
Σχέδιο για την πλήρη αναδιάρθρωση του εναέριου χώρου της χώρας ανακοίνωσε η βρετανική κυβέρνηση, προωθώντας την ίδρυση της νέας Υπηρεσίας Σχεδιασμού Εναέριου Χώρου (UK Airspace Design Service – UKADS), που θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία έως το τέλος του 2025 με διαχείριση από την εθνική αρχή ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας (NATS).
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ανασχεδίαση των «ουράνιων διαδρομών» του Ηνωμένου Βασιλείου από τη δεκαετία του 1950, με στόχο τη μείωση των καθυστερήσεων, των εκπομπών και της ηχορύπανσης, καθώς και την υποστήριξη της επέκτασης των αεροδρομίων.
Πιο άμεσες και καθαρές πτήσεις
Με το νέο σύστημα, οι αεροπορικές διαδρομές θα γίνουν πιο άμεσες και αποδοτικές, επιτρέποντας στα αεροσκάφη να απογειώνονται και να προσγειώνονται πιο ομαλά. Η UKADS θα επικεντρωθεί αρχικά στον εναέριο χώρο του Λονδίνου, με μελλοντική επέκταση ώστε να συμπεριλάβει νέες τεχνολογίες, όπως drones και ιπτάμενα ταξί.
Η πρωτοβουλία εντάσσεται στο ευρύτερο «Σχέδιο για την Αλλαγή» της κυβέρνησης και αναμένεται να ενισχύσει την ανθεκτικότητα του κλάδου, να υποστηρίξει τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και να ενισχύσει την οικονομία με εκατομμύρια λίρες.
Αντιμετώπιση της αυξανόμενης ζήτησης
Όταν διαμορφώθηκε ο εναέριος χώρος του Ηνωμένου Βασιλείου τη δεκαετία του 1950, καταγράφονταν μόλις 200.000 πτήσεις ετησίως. Το 2024 ο αριθμός αυτός άγγιξε τα 2,7 εκατομμύρια, ενώ προβλέπεται σχεδόν διπλασιασμός της επιβατικής και εμπορευματικής κίνησης τα επόμενα 20 χρόνια.
Ο υπουργός Αεροπορίας Mike Kane δήλωσε: «Ο εκσυγχρονισμός των ‘ουράνιων δρόμων’ θα επιταχύνει την ανάπτυξη του αεροπορικού κλάδου, θα στηρίξει τις επενδύσεις και θα προσφέρει βιώσιμο μέλλον για τη βιομηχανία, μειώνοντας ταυτόχρονα τις εκπομπές και τις καθυστερήσεις».
Υψηλό επίπεδο ασφάλειας και διαχείρισης
Ο επικεφαλής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας του Ηνωμένου Βασιλείου, Rob Bishton, τόνισε τη σημασία του νέου σχεδιασμού για την αύξηση της εμπιστοσύνης και την αποτελεσματική διαχείριση αλλαγών στον εναέριο χώρο.
Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της NATS, Martin Rolfe, επεσήμανε ότι το Ηνωμένο Βασίλειο διαχειρίζεται το 25% της ευρωπαϊκής εναέριας κυκλοφορίας, παρότι κατέχει μόλις το 11% του ευρωπαϊκού εναέριου χώρου.
«Πρέπει να εκσυγχρονίσουμε το δίκτυο πτήσεων για να διατηρήσουμε το υψηλό επίπεδο απόδοσης και ασφάλειας, καθώς οι πτήσεις αυξάνονται προς τα 3 εκατομμύρια ετησίως», σημείωσε.
Η εφαρμογή του σχεδίου θα συνεχιστεί με τη συνεργασία της κυβέρνησης και των αρμόδιων αρχών ώστε να εξασφαλιστεί η ομαλή και επιτυχημένη λειτουργία της UKADS.