Με εννέα νέους προορισμούς υποδέχεται το 2014 η Louis Cruises επιχειρώντας να αλλάξει τα δεδομένα στον χάρτη της κρουαζιέρας και να δώσει μια νέα δυναμική στα ελληνικά νησιά. Η διοίκηση, λαμβάνοντας υπόψη τις προοπτικές του ελληνοκυπριακού τουρισμού αποφάσισε να διπλασιάσει τα λιμάνια προορισμού από 7 σε 15.
Της Μαρίας Ακριβού
Σε αποκλειστική συνέντευξη που παραχώρησε στο TourismToday.gr, ο κ. Λούης Λοΐζου, Εκτελεστικός Σύμβουλος του Ομίλου Louis, προσθέτει πως ο κυπριακός όμιλος, ορμώμενος από τα ικανοποιητικά αποτελέσματα που κατεγράφησαν στον κλάδο της κρουαζιέρας – με την αύξηση κυρίως στη ζήτηση τριήμερων και τετραήμερων κρουαζιέρων – αποφάσισε να ενισχύσει την προσφορά σε κλίνες με δύο κρουαζιερόπλοια μεγαλύτερης δυναμικότητας όπως, το Louis Olympia και Louis Cristal.
Παρά τις οικονομικές αναταράξεις που επεκράτησαν στο νησί της Αφροδίτης, για τον όμιλο Louis η τρέχουσα χρονιά κλείνει με αύξηση 4,5% του κύκλου εργασιών και +20% στην κρουαζιέρα χάρη στην άμεση παρέμβαση του Εκτελεστικού Προέδρου του Ομίλου, κ. Κώστα Λοϊζου. « Ο πρόεδρος μετέβη αμέσως στο Λονδίνο και είχε επαφές με τις ηγεσίες των μεγαλύτερων διοργανωτών ταξιδιών για να τους ενημερώσει ότι επί του εδάφους δεν υπήρχε καμία αρνητική συνέπεια για τους τουρίστες που θα έκαναν διακοπές στην Κύπρο».
Η συμβολή του ομίλου Louis στον κλάδο του τουρισμού είναι τεράστια αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι επί 78 συναπτά έτη το όνομα του ελληνοκυπριακού ομίλου είναι συνδεδεμένο με την κρουαζιέρα και τον ξενοδοχειακό κλάδο, με τον Λούη Λοίζου, ιδρυτή του ομίλου, να θεωρείται επάξια ο πατέρας του κυπριακού τουρισμού.
Πώς έκλεισε η τρέχουσα χρονιά για τον όμιλο Louis; Υπήρξε πράγματι αύξηση της τουριστικής κίνησης;
H φετινή χρονιά ήταν μία καλή χρονιά συνολικά για τον Όμλο Louis, με αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 4, 5%. Η αύξηση αυτή προήλθε κυρίως από τις δραστηριότητες της Louis Cruises (+6%) από τον τομέα των ναυλώσεων αλλά και από την αύξηση των πωλήσεων της από τον Πειραιά. Αντίστοιχα ο κύκλος εργασιών της Louis Hotels παρουσίασε μικρότερη αύξηση της τάξεως του 3% λόγω του γεγονότος ότι τέσσερα ξενοδοχεία της ήταν κλειστά κατά τους πρώτους μήνες του έτους για ανακαινίσεις.
Ναι υπήρξε πράγματι αύξηση της τουριστικής κίνησης καθώς η Ελλάδα ανέκτησε πολιτική σταθερότητα και τη θετική εικόνα και φήμη της που είχε πληγεί τα τελευταία χρόνια. Είναι σαφές ότι σε μία περίοδο που τόσο η Κυπριακή όσο και η Ελληνική οικονομία αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα λόγω της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης, ο τουρισμός, όπως γίνεται παραδεκτό από τις κυβερνήσεις των δύο χωρών, την Τρόικα και άλλους αρμόδιους φορείς, αποτελεί σήμερα την κινητήριο δύναμη αφού είναι μία από τις λίγες εναπομείνασες δραστηριότητες που θα μπορούσαν να ανατρέψουν το υφιστάμενο αρνητικό κλίμα και να συνδράμουν αποφασιστικά στην επανεκκίνηση της οικονομίας. Και σε αυτή την κατεύθυνση πρέπει να εργαστούμε ώστε να ‘εμπεδωθεί’ η ηρεμία και η θετική προβολή των δύο χωρών.
Σε ποια πακέτα κρουαζιέρας κατεγράφη η μεγαλύτερη ζήτηση και ποιοι νέοι προορισμοί θα ενταχθούν στο πρόγραμμά σας;
Αναφορικά με την κρουαζιέρα, η φετινή χρονιά ήταν πολύ ικανοποιητική με υψηλά ποσοστά ανόδου που έφθασαν και το 20% σε σύγκριση με το 2012 που ήταν πραγματικά μία κακή χρονιά, λόγω της αρνητικής εικόνας της Ελλάδας και συνακόλουθα της πτώσης του εισερχόμενου τουρισμού. Μεγαλύτερη ζήτηση κατεγράφη στις τριήμερες και τετραήμερες κρουαζιέρες. Εμείς σαν εταιρεία που δραστηριοποιείται, επενδύει στην Ελλάδα και προωθεί την ελληνική εμπειρία και ιδιαίτερη κουλτούρα, αποφασίσαμε φέτος να διπλασιάσουμε τα λιμάνια προορισμού από (7 σε 15) και να εισάγουμε εννέα νέους μοναδικούς προορισμούς (Κως, Χίος, Μήλος, Σύμη, Ίος, Σάμος, Σύρος, Bodrum, Cesme). Είναι μία κίνηση που εντάσσεται στο πλαίσιο της στρατηγικής της ανανέωσης των προγραμμάτων μας και της ανάδειξης νέων μοναδικών προορισμών στο Αιγαίο πέλαγος. Με αυτό τον τρόπο εκτιμούμε ότι θα συμβάλλουμε και στο να ανοίξει τόσο η τοπική αγορά όσο και η παγκόσμια ζήτηση της κρουαζιέρας στην Ελλάδα που είχε περιοριστεί σε 4-5 μόνο ελληνικά νησιά.
Ήσασταν από τις εταιρείες που εξαιτίας της κρίσης αναγκάστηκαν να μειώσουν τα δρομολόγιά τους; Για το 2014 πώς θα κινηθείτε;
Η αλήθεια είναι ότι δεν μειώσαμε τα δρομολόγιά μας απλά μειώσαμε τη διαθεσιμότητα των κλινών μας, ώστε να αντιμετωπίσουμε την αρνητική συγκυρία και την οικονομική κρίση που βιώσαμε το 2012. Τώρα τα μηνύματα για την επόμενη χρονιά είναι θετικά με προκρατήσεις που τρέχουν με αύξηση 20% και είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι ότι αν δεν προκύψει κάτι απρόοπτο που να ανατρέψει αυτή τη θετική εικόνα, η αύξηση θα είναι ακόμα μεγαλύτερη στην κρουαζιέρα. Για το λόγο αυτό η εταιρεία μας, αποφάσισε να αυξήσει την προσφορά της σε κλίνες με δύο κρουαζιερόπλοια μεγαλύτερης δυναμικότητας όπως, το Louis Olympia και Louis Cristal. Παράλληλα από την Κύπρο θα πραγματοποιήσει κρουαζιέρες το Louis Aura με πολλούς και ενδιαφέροντες προορισμούς στην Ελλάδα.
Ο Όμιλος λόγω της διττής του ταυτότητας έχει άμεση σχέση με την κυπριακή αγορά. Δώστε μας την εικόνα που επικρατεί στο νησί; Οι τραπεζικές εξελίξεις είχαν αντίκτυπο στον τουρισμό της Κύπρου;
Η φετινή χρονιά ήταν τελικά μια αρκετά καλή χρονιά για τον Κυπριακό τουρισμό, παρά το αρχικό μούδιασμα που παρατηρήθηκε λόγω των αποφάσεων του Eurogroup τον περασμένο Μάρτιο. Φέτος, η χρονιά αναμένεται να παρουσιάσει συνολικά για την Κύπρο μια πολύ μικρή μείωση σε σχέση με το 2012, αλλά αν αναλογιστεί κανείς την αρνητική δημοσιότητα που υπήρξε στην αρχή, το καλό αυτό αποτέλεσμα στο τέλος του έτους ξεπερνά τις προσδοκίες. Αυτό έγινε κατορθωτό λόγω της συντονισμένης προσπάθειας όλων των φορέων αλλά και της ενιαίας καμπάνιας όλων των ξενοδόχων της Κύπρου που στόχευσε στις κύριες αγορές. Πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτή την προσπάθεια είχε και ο κ. Κωστάκης Λοΐζου, Εκτελεστικός Πρόεδρος του Ομίλου μας, ο οποίος μετέβη αμέσως στο Λονδίνο και είχε επαφές με τις ηγεσίες των μεγαλύτερων διοργανωτών ταξιδιών για να τους ενημερώσει ότι επί του εδάφους δεν υπήρχε καμία αρνητική συνέπεια για τους τουρίστες που θα έκαναν διακοπές στην Κύπρο. Για τον Όμιλο μας, η φετινή χρονιά ήταν καλή, τόσο από πλευράς πληροτήτων που ήταν εξαιρετικά ψηλές, όσο και από πλευράς αποτελεσμάτων που παρουσίασαν μια ουσιαστική καλυτέρευση σε σχέση με αυτά του 2012. Έχοντας λάβει από νωρίς όλα τα αναγκαία μέτρα, ο Όμιλος Louis αντιμετώπισε τις επιπτώσεις της κρίσης μέσα από ένα νοικοκύρεμα αλλά και με προσήλωση σε μια πιο μακροχρόνια στρατηγική, γεγονός που οδήγησε και στην ουσιαστική ανακαίνιση, αναβάθμιση και σε κάποιες περιπτώσεις ανοικοδόμηση των ξενοδοχειακών του μονάδων. Αυτή η απόφαση, πέραν των θετικών επιπτώσεων της για τον όμιλο, ενισχύει ταυτόχρονα και την προσπάθεια αναβάθμισης του Ελληνικού και Κυπριακού τουριστικού προϊόντος.
Ποια τα μηνύματα που εισπράξατε από τον ξενοδοχειακό κλάδο;
Μετά και την τουριστική έκθεση του Λονδίνου, που αποτελεί και την μεγαλύτερη στον κόσμο, είναι ξεκάθαρο ότι οι προοπτικές της Ελλάδας για το 2014 είναι εξαιρετικά καλές. Ήδη το 2013 η Ελλάδα πέτυχε τον στόχο των 17 εκατομμυρίων τουριστών, μια αύξηση της τάξης του 13% ενώ για το 2014, στόχος είναι οι 18 εκατομμύρια τουρίστες. Η Louis Hotels είχε φέτος μια πολύ καλή χρονιά με αύξηση της τάξης του 20% στην Ελλάδα, ενώ και η Κύπρος παρουσίασε αύξηση με ένα ποσοστό περί το 5%. Στόχος μας είναι η περαιτέρω αύξηση το 2014 και η συνέχιση της εδώ και οκτώ δεκαετιών σταθερής στρατηγικής μας για συνεχή αναβάθμιση και την παροχή του υψηλοτέρου δυνατού επιπέδου υπηρεσιών.
Ποια τα επόμενα σχέδια του Ομίλου Louis;
Έχοντας πλέον μπει σε μια τροχιά ανάκαμψης και ταυτόχρονης αναβάθμισης, ο Όμιλος παραμένει προσηλωμένος στην εκπροσώπηση της αυθεντικής Ελληνικής φιλοξενίας τόσο στη στεριά, όσο και στην θάλασσα. Στον τομέα της κρουαζιέρας, οι νέοι προορισμοί που εντάχθηκαν στα προγράμματα μας, η ανατοποθέτηση του προϊόντος που προσφέρουμε ως ο κατεξοχήν εκπρόσωπος της Ελληνικής κρουαζιέρας διεθνώς και η έντονη προβολή της Ελλάδας, της ιστορίας της, της κουζίνας της και βεβαίως του πολιτισμού της αποτελούν τους άξονες στους οποίους παραμένει προσηλωμένη η εταιρεία. Στον τομέα των ξενοδοχείων και έχοντας ολοκληρώσει ένα ευρύ και πολυδάπανο πρόγραμμα ανακαινίσεων, η εταιρεία προσβλέπει στην διεύρυνση των δραστηριοτήτων της μέσω της ανάληψης της διαχείρισης μονάδων, μια στρατηγική που ακολουθείται ήδη από τις εταιρείες ξενοδοχείων διεθνώς.