημαντικές εμπειρίες με μια στάση «γιατί να περιμένουμε;» αντανακλώντας τις παρατεταμένες επιπτώσεις των ταξιδιών εκδίκησης μετά την πανδημία και την επιθυμία να αναπληρώσουν τον χαμένο χρόνο.