
Η παγκόσμια ξενοδοχειακή αγορά συνεχίζει να εμφανίζει μικτή εικόνα, σύμφωνα με την τελευταία εβδομαδιαία ανάλυση της STR (10–16 Αυγούστου 2025).
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) υποχώρησαν κατά 0,5% σε ετήσια βάση, καθώς η πτώση στην πληρότητα υπερίσχυσε της οριακής αύξησης της μέσης ημερήσιας τιμής (ADR) κατά 0,4%. Ιδιαίτερα μεγάλη πίεση δέχθηκαν τα οικονομικά ξενοδοχεία (Economy), με την αγορά του Χιούστον να επηρεάζει σημαντικά το εθνικό αποτέλεσμα.
Η ανάλυση της STR υπογραμμίζει ότι η αδύναμη ζήτηση στις Top 25 αγορές συνδέεται με τη στασιμότητα στα επαγγελματικά ταξίδια, ενώ η θετική εικόνα του Σαββατοκύριακου, λόγω αναψυχής, δεν ήταν αρκετή να αντισταθμίσει τις απώλειες.
Συγκεκριμένα, η πληρότητα στις κορυφαίες αγορές υποχώρησε κατά 0,7 ποσοστιαίες μονάδες, οδηγώντας σε μείωση RevPAR κατά 2,3%. Στον αντίποδα, οι μη μητροπολιτικές περιοχές κατέγραψαν μικρά κέρδη, με αύξηση RevPAR 0,7% χάρη στις ισχυρές επιδόσεις του Σαββατοκύριακου.
Η STR επισημαίνει ότι το φετινό καλοκαίρι είναι το πιο αδύναμο των τελευταίων τεσσάρων ετών, με μείωση κατά 1,4 εκατ. διανυκτερεύσεις σε σχέση με πέρυσι. Η πτώση οφείλεται κυρίως στα Economy hotels, με το Χιούστον και το Λας Βέγκας να αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 25% της μείωσης.
Στις μεγάλες αγορές, το Χιούστον κατέγραψε εντυπωσιακή πτώση RevPAR (-27,1%), λόγω των συγκρίσεων με το 2024 που είχε ενισχυθεί από ακραία καιρικά φαινόμενα. Απώλειες καταγράφηκαν επίσης στη Νέα Ορλεάνη (-14,5% σε διάστημα τεσσάρων εβδομάδων) και στο Λας Βέγκας (-5,2%).
Αντίθετα, τα luxury ξενοδοχεία στις ΗΠΑ σημείωσαν αύξηση RevPAR 4,4%, με βελτιωμένες πληρότητες και υψηλότερα έσοδα.
Σε διεθνές επίπεδο, η εικόνα ήταν πιο θετική. Ο παγκόσμιος RevPAR (εκτός ΗΠΑ) αυξήθηκε 4,2% χάρη στη συνδυασμένη άνοδο ADR (+2,4%) και πληρότητας (+1,3 μονάδες).
Ξεχώρισαν η Ιαπωνία και κυρίως ο Καναδάς, ο οποίος συμπλήρωσε δέκα συνεχόμενες εβδομάδες ανάπτυξης, με RevPAR αυξημένο κατά 8,3% την τελευταία εβδομάδα και 7,7% συνολικά μέσα στο καλοκαίρι.
Η STR εκτιμά ότι οι δύο τελευταίες εβδομάδες του καλοκαιριού θα παραμείνουν αδύναμες για την αμερικανική αγορά, με την επιστροφή των σχολείων να περιορίζει την τουριστική ζήτηση και την επιχειρηματική ταξιδιωτική κίνηση να μην επαρκεί για να καλύψει το κενό.